حیوان ناطق

دوستی دارم که دانشجوی دامپزشکی است.

تعریف می کرد از نامهربانی هایی که به این رشته می شود و سختی های آن، مثلاً در مقایسه با پزشکی می گفت: ما یک عالمه سرفصل مشترک با پزشکی داریم، و تنها فرق ما این است که درس های دیگری هم پاس می کنیم، مثلا در نظر بگیرید که در پزشکی می گویند خب دوستان این معده انسان است و ... ولی در دامپزشکی چه؟ می گویند این معده انسان، خب ... این معده گاو، این معده اسب،این معده سگ،این معده موش،.... :دی

بنده خدا :-) تازه می گفت هیچ هم پرستیژ پزشکی برایمان قائل نمی شوند :-|


گفتم: فلانی بی خیال پرستیژ قائل شدن مردم بشو، دَرسِت رو بخون، از نظر مردم مهندسی برق یعنی عوض کردن لامپ خونه، مهندسی کامپیوتر یعنی عوض کردن ویندوز و مهندسی مکانیک یعنی تعمیراتچی :-))))


به مردم محل بگذاری، دندانپزشک هم همه اش دستش تو کرم های دهن مردم است :-|

۲۰
۰۵ دی ۰۱:۰۲ بای پولار
من اگه بودم بهش می گفتم بی خیال بابا!!! اگه اینقدر برات حرف مردم مهمه همین الان ول کن درس و مرست رو و برو دنبال پزشکی خوندن. هرچند اونجا هم هیچ پخی نمی شی و دنبال یه چی دیگه می ری. پس بتمرگ سر همین رشته ی خودت!!!! :)))))))

:)))))))))))))) بابا دپرس بود بنده خدا :)

وای :)))
ینی اول پست رو خوندم، بعد چشمم به عنوان افتاد. نیم ساعته دارم میخندم ::))))

والا. اینم از همون جنسه دیگ

:-)))))) یه جور حیوونیم دیگه :-))))

۲۹ آذر ۱۷:۳۲ جودی آبوت
عزیز دلم
چرا پریسا جون؟
مراقب خودت باش
هوا خیلی سرد شده
آقای همسر هم باید بیشتر هوای شما رو داشته باشن 
دعاگو هستم 💋

جودی جون یه چند روز خیلی حالم بد بود، یه ترکیبی از ناخوش احوالی که میشه گفت حالت تهوع و سر درد و دل درد و همه چی با هم بود :-(


خدا رو شکر امروز خیلی بهترم :)

۲۹ آذر ۱۷:۰۵ پـامـ ـوک
خیلی جالبه که هممون حداقل یه قضاوت نادرست در مورد رشته هامون شده. دارم فکر می کنم من چه رشته هایی رو تا حالا مسخره کردم بلکه برم خودمو اصلاح کنم :))

این خیلی برداشت خوبی بود :-)

حرفتون حسابی..
حرف حساب هم جواب داره
احسنت

جواب داره یا نداره؟ :-)

۲۸ آذر ۱۹:۱۴ هَشت حَرفی
مهندس کامپیوتری که نصب ویندوز بلد نیست و وقتیم بلده خرابش میکنه رو تو دنیا اصلا مهندس نمیدونن :| کارش الگوریتمه؟! کسی که نمیتونه درست بوت کنه چه الگوریتمی چه برنامه نویسی ای؟! یا وقتی یه مهندس برق نمیتونه نقشه ی برق یه ساختمون بکشه مشخصا مهندس نیست و فقط یه سری تئوری خونده. مثل مهندس کامپیوتری که نشسته گسسته خونده اینم دیفرانسیل خونده همین :) بعد همینا دنبال شغلم میگردن و بعد بهشون شغل نمیدن و از اون طرف به زمین و زمان بد و بیراه میگن. مهندس نیست! حفظ کرده صرفا!

تکبیر :-|

۲۸ آذر ۰۷:۳۴ پوکرفیس :|
از بدبختی‌های دیگه‌ی دامپزشکا اینه که مریضی که میره پیش پزشک میگه کجاش درد داره و چه مرگشه، ولی دامپزشک مجبوره سرتاپای حیوون رو بررسی کنه تا مشکلش رو بفهمه! :/

واقعا خیلی کارشون سخته :-)

۲۸ آذر ۰۶:۳۵ بنت شهرآشوب
کلا مردم همیشه حرفی برای زدن ندارند. نداشته باشند هم پیدا میکنند!!!

این حرف عالیه :-)

۲۷ آذر ۱۷:۲۸ جودی آبوت

سلام مامان پریسا
خوبی ؟

سلام جودی جون، نه زیاد :-(

۲۷ آذر ۱۱:۱۴ مجتبی مطوری
دندون پزشک بیچاره😂

همه مون بیچاره ایم اگه بذاریم مردم برامون نظر بدن :-)

۲۷ آذر ۰۵:۴۸ محمود بنائی
یک دوست دانشجوی پزشکی هم داشتیم که میگفت تنها کاربرد دکتر شدن ما موقع فوتساله، همه میگن پاس بده دکتر.

ای داد بیداد :-)

۲۶ آذر ۲۰:۲۶ פـریـر ...
می فهمم درد این دوست عزیز رو! تجربه نکردم ولی واقعا حس کردمش!
اون قضیه معده خیلی جالب بود :)))

:: امان از مردم...و امان تر از حرف مردم...

امان، ای امان...

۲۶ آذر ۰۸:۵۲ الناز محمدی
:/

:-/

۲۶ آذر ۰۸:۲۳ آوو کادو
ولی واقعا دامپزشک خیلی مورد ظلم واقع میشن... خودم شاهدش بودم...

اوهوم، قبول دارم :-)

۲۵ آذر ۲۲:۱۴ miss fatemeh
به حرف مردم اهمیت ندی هزار تا حرف پشت سرت میزنن =|
بدی هم بدبخت میشی =|
اصن فاز مشخص نیست =|

اهمیت ندی بهتره، فاز هم نوله :-))))

۲۵ آذر ۲۱:۰۶ آقاگل ‌‌‌‌
حرفتون متین :)
ولی یاد حکایت سعدی افتادم ناخوداگاه که طرف رفت پیش بیطار و گفت چشمم درد میکنه. بیطار دوائی بهش داد که موجب کور شدن چشمش شد. رفت پیش قاضی شکایت کرد. و قاضی گفت تو اگه عقل داششتی برا دردت پیش بیطار نمیرفتی.

قصدم جسارت به اون دوستتون نبود. طبیعتا اون زمون سعدی این ها معده شناسی و درس و تدریس که نبود. همه تجربی کار بودند.

:-)))) بحث اینه که اون بنده خداها هم خیلی درس می خونن، اینقدر تبعیض انصاف نیست خب :-)

۲۵ آذر ۲۰:۵۵ فاطمه یعقوبی
خخخ یاد دوستم افتادم که افسرده شده بود چرا دام پزشکی قبول شده :)) اومدم مثلا دلداریش بدم گفتم غصه نخور پزشک و دامپزشک فرقی نداره بیماری هاشون خیلی هاش مشترکه حتی مثلا همین خودت کم از سگ هار نداری :)) نزدیک بود سرمو از تنم جدا کنه :))) 

یعنی مثال نابودکننده ای زدی :-))))

من که دیگه عادت کردم به اینکه مدام این و اون پزشکی نخونده و تجربی نرفته ام رو هی چوب کنن تو چش و چالم :| 
حالا انگار خود این مردم چی هستن و چی شدن ، والاع :|  


برن گم بشن مردم :-|

۲۵ آذر ۱۹:۲۷ میم کاف
خیلیا از من انتظار دارن برق کشی یاد گرفته باشم............

:l

برق خوندی شما هم؟

۲۵ آذر ۱۹:۱۷ گیسو کمند

اوهوم صد در صد موافقم.

وااااای از دست مردم اصلاً توی همه ی مقاطع زندگی ول کن آدم نیستن, مثلاً دبیرستانی که بودیم همه میگفتن فلانی چی بود رفت فنی حرفه ای رشته ی تنبل ها با اینکه من کتابهاشونو دیدم خیلی سخت بودن و هم عملی داشتن هم تئوری با اینکه من رشته ام تجربی بود ولی همیشه از این طفلیا دفاع کردم که به خدا رشته شون مال تنبلها نیست و خیلیم سخته.

کلاً مردم همیشه نظر میدن، وای به حال ما اگه هی با نظر اونا بچرخیم :-|

۲۵ آذر ۱۹:۰۸ جودی آبوت
مواااافقم همینطوره ک شما گفتین
ب نظر من مهم اینه که خودت لذت ببری و خودت دوستش داشته باشی.تمام

به افتخار جودی :-)

۲۵ آذر ۱۹:۰۷ نویسنده ....
همینطوره مردم دید درستی نسبت به برخی رشته
های تحصیلی ندارن.دوستی می گفت وقتی می گم مردم شناسی خوندم،می گن:یعنی الان مردم رو خیلی خوب می شناسی؟:))

چقدر این حرف درسته :-)

:)))
فقط هم پرستیژ نیست، اینجا بازار کاش هم بده فک کنم، خارجی ها به حیوونا خیلی بیشتر اهمیت می دن... بگو اپلای کنه! :دی

میخواد تغییر رشته بده :-| بهش میگم اپلای کنه ؛-)

۲۵ آذر ۱۸:۴۶ خانم فـــــ
با دوستت موافقم
فقط اون پرستیژ مهمه براش برای من بحث مالیش
به دوستت میگفتی تازه تو که نمیدونی برق از همه این چیزهایی که شما تو پزشکی و دامپزشکی میخونین سختتره به مراتب!

می دونی واقعیت بیشتر برای پدر و مادرش مهم بود،این خیلی سخته برای من،من همیشه اعتقادم اینه آدم به هر چی افتخار کنه بقیه سر خم می کنن در برابر اون


مشکل من این بود باهاش که به چیزی که داشت افتخار نمی کرد،اونطوری پزشکی هم حالش رو خوب نمی کرد، هیچی حال این آدم رو خوب نمی کنه :-(

۲۵ آذر ۱۸:۱۵ دچــ ــــار
خب شما الان کی وقت دارید لامپ آشپزخونه ما رو عوض کنید ؟:)

شما امر بفرمایید :-)

۲۵ آذر ۱۸:۰۸ جولـ ـیک
پول در بیاره پرستیژ دار هم میشه، به همین ویندوز :|

یعنی به اینتر رو کی بورد حتی :-)

۲۵ آذر ۱۸:۰۷ فاطمه .ح
این رو به خاطر خواهم سپرد. حتما حتما حتما پریسای خوب

عزیز دلی فاطمه جانم :-)

۲۵ آذر ۱۷:۵۰ مهر2خت 69
:)))))))
یعنی داغون اون بند آخر شدم:دی

بند آخر هم داغون شما شده، نگاش کن :-)

۲۵ آذر ۱۷:۴۶ پرتقالِ دیوانه
جانا سخن از زبان ما میگویی :)))

قربان شما :-)

۲۵ آذر ۱۷:۴۵ واران :)
سلام.
بنظر من پزشک ها هم نباید پرستیژ داشته باشن !!
درضمن بستگی به محل تحصیلی آدم ها هم داره الان من عموم و دختر داییم و حتی 
بیشتر فامیل هامون دامپزشکی خوندن و واقعا هم بهشون میگیم پزشک :)
ولی نه اونقدر پزشکا رو نه دامپزشکا رو اونجور که همه تحویل میگیرن تحویل نمیگیریم :))
همونطور که به فامیل مون میگیم پزشک بخاطر درس پزشکیش به عموم هم میگیم پزشکی بخاطر دامپزشکی :)
نتیجه گیری پزشکی و دامپزشکی فرقی نداره ؛ )

چه جاهای خوبی زندگی می کنید شما :-)

۲۵ آذر ۱۷:۳۹ هَشت حَرفی
البته که خیلی مهندس های کامپیوتر تو عوض کردن ویندوزم به مشکل میخورن. همون موارد پایه رو هم بلد نیستن متاسفانه. چه مهندس کامپیوتری؟ گذشت دیگه!

خب تعویض ویندوز به میزان علاقه و کسب تجربه فرد ربط داره، ربطی به مهندسی نداره، اونجا برنامه نویسی و تفکر الگوریتمی یاد ملت میدن، تعویض ویندوز یه کار اپراتوریه خب :-|

تازه هیچ کس نمی دونه مهندسی شیمی هم رشته ست :)) همه فکر میکنن همون شیمیه. هرکی از من میپرسه رشته ت چیه باید چهار ساعت بعدش توضیح بدم که رشته ما شیمی نیست :))

آره راست میگی، من اینو خیلی برخورد داشتم بین دوستام، یک داغون دیگه هم اینه که فکر می کنن مکانیک سیالات باید تعمیر ماشین بدونه :-/

۲۵ آذر ۱۷:۲۷ pary daryay
((((((=عشق بود اخرپستت

:-))))))

پرستیژ درسته همه چیز نیست ولی خیلی چیزا هست...

در نظر کی؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
در جستجوی درون و برون...
موضوعات
سروستاه نامه، سنتور (۲۷)
خوشنویسی، تذهیب (۱۷)
کار، iOS، اندروید (۳۷)
زندگی بهتر (۸۴)
یاد ایام (۲۸)
مهلا (۲۳)
صابرانه (۴۵)
از این روزها (۱۶۷)
یک سال بدون... (۱۲)
خانه دوست کجاست؟ (۲۶)
آشپزی، خام گیاهخواری (۱۹)
نی‌نی گولو، لیلی (۱۰۱)
کتابخوانی (۶)
مشاوره (۸)
آن سوی آب‌ها (۸۷)
داستان (۲)
چالش وبلاگی (۱)
آخرین نوشته ها
بدو گفتم که مشکی یا عبیری...
لبه‌ی پیاده‌رو، هم سطح جاده
سیاه و سفید
تنظیم روی فرکانس دیگر
هر نه ماه هم تکرار کنیم!
بیخودی
اعلام حیات :)
کرونا تست
مدرسه
کرونا در یک قدمی
محبوب ترین نوشته ها
لیلی، نام دیگر عشق است...
گاهی بیرون رو نگاه کن
کوچولو بیا*
سهیم شدن
امن‌سازی
یازده ضربدر سه
بسی عشق بودی در این چهار سال
مادرانگی :)
بدو گفتم که مشکی یا عبیری...
سوگواری
پربیننده ترین نوشته ها
لالایی لیلی :)
شفایافتگان
هَکَلچه :-)
مهاجرت
"هل اتی" کجا رفت؟
پسر یا دختر! مسئله این است...
مادر شوهر
روغن کلزا
بی کلید در* :-)
لیلی، مثلِ پری
نوشته های پر بحث تر
هَکَلچه :-)
کوچولو بیا*
لیلی، مثلِ پری
خب تا آخرش رو بگو :-|
لیلی، نام دیگر عشق است...
پسر یا دختر! مسئله این است...
دوبله وسط :-)
بی کلید در* :-)
آشپز که دو تا شد...
سه و چهار :-)
تاریخچه نوشته ها
بهمن ۱۴۰۰ ( ۳ )
دی ۱۴۰۰ ( ۴ )
آذر ۱۴۰۰ ( ۳ )
آبان ۱۴۰۰ ( ۶ )
مهر ۱۴۰۰ ( ۸ )
شهریور ۱۴۰۰ ( ۸ )
مرداد ۱۴۰۰ ( ۷ )
تیر ۱۴۰۰ ( ۹ )
خرداد ۱۴۰۰ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۴۰۰ ( ۹ )
فروردين ۱۴۰۰ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۹ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۹ ( ۹ )
دی ۱۳۹۹ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۹ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۹ ( ۷ )
مهر ۱۳۹۹ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۹ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۹ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۹ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۹ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۹ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۹ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۸ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۸ ( ۸ )
دی ۱۳۹۸ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۸ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۸ ( ۱۱ )
مهر ۱۳۹۸ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۸ ( ۸ )
مرداد ۱۳۹۸ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۸ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۸ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۸ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۸ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۷ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۷ ( ۹ )
دی ۱۳۹۷ ( ۸ )
آذر ۱۳۹۷ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۷ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۷ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۷ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۷ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۷ ( ۸ )
خرداد ۱۳۹۷ ( ۱۰ )
ارديبهشت ۱۳۹۷ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۷ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۶ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۶ ( ۱۰ )
دی ۱۳۹۶ ( ۷ )
آذر ۱۳۹۶ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۶ ( ۹ )
مهر ۱۳۹۶ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۶ ( ۷ )
مرداد ۱۳۹۶ ( ۲ )
تیر ۱۳۹۶ ( ۶ )
خرداد ۱۳۹۶ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۶ ( ۸ )
فروردين ۱۳۹۶ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۵ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۵ ( ۸ )
دی ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
آذر ۱۳۹۵ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
مهر ۱۳۹۵ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۵ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۵ ( ۸ )
تیر ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
خرداد ۱۳۹۵ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۵ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۵ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۴ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۴ ( ۹ )
دی ۱۳۹۴ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۴ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۴ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۴ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۴ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۴ ( ۶ )
آبان ۱۳۹۳ ( ۳ )
مهر ۱۳۹۳ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۳ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۳ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۳ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۳ ( ۱۰ )
ارديبهشت ۱۳۹۳ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۳ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۲ ( ۳ )
پیوند ها
گروه نرم افزاری پرکا
دامن گلدار اسپی
تیرمن
جولیک
نارخاتون
یک آشنا
آقاگل ملت
ذهن زیبای یلدا
faella
توکا
وقتی فاطمه روز به روز بزرگتر می‌شود
یک مترسک
وایسیـ ورسا
می‌خواهم فاطمه باشم
غرور شکسته
فیلوسوفیا
پرتقال دیوانه
حریری به رنگ آبان
در دیار نیلگون خواب
دکتر میم
خانومی جانم
روزنوشت های میم صاد
پنجره می‌چکد
ریشه در باد
حنا
صخره‌نورد
لافکادیو
هیچ
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان