الرحمن الرحیم :)


زمانی که از دست یک نفر بسیار رنجیده خاطر هستیم، ادامه زندگی عادی بسیار دشوار است، هر بار که یادش می افتیم، دلمان آشوب می‌شود و با تکرار مشکل، حرف ها یا نگفته های خودمان در ذهن، هی آشفته و آشفته تر خواهیم شد...

من زیاد شنیده بودم که می گفتند زمانی که کسی را نمی بخشی رشته هایی آزاردهنده از خشم و نفرت بین تو و آن آدم وصل است... و بخشیدن مثل این است که یک قیچی گاز انبری برداری و همه رشته ها را با هم ببُری :-)


"خشمگین بودن از دست یک نفر دیگر، مثل نگه داشتن یک تکه زغال داغ به هدف پرتاب کردن به سوی آن فرد هست، تنها کسی که آسیب می بیند، دستی است که زغال را در مشتش می فشارد..."

-فکر کنم جمله ای است از بودا :)


اولین باری که با تکنیک قیچی آشنا شدم، سال گذشته در دوره آموزش شادی coursera بود. تکنیک خوبی است و باورتان نمی‌شود که چقدر می‌تواند موثر باشد :)


البته هشدار می دهم که سخت است و شاید در یک روز قادر به انجامش نباشید ( مخصوصاً مرحله اول گاهی باعث می‌شود حال آدم خیلی بد شود :-| ). و اما روش کار:


مرحله اول) قرار نیست همه روز را به این مرحله اختصاص دهید، اما سعی کنید همه مواردی که ناراحتتان کرده را بنویسید، همه حرف‌ها، رفتارها، دردها، ... جزییات اتفاق، احساسی که داشتید و این که چرا آن احساس به تان دست داد و امیدوار بودید فرد چه کار دیگری انجام می داد یا چه رفتاری از خودش نشان می داد...


مرحله دوم) در این مرحله یک مروری داشته باشید بر مرحله قبل و سعی کنید دلایلی را لیست کنید که فرد به خاطر آن ها با شما بدرفتاری کرده: مثلاً خسته بوده، مثلاً خودش تحت فشار است یا روزگار خوشی را نمی گذراند... آن وقت نامه را با این جمله تمام کنید:


"درک می کنم که کاری که اون موقع انجام دادی، تمام کاری بود که از دستت بر می اومد و تو اون شرایط و موقعیت می تونستی انجام بدهی، من می بخشمت"


مرحله سوم) که به آن می گویند psychological closure، یعنی این مسئله را در ذهنت تمام کنی :) به این ترتیب که اگر نامه را تایپ کردی، مثلاً shift-delete کنی، یا پرینت بگیری و بعد بسوزانی یا مچاله و ریز ریز کنی و بریزی سطل آشغال :))) و جمله کلیدی این است که بگویی: "با این حرکت این مسئله برای من تمام شد"


خلاص! قیچی همه رشته ها را برید :)


پ.ن. اگر ساکن تهران هستید و روزی تصمیم گرفتید از آژانس استفاده کنید، یکبار خدمات snapp را امتحان کنید، من دیروز برای اولین بار استفاده کردم و بسیار راضی بودم :)



۹
۲۴ مرداد ۱۶:۵۷ ویار تکلم
کار هرکسی نیست این سه مرحله رو طی کردن :)

مرحله اول داغونه، مرحله دوم باز بهتره، مخصوصاً وقتی که مرحله اول را خوب گذرونده باشی :)

۲۴ مرداد ۰۱:۱۰ گربه بنفش
اون جمله معرکه س ها،اما من به کلاشینکف معتقدم:)))

:))))))))))) خب کلاشینکف هم خوبه، ولی برای همه نمیشه استفاده کرد خب :)))

۲۳ مرداد ۰۹:۳۲ آقاگل ‌‌‌‌
اصلا میگه بخشش از بزرگانه پس ببخشیم تا بزرگ بشیم. 
اون جمله بودا خیلی خوب بود. خیلی!

دقیقاً نکته همون بخشش و بزرگواری و ایناست :)

۲۲ مرداد ۱۸:۲۵ دختر اسمانی
((: کاش میشد همه رو برید

حالا یه تلاش مذبوحانه ای می کنیم :)))) برای من جواب میده :)

اینم زیر سر اون فرانسویه اس؟!!!!! خخخخ! ازش رنجیده خاطر شدید؟!
چندین پست این مدلی دارید که میاید از دوره ها و آموزش هایی که دیدید و خوندید خلاصه ای مفید میذارید. خیلی دوست دارم اینا رو! مخصوصا اون که راجع به اهمال کاریه! مرسی!

نه دیگه :))))))))))))) فرانسویه خودش الان در افق ها محو شده یه مدته، نمی دونم کجاست :)))))))


قربونت بشم :*

۲۲ مرداد ۰۹:۱۵ الهـ ـام
چه پیشنهاد خوبی بود 3> مرسیییییییییییی 

قابلت نداشت :)

۲۱ مرداد ۱۶:۱۶ ـــــ ققنوس ـــــ
snap خیلی باحاله
واقعا حرکت نوین و جالبیه

واقعاً یه کف مرتب به افتخار اسنپ :)

۲۱ مرداد ۱۲:۰۸ فاطمه .ح
ممنون بابت پیشنهادات خوبت ^__^

عزیز دلمی فاطمه :)

۲۱ مرداد ۱۱:۰۷ بای پولار
قبول دارم و زیاد تجربه کردم که فقط خودم آسیب دیدم این موقع ها. پس حتما انجامش می دم و اطمینان دارم جواب می ده :)

به این لینکتون هم سر زدم. حس می کنم باید جالب باشه. حتما برا وقتی که اومدم تهران در نظرش می گیرم :)

چه حس خوبی داشتم از خوندن نظرت بای پولار، به نظر من هم جواب میده :)

چقد عالی 
من دفعه قبل که این دوره شادی رو معرفی کردین سر زدم به سایتش یه خورده پیچیده بود تو نظر اول 
باید دوباره برم:)

به نظر من خیلی دوره خوبیه :) خیلی علمی است :)

چقدر خوب بود این پست.. مرسی :)))
و اون جمله فوق العاده است :)

عزیز دلمی نگار جونم، قابلت نداشت :)

۲۱ مرداد ۱۰:۲۲ خانم فـــــ
در مواردی که طرف بدی کرده و تهش رو مثل فیلم های فرهادی پایان باز میذاره بدون هیچ توضیحی در کمال خونسردی و بی توجهی، باز هم بخشیدن بهتره؟
آدمایی که تو ذهن بقیه فقط علامت سوال به جا میذارن جز بدترین ها هستن:(

آره، در همه حالت بخشیدن بهتره :) برای روح و روان آدم بهتره، به نظرم بخشیدن یک کار خودخواهانه ای است اصلاً  :)

این جوری نگاه کن به بخشش...

چون همون "پایان باز"ی که طرف مقابل تو را درش ول کرده و رفته، مثل این می مونه که زغال رو اونقدر توی دستت محکم فشار میدی که دستت سوراخ شده :-(

من چند وقت قبل این روش را دوباره انجام دادم، باورت نمیشه که بعدش چقدر خندیدم :) شاید یک ربع از ته دل خندیدم، به نظرم رسید که کل قضیه یک جک بی مزه بوده و من الکی این قدر مهمش کرده بودم، یک بار امتحانش کن، با همه جزییاتی که لیست کردم، مثلاً بنویس که چه احساسی بهت دست داد و ادامه بده که چرا اون احساس بهت دست داد...

این طوری انگار آدم خودش را از بیرون می بینه و بهتر میشه :)

۲۱ مرداد ۱۰:۱۹ علی صفری
عالیییییییییییییییی بووود
موفق باشی

:)) خواهش می کنم

۲۱ مرداد ۱۰:۱۷ مترسک ‌‌
اون جمله بودا عالی بود، یه گوشه یادداشتش کردم ^_^

من هم خیلی دوستش داشتم :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
در جستجوی درون و برون...
موضوعات
سروستاه نامه، سنتور (۲۷)
خوشنویسی، تذهیب (۱۷)
کار، iOS، اندروید (۳۷)
زندگی بهتر (۸۴)
یاد ایام (۲۸)
مهلا (۲۳)
صابرانه (۴۵)
از این روزها (۱۶۷)
یک سال بدون... (۱۲)
خانه دوست کجاست؟ (۲۶)
آشپزی، خام گیاهخواری (۱۹)
نی‌نی گولو، لیلی (۱۰۱)
کتابخوانی (۶)
مشاوره (۸)
آن سوی آب‌ها (۸۷)
داستان (۲)
چالش وبلاگی (۱)
آخرین نوشته ها
بدو گفتم که مشکی یا عبیری...
لبه‌ی پیاده‌رو، هم سطح جاده
سیاه و سفید
تنظیم روی فرکانس دیگر
هر نه ماه هم تکرار کنیم!
بیخودی
اعلام حیات :)
کرونا تست
مدرسه
کرونا در یک قدمی
محبوب ترین نوشته ها
لیلی، نام دیگر عشق است...
گاهی بیرون رو نگاه کن
کوچولو بیا*
سهیم شدن
امن‌سازی
یازده ضربدر سه
بسی عشق بودی در این چهار سال
مادرانگی :)
بدو گفتم که مشکی یا عبیری...
سوگواری
پربیننده ترین نوشته ها
لالایی لیلی :)
شفایافتگان
هَکَلچه :-)
مهاجرت
"هل اتی" کجا رفت؟
پسر یا دختر! مسئله این است...
مادر شوهر
روغن کلزا
بی کلید در* :-)
لیلی، مثلِ پری
نوشته های پر بحث تر
هَکَلچه :-)
کوچولو بیا*
لیلی، مثلِ پری
خب تا آخرش رو بگو :-|
لیلی، نام دیگر عشق است...
پسر یا دختر! مسئله این است...
دوبله وسط :-)
بی کلید در* :-)
آشپز که دو تا شد...
شهاب الدین*
تاریخچه نوشته ها
بهمن ۱۴۰۰ ( ۳ )
دی ۱۴۰۰ ( ۴ )
آذر ۱۴۰۰ ( ۳ )
آبان ۱۴۰۰ ( ۶ )
مهر ۱۴۰۰ ( ۸ )
شهریور ۱۴۰۰ ( ۸ )
مرداد ۱۴۰۰ ( ۷ )
تیر ۱۴۰۰ ( ۹ )
خرداد ۱۴۰۰ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۴۰۰ ( ۹ )
فروردين ۱۴۰۰ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۹ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۹ ( ۹ )
دی ۱۳۹۹ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۹ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۹ ( ۷ )
مهر ۱۳۹۹ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۹ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۹ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۹ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۹ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۹ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۹ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۸ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۸ ( ۸ )
دی ۱۳۹۸ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۸ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۸ ( ۱۱ )
مهر ۱۳۹۸ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۸ ( ۸ )
مرداد ۱۳۹۸ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۸ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۸ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۸ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۸ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۷ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۷ ( ۹ )
دی ۱۳۹۷ ( ۸ )
آذر ۱۳۹۷ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۷ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۷ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۷ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۷ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۷ ( ۸ )
خرداد ۱۳۹۷ ( ۱۰ )
ارديبهشت ۱۳۹۷ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۷ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۶ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۶ ( ۱۰ )
دی ۱۳۹۶ ( ۷ )
آذر ۱۳۹۶ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۶ ( ۹ )
مهر ۱۳۹۶ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۶ ( ۷ )
مرداد ۱۳۹۶ ( ۲ )
تیر ۱۳۹۶ ( ۶ )
خرداد ۱۳۹۶ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۶ ( ۸ )
فروردين ۱۳۹۶ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۵ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۵ ( ۸ )
دی ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
آذر ۱۳۹۵ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
مهر ۱۳۹۵ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۵ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۵ ( ۸ )
تیر ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
خرداد ۱۳۹۵ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۵ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۵ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۴ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۴ ( ۹ )
دی ۱۳۹۴ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۴ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۴ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۴ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۴ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۴ ( ۶ )
آبان ۱۳۹۳ ( ۳ )
مهر ۱۳۹۳ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۳ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۳ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۳ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۳ ( ۱۰ )
ارديبهشت ۱۳۹۳ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۳ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۲ ( ۳ )
پیوند ها
گروه نرم افزاری پرکا
دامن گلدار اسپی
تیرمن
جولیک
نارخاتون
یک آشنا
آقاگل ملت
ذهن زیبای یلدا
faella
توکا
وقتی فاطمه روز به روز بزرگتر می‌شود
یک مترسک
وایسیـ ورسا
می‌خواهم فاطمه باشم
غرور شکسته
فیلوسوفیا
پرتقال دیوانه
حریری به رنگ آبان
در دیار نیلگون خواب
دکتر میم
خانومی جانم
روزنوشت های میم صاد
پنجره می‌چکد
ریشه در باد
حنا
صخره‌نورد
لافکادیو
هیچ
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان