-سلام بو! -سلام باکتری :-)

سینوس چیست؟

و تو چه می دانی که سینوس چیست؟

سینوس حفره های توخالی درون استخوان های صورت را گویند که بر اثر عفونت یا آلرژی ملتهب گشته، تبدیل می شوند به سینوزیت و شما را بیچاره می کنند :-|


از آنجا که در چند سال اخیر بارها وجدان کرده ام که بین باکتری‌ها و قارچ‌های بدن یک تعادل زیر پوستی برقرار است، در خوردن انواع آنتی بیوتیک‌ها احتیاط می کنم تا برهم زننده آرامش بخش های دیگر بدن که در کمال شخصیت و وقار دارند کارشان را درست انجام می‌دهند نباشم :-) از طرفی برای درمان سینوزیت مزمن، تنها روش پزشکی مرسوم تجویز آنتی بیوتیک‌های قوی است که لزوماً حال شما را بهتر نمی کنند...


روش انتخابی من در سالیان دور استفاده از آب نمک رقیق شده در بینی هر صبح و شب بود که بعد از آن که بشکن زنان از شر سینوزیت مزمن سالهای نوجوانی و جوانی رهایی پیدا کردم، آن را هم کنار گذاشتم :-|


چند وقت قبل با شروع بادهای سرد پاییزی و تیر کشیدن های تیغه بینی، نادم و پشیمان شروع کردم به آب نمک ریختن در دماغ مبارک که چون در وسط یکی از حمله های فلج کننده سینوزیت گیر افتاده ام، خیلی افاقه نمی کند، در واقع روش آب نمک به صورت لاک پشت وار و در مدت زمان طولانی سینوزیت را ریشه کن می کند و از آن نباید انتظار معجزه یک شبه داشت.


هوووووووووووووف :-( چند شب قبل این سایت را پیدا کردم که ادعا می کرد با درمان‌های گیاهی می شود سینوزیت مزمن را از بین برد، در هفت روز :-| که شامل چکاندن قطره عسل-عرق نعناع در بینی، بخور بابونه، استنشاق دود عنبرنسا و مالیدن روغن سیاه دانه روی پیشانی است.


شایان ذکر است که الان در مرحله ای به سر می برم که وسط کار (درست وسط وسط کار) وقتی که آقای سین سین یک عالمه توصیه کرده که اپلیکیشن باید برای تست فردا ظهر آماده باشد، نیم ساعت break می دهم و بعد از این که همه گوش و حلق و بینی را عسلی نموده، بخور بابونه را به همه سوراخ های سینوس روانه کرده و با دود پشگل الاغ ماده (عنبرنسا) چشمانم را کور کردم، روغن سیاه دانه مالان به پیشانی و دماغ و گونه ها، نگاه می کنم که چطور می شود مثل Google Maps، سرویس GPS غیرفعال را فعال کرد :-|||||||||||

این هست وضعیت این روزهای من :-|


اگر کسی برای درمان سینوزیت مزمن توصیه ای دارد، صمیمانه استقبال می شود :)

۶
ببین بنظرم بری پیش یه دکتر بهتر باشه، چون ممکنه این چیزایی ک استفاده می کنی به مزاجت نسازه و یه مشکل دیگه ای رو به وجود بیاره.
مثلا همین سیاه دونه مزاجش گرم و خشکه و اگه خودتم گرم و خشک باشی ممکنه اذیتت کنه.
همین سینوزیت رو هم بابام داشت هم داییم، دکتره به یکی گفت که پیشونیش رو باید زانو بندازه و به اونیکی یه ترکیبی داد و خدارو شکر جفتشون هم الان بهترن. 

کلا طب سنتی اینجوریه که نمیشه یه نسخه بپیچی برای همه، و بگی فلان چیزو خوردم تو هم بخور ممکنه اذیت شه یا اصلا نتیجه عکس بده براش. برا همین میگم بهتره دکتر تشخیص بده   

بسیار ممنونم از راهنمایی ات، چشم میرم دوباره :-) این بار که با زالو موافق بود :-)

۲۹ مهر ۲۲:۰۸ فیلو سوفیا
درد های زیادی تو دنیا هست...امیدوارم زودتر حالتون بهتر شه:)

سپاسگزارم ازتون :-)

هی هی هی از سینوزیت نگو که دلم پررررره :-/

دل همه مون پره واقعا :-(

۲۹ مهر ۱۴:۴۴ گربه بنفش
فقط میتونم آرزوی بهبودی کنم پریسا:))

ممنونم، ممنونم ازت مهربون:-)

۲۹ مهر ۱۴:۳۲ Tamana .....
زودتر ب دکتر مراجعه کن فقط خخخ

دیگه دکتر نمیرم :-| چیه همه اش آنتی بیوتیک :-/

۲۸ مهر ۰۶:۴۴ دچــ ــــار
نه استنشاق همانان شستشو بینی است !:)


http://ravazadeh.com/fa/farhangeestelehat/3695-1389-10-28-16-32-28.html

شستوی بینی روش محبوب من است :-) ممنونم بابت لینک سایت دکتر روازاده :-)

۲۷ مهر ۲۲:۴۶ alistersi .
"بهترین راه حلش عمل جراحیه" :) الآن خودم بعد از چندین بار عکسبرداری و مراجعه به پزشکان مختلف؛از اکثرشون اینو شنیدم!

اطبا محترم کلاً دست به تیغشون خوبه :-)

(-: ازین به بعد حواست به هشتگای من باشه

بله :-) هشتگ :-)))

چ بد!
حالا من یه پرسجویی می کنم، اگه چیزی دسم اومد بهت می گم... امیدوارم خوب شی :)

ممنونم عزیز دلم :-)

۲۷ مهر ۱۱:۰۴ خمار مستی
یعنی واقعا تاثیر داره اینا؟؟؟؟؟؟
اگه داره ما هم امتحان کنیم؟؟؟؟؟

آره داره، من از عرق نعناع عسل هم بدم نیومد، کلی چرک خالی شد بعدش :-|

۲۷ مهر ۰۸:۱۲ امیر بهزادپور
سینوس که توی مثلثات جور دیگه ای تعریف میشد، نه؟!! :)

شما به misambiguous ویکی پدیا مراجعه کن :-)

یعنی از نظر پزشک ها، سینوزیت درمان قطعی نداره؟

حتی جراحی اش برای تخلیه عفونت هم قطعی نیست، چون دوباره پر میشه :-(

۲۶ مهر ۱۹:۳۵ هولدن کالفیلد
بکنیم سینوس ها رو بندازیم دور :))

همه اش رو با هم، کاملاً موافقم :-)

پیشنهاد فابرکاستل !:))))))))) !!!

خدایی اش :-)))))

این عنبرنسا چقدر معروفه پارسال یکی از وبلاگ نویسا باش مدوا شد :/ بوی بدی هم میگفت میده دیگه از پشگل الاغ ماده انتظار دیگه ای نداشتیم والا همینقدر که شفا بخشه ممنونیم :/

+امیدوارم زودتر خوب خوب شی

بویش خیلی هم داغون نیست ها، شبیه اسفند است کمی :-)

ایشالا من هم خوب بشم :-)

۲۶ مهر ۱۷:۱۴ مونا حاجی مومنی
ای وای! کاش همون آلرژی که گفتی بود، سینوزیت از کجا در آمد؟ منم تجربه ای ندارم متاسفانه. زبان طنز پستت رو دوست داشتم. روغن سیاه دانه مالان! عنبرنسا اسم به این شیکی رو چه به تشبیه پشگل الاغ ماده؟ :))

ایشالا خوب بشی پروژه ات هم تحویل بدی بموقع :*

ممنونم عزیز دلم، از همون آلرژی شروع میشه اکثرا:-(


خیلی اسم شیکیه عنبرنسا، اصلا آدم فکرش هم نمی کنه :-)))

ممنونم مونا، زالو درمانی کردم دیشب، خیلی بهترم، علائم سینوزیت تبدیل شده به یه سرماخوردگی ساده :-)

۲۶ مهر ۱۶:۴۰ Faber Castel
بنده تراس رو پیشنهاد می کنم،
صبح ظهر شب فرقی نداره،
تنها با یک شیرجه از آن بالا و فرود در نقطه ی سینوس،
مشکل به خودی خود حل می شه،
تضمین شده است :)

بهترین راه حل :-))))))

۲۶ مهر ۱۶:۲۶ خانم فـــــ
سلام:(
 استثنائا این مورد سینوزیت رو تخصصی کار نکردم 
جدی پشگل الاغ ماده؟
آلوده هست نکن این کارو:(

سلام عزیزم، والا میگن دود عنبرنسا آنتی بیوتیک است، خیلی ها جواب گرفتن فقط با عنبر نسا :-|

۲۶ مهر ۱۶:۱۴ مترسک ‌‌
اطلاعاتی ندارم فقط آرزوی بهبودی عاجل دارم :|

سپاسگزارم مترسک جان :-)

سلام
اوصیکم به مراجعه به درمانگاه طب اسلامی و دریافت روغن کنجد پایه بنفشه ای (تقلبیش زیاده تو بازار البته) ! یه طبیب طب اسلامی خوب هست به اسم حاج آقا تبریزیان. درمانگاه اصلیشون قم هست اگه اشتباه نکنم. اگه فرصت کردید سری بزنید که عالیه .

ممنونم از معرفی حاج آقا تبریزیان، دیشب رفتم مطب دکتر سنتی، برام زالو تجویز کرد، به وضوح بهتر شدم الان، فکر کنم همه چرکها رو خوردن زالوها :-|

۲۶ مهر ۱۵:۵۱ جودی آبوت
الهی بمیرم پریساجون
اون آخرش توی توصیف وضعیتت نتونستم جلوی خنده مو بگیرم😂

نه من سینوزیت ندارم،تو آشناهای نزدیک هم ندارم که بگم چیزی شنیدم یا بلدم.


سعی کن پیشونی تو بپوشونی تو سرما ،همون پیشگیری ...

خدا نکنه جودی جونم :-) عزیزمی تو :-*


چشم می پوشونم پیشانی رو :-)

۲۶ مهر ۱۵:۳۲ جولـ ـیک
منم همینا که گفتی رو بلدم:|
دوستم میگفت با سرنگ آب گرم و نمک میریزه تو دماغش، جواب میده.
ولی فکر کنم به محل سینوس هم بستگی داره. سینوس فرونتال باشه جواب نمیده گمونم:دی

آخ آخ آخ، سرنگ و آب نمک درمان محبوب من است، ولی ضرب العجل جواب نمیده،باید صبوری کرد در این درد :-(


برای من فرونتال نیست سارا، روی گونه ها و تیغه ی بینی :-)

۲۶ مهر ۱۵:۲۳ yalda shirazi
خدا رو شکر این یکی مشکل رو ندارم! نمیدونم چیکار باید کرد.... :(
در خوردن انواع آنتی بیوتیک‌ها احتیاط می کنم تا برهم زننده آرامش بخش های دیگر بدن که در کمال شخصیت و وقار دارند کارشان را درست انجام می‌دهند نباشم

این خط رو خیلی دوست داشتم!!

خدا رو شکر یلدا جونم، ایشالا همیشه سالم و سلامت باشی و تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد، خیال نازکت آزرده ی گزند مباد :-)

(((-: من فقط وظیفم گفتن هشتگاس الان اومدم بگم دیدم زودترگفتن /-:

:-))))) یه هشتگ دیگه بگو خب

# هشتگ _سینوزیت _ خر _ است :/

لامثب ادمو از پا میندازه :/

بخور خوبه 

بخور هم هشتگ کن دیگه، #هشتگ_بخور_خوب_است :-))))

۲۶ مهر ۱۳:۵۷ یک آشنا
ای وای من ، چقدر تو شرایط کاری فشرده بده ادم حالش خوب نباشه :(
برات آرزوی سلامتی میکنم دوست من ، خوشبختانه مشکل سینوس نداشتم و تجربه ای ندارم :|

ممنونم آشنا جونم :-) فرستادم برایش امروز صبح، تست کنه ببینیم چی میشه :-)

۲۶ مهر ۱۳:۵۰ آقاگل ‌‌‌‌
پیدا شد من رو هم در جریان بذارین.
جز شستشو و بخور پونه راه حل دیگه ای ندارم.

می گفتن زالو هم خوبه، من دیشب رفتم، به وضوح بهترم الان :-)


اون دکتره هم می گفت بخور پونه کوهی رو :-)

۲۶ مهر ۱۳:۱۶ دچــ ــــار
بهترین توصیه که مجرب هم هست استنشاق معمولی هست هر روز صبح
سلام

نفس عمیق صبحگاهی؟ بدتر نمیشه؟ آخه خونه ما کنار اتوبان است :-(

۲۶ مهر ۱۲:۵۹ مهندس مکانیک خودرو
من هم دچااااااااااااارش شدممممممممم
من برات آمپول تجویزمیکنممم

تو مزمنش آمپول جواب نمیده :-(

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
در جستجوی درون و برون...
موضوعات
سروستاه نامه، سنتور (۲۷)
خوشنویسی، تذهیب (۱۷)
کار، iOS، اندروید (۳۷)
زندگی بهتر (۸۴)
یاد ایام (۲۸)
مهلا (۲۳)
صابرانه (۴۵)
از این روزها (۱۶۷)
یک سال بدون... (۱۲)
خانه دوست کجاست؟ (۲۶)
آشپزی، خام گیاهخواری (۱۹)
نی‌نی گولو، لیلی (۱۰۱)
کتابخوانی (۶)
مشاوره (۸)
آن سوی آب‌ها (۸۷)
داستان (۲)
چالش وبلاگی (۱)
آخرین نوشته ها
بدو گفتم که مشکی یا عبیری...
لبه‌ی پیاده‌رو، هم سطح جاده
سیاه و سفید
تنظیم روی فرکانس دیگر
هر نه ماه هم تکرار کنیم!
بیخودی
اعلام حیات :)
کرونا تست
مدرسه
کرونا در یک قدمی
محبوب ترین نوشته ها
لیلی، نام دیگر عشق است...
گاهی بیرون رو نگاه کن
کوچولو بیا*
سهیم شدن
امن‌سازی
یازده ضربدر سه
بسی عشق بودی در این چهار سال
مادرانگی :)
بدو گفتم که مشکی یا عبیری...
سوگواری
پربیننده ترین نوشته ها
لالایی لیلی :)
شفایافتگان
هَکَلچه :-)
مهاجرت
"هل اتی" کجا رفت؟
پسر یا دختر! مسئله این است...
مادر شوهر
روغن کلزا
بی کلید در* :-)
لیلی، مثلِ پری
نوشته های پر بحث تر
هَکَلچه :-)
کوچولو بیا*
لیلی، مثلِ پری
خب تا آخرش رو بگو :-|
لیلی، نام دیگر عشق است...
پسر یا دختر! مسئله این است...
دوبله وسط :-)
بی کلید در* :-)
آشپز که دو تا شد...
شهاب الدین*
تاریخچه نوشته ها
بهمن ۱۴۰۰ ( ۳ )
دی ۱۴۰۰ ( ۴ )
آذر ۱۴۰۰ ( ۳ )
آبان ۱۴۰۰ ( ۶ )
مهر ۱۴۰۰ ( ۸ )
شهریور ۱۴۰۰ ( ۸ )
مرداد ۱۴۰۰ ( ۷ )
تیر ۱۴۰۰ ( ۹ )
خرداد ۱۴۰۰ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۴۰۰ ( ۹ )
فروردين ۱۴۰۰ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۹ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۹ ( ۹ )
دی ۱۳۹۹ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۹ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۹ ( ۷ )
مهر ۱۳۹۹ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۹ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۹ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۹ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۹ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۹ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۹ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۸ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۸ ( ۸ )
دی ۱۳۹۸ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۸ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۸ ( ۱۱ )
مهر ۱۳۹۸ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۸ ( ۸ )
مرداد ۱۳۹۸ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۸ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۸ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۸ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۸ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۷ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۷ ( ۹ )
دی ۱۳۹۷ ( ۸ )
آذر ۱۳۹۷ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۷ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۷ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۷ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۷ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۷ ( ۸ )
خرداد ۱۳۹۷ ( ۱۰ )
ارديبهشت ۱۳۹۷ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۷ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۶ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۶ ( ۱۰ )
دی ۱۳۹۶ ( ۷ )
آذر ۱۳۹۶ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۶ ( ۹ )
مهر ۱۳۹۶ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۶ ( ۷ )
مرداد ۱۳۹۶ ( ۲ )
تیر ۱۳۹۶ ( ۶ )
خرداد ۱۳۹۶ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۶ ( ۸ )
فروردين ۱۳۹۶ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۵ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۵ ( ۸ )
دی ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
آذر ۱۳۹۵ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
مهر ۱۳۹۵ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۵ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۵ ( ۸ )
تیر ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
خرداد ۱۳۹۵ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۵ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۵ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۴ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۴ ( ۹ )
دی ۱۳۹۴ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۴ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۴ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۴ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۴ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۴ ( ۶ )
آبان ۱۳۹۳ ( ۳ )
مهر ۱۳۹۳ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۳ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۳ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۳ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۳ ( ۱۰ )
ارديبهشت ۱۳۹۳ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۳ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۲ ( ۳ )
پیوند ها
گروه نرم افزاری پرکا
دامن گلدار اسپی
تیرمن
جولیک
نارخاتون
یک آشنا
آقاگل ملت
ذهن زیبای یلدا
faella
توکا
وقتی فاطمه روز به روز بزرگتر می‌شود
یک مترسک
وایسیـ ورسا
می‌خواهم فاطمه باشم
غرور شکسته
فیلوسوفیا
پرتقال دیوانه
حریری به رنگ آبان
در دیار نیلگون خواب
دکتر میم
خانومی جانم
روزنوشت های میم صاد
پنجره می‌چکد
ریشه در باد
حنا
صخره‌نورد
لافکادیو
هیچ
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان