خرید اینترنتی :-)

وسط همه خریدهای اینترنتی هفته قبل (که تازه کار کردن با گلی جان به صورت نیمه خوابیده در تخت خواب را کشف کرده بودم*) و مقارن با نمایشگاه کتاب، یک سری کتاب از دیجی کالا خریدم برای دل خودم :)


مهمترین کتاب لیست، اسمش هست: "چگونه با کودکم صحبت کنم که گوش کند و چگونه گوش کنم که کودکم صحبت کند"


هر چند در حال حاضر به کارم نمی آید، ولی ایده های رفتار درمانی-شناخت درمانی کتاب به شدت من را به خود جذب کرده (کتاب پر است از یک سری کاریکاتور و تمرین برای مقایسه رفتار غلط و درست)، مخصوصاً بخشی که توضیح می دهد وقتی احساسات کودک را انکار می کنی، به هیچ عنوان به حرفت گوش نخواهد کرد!


نکته مهم اما این است که اکثر ما (چه در مقام پدر مادر یا معلم یا یکی از آشناهای کودک) خودمان هم نمی توانیم بین احساسات-رفتار و نیازمان تفکیک قائل شویم و خیلی از جاهای کتاب یا با شنیدن حرف های غزال نصیری (مربی کودک) حس می کنم، این گونه رفتار کردن حتی روی یک مخاطب بزرگسال هم خوب جواب می دهد، چه برسد به کودک :-| 


دلم می خواهد برگردم کودک شوم و از همان اول یاد بگیرم چه نیازی سبب به وجود آمدن چه احساسی شده و چرا این همه بی دلیلی نگران می شوم، عصبانی می شوم یا غصه می خورم...


* هر چند با ظهور یک سری دردهای تیز ناخوانده در سمت راست، دیروز و امروز به این نتیجه رسانده شدم که همان دراز به دراز روش بهتری برای استراحت است!

۱۳
۰۵ خرداد ۱۷:۲۳ فاطمه .ح
سلام، خیلی خیلی ممنون از توضیحات مفصلت. 
خودم یک ماهی هست که با برنامه ی حالِ خوبِ شبکه سلامت آشنا شدم. روزهای فرد ساعت 9 پخش میشه و من فقط سه شنبه هاشو بخاطر آقای بابایی زاده دنبال میکنم. الان تو حوزه ی خانواده و اینها هستن و خیلی مباحث جذابی مطرح شده بنظرم. نگاه منو به عشق عوض کرد راستشو بخوای! فهمیدم همه یِ این "دو روح در یک بدن"ها, لیلی و مجنون بازی ها و غرق و نابود شدن در عشق دیگری و نیمه گمشده رو یافتن، یک جور مریضی هست در اصل. دلیلشم اینه که طرفین به تمایزیافتگی و شناخت خودشون نرسیدن. از اونجایی که ایشون خیلی فلش بک میزنه به برنامه های قبلی و اینکه گفت روش تمایزیافتگی و شناخت خود رو در برنامه های قبلیشون -اون اوایلش، مثلا برای یکی دو سال پیش :/- توضیح دادن، رفتم سراغش و دانلود کردم که از اونجا شروع کنم. 
اون روزی هم که مطلب اینجا رو خوندم خیلی دوست داشتم پیشنهادات تو رو درباره ش بدونم تا یه جورایی مکمل راهم بشه و دید بهتری بهم بده. 
اون کتابِ "آنجا که عقل حکمرانی میکند"، جذاب بنظر میاد :-))))) 
خیلی ممنونم در کل، امیدوارم ازشون خوب استفاده کنم.

ندیدم این برنامه رو، ولی سرچ می کنم ببینم چیه :-)

راهکارهای دکتر شیری درباره "ازدواج مثبت" و "امپراطوری رابطه" و "رابطه بدون شکست" هم جالبه، گرچه همه اش مفید نیست، ولی یه چیزهایی از تویش در میاد :-)

۰۵ خرداد ۰۱:۱۱ گیره 📎📎
اون مموش خانم یک مامان پر انرژی و اهل مطالعه داره^__^

ای عزیز مهربونم :)

انشالله که سر وقت ِ وقتش بیاد :) 

من خودم همیشه کتابامو اینترنتی میخرم وقتی میخوام بیشتر از یکی بخرم! از سایت سی بوکم میخرم چون همیشه تخفیف بیست درصدی داره :دی 
الانم یه قاب واسه گوشیم خریدم همش گوش به زنگ صدای موتور پستچیم که قابه رو ببینم امروز میارن یا نه دیگه میره واسه شنبه :/ 

به به مبارکه قاب موبایل :-)

مرسی توکا، من تا حالا از سی بوک کتاب نخریده بودم، پیشنهاد خوبی بود :-)

این همون کتاب «به بچه ها گفتن از بچه ها شنیدن »،دو جلده و بسیار بسیار کتاب خوبیه،من با همین کتاب خیلی از مشکلاتم با دختر بزرگم رو حل کردم ،آخه از زاویه ی دید بچه ها به دنیا نگاه کردن واقعا سخته،این کتاب کمک بزرگیهانشاالله سر موقع و راحت زایمان میکنی عزیزم

آره آره همونه :-) نمی دونستم یه ترجمه دیگه هم داره :-)

خوبی؟

۰۳ خرداد ۱۶:۳۵ مهر2خت 69
چه کتاب جالبی
یادم باشه واسه بزرگیهام بخرم بخونمش:دی

دیگه واسه بزرگی های شما جواب نمیده، اون موقع بچه ها یه تکنیک دیگه می خوان :دی

۰۳ خرداد ۱۲:۴۱ Miss pocker face
ایول به این مامان خانوم :)))))))))))))
خوشبحال لیلی :)

ممنونم عروس خانوم :-)

۰۱ خرداد ۲۳:۵۳ ماهی کوچولو
جانه دلم
لذت می برم می بینم دوستام مادر میشن و نمیخوان مادرهای بی سوادی باشن و مطالعه میکنن این یعنی میتونم به آینده بهتر بچه ام امیدوارتر باشم :) 

:) ممنونم ماهی کوچولوی نازنازی :)

ایشالا خوشبخت بشی عزیز دلم :)

۰۱ خرداد ۲۲:۲۱ פـریـر ...
اصلا مامانی که مث تو باشه رو باید از در میری بیرون ماچ کنی از در تو میای هم ماچ کنی! ^_^
ایول به مامان پریسا که از الان به فکر بعدنای نی نی هست. ایول به مامان پریسای کتابخون و باسواد لیلی جونمون ^_^

وای خاله حریر مهربون و نازنین مون :* مرسی مرسی مرسی :)

۰۱ خرداد ۲۰:۲۶ بانوی عاشق
ای جونم
پس ترم بالایی من حساب میشی
من هنوز سرباز صفرم درمقابل شما
من الان فک کنم ۱۳ هفته و چند روزم😆
ان شالله ب موقع و سلامت دنیا بیاد
ان شالله مث خودت نمونه بشه

ترم بالایی رو دوست داشتم :))))))


عزیزم خوبه هفته ات، عالیه یعنی، همه استرس ه و حال بدی هاش تا 14 هفتگی است، بعدش اگه شرایطت ویژه نباشه اصلاً نمی فهمی سه ماه دوم چطوری تموم شد. ایشالا که به سلامتی و دلخوشی بقیه مسیر هم طی کنی :)

اصن ما یه بار دیگه باید متولد بشیم با این کتاب ها جور دیگه ای بزرگ شیم!!

خوش به حال لیلی که قراره یه جور دیگه بزرگ شه :)

آره کاش یه بار دیگه متولد بشیم :)

جواب کامتت اول:))))))
در درون تو مایکل فلپس کوچکیست:))))
+یه ماه زودتر خیلی بده؟ :-؟

آخی جولیک جانم چقدر تعبیر مایکل فلپس رو دوست داشتم :-)


نه اونقدری که من استرس گرفتم، در واقع هفته 32 به اون افتضاحی هفته 28 نیست و خیلی ها هفته 32 به دنیا میان و خیلی هم اوکی اند.

و حتی در هفته 34 با این که خیلی فنچ است ولی ممکنه اصلاً نیازی نداشته باشه که بره تو دستگاه و به نسبت وزنش ممکنه مرخصش کنند که بیاد خونه :)

ولی آدم همه اش فکر می کنه خب اگه سر وقت بیاد بهتره :)

۰۱ خرداد ۱۸:۱۲ آقاگل ‌‌
:))
مونده حدودا یک ماه و خورده ای دیگه پس. 
خوب استراحت کنین که وقتی لیلی بیاد دیگه فرصت استراحت بهتون نمیده :D

:))) آره آقاگل، ایشالا همون یک ماه و نیم دیگه بیاد :)

مرسی، به روی چشم :)

۰۱ خرداد ۱۷:۵۰ بای پولار
اتفاقا الان موقعشه و اصلا زود نیست. جدا از اینکه باعث می شه این رفتارا و آموزه های تربیتی وارد ناخودآگاهتون بشه و به موقعش کارایی بیشتری داشته باشه بهتون حس و باور مادر شدن (بعد تولد فرزند) رو می ده و کاری می کنه که مراحل بارداری رو موفقیت آمیز سپری کنید.

چقدر دلگرم کننده بود این کامنتت بای پولار :) می دونی حرف های غزال نصیری که مربی کودک است از همان اول که بچه به دنیا میاد قابل استفاده است ولی این کتابه مال موقعی هست که بچه به حرف می افته و فکر کنم تا اون وقت باید یه دو بار دیگه مرورش کنم :)

۰۱ خرداد ۱۷:۴۰ فاطمه .ح
آقا من اصلا نمیتونم بادار تصورت کنم :))))))) هر دفعه میومدم بگم روم نمیشد :)) اصلا پریسای این مدلی در ذهن من نمیگنجه D:

حالا اگه یه کسی وقت بیشتری نسبت به تو داشته باشه و بخواد اون اطلاعات رو بدست بیاره برای روحیاتشو اینا چه کتابهایی پیشنهاد میکنی برای مطالعه؟

:) خب واقعیتش اینه که خودم هم هنوز باورم نشده :-)))))))))))))) یعنی تغییرات ساختاری ام فقط شامل قورت دادن یک هندوانه درسته است که روز به روز بزرگتر میشه و تغییرات روحی هم این که دارم از توی رختخواب بودن خفه میشم و همه اش می خواهم برگردم سر applicationم :-) اون قدر هم فیلم آموزشی ChildBirth و BreastFeeding و Child Care in first Year دیدم که کارم رسیده به سال های بعد که بچه به حرف می افته :-|


برای خود آدم به نظرم کتاب "تئوری انتخاب" ویلیام گلاسر خیلی ضروریه، اگه قبلاً نخوندی اش و جدیداً یک سلسله کلاس آموزشی غیر حضوری داره دکتر شیری (tavangary.com) که درباره تله های شخصیتی ما و راه های درمانش حرف می زنه، دوست داشتم یک کتابی در این باره بود ولی به نتیجه خاصی نرسیدم که برایت معرفی کنم، با این حال مثلاً تله "مهرطلبی" یا "کمال طلبی" و اینا خیلی جالبند.

از سری تله های روانی که جفری یانگ معرفی کرده یا بهتره بگم طبقه بندی کرده. ولی در همین دوره "مهرطلبی" خیلی به تفصیل نظریه دلبستگی "جان بالبی" و مفهوم وابستگی امن و ... توضیح داده شده که آدم درباره خودش به خیلی از نتایج میرسه.

نکته مهم اینه که وقتی والدین دچار یک سری از این تله های شخصیتی هستند، خیلی بچه هاشون رو اذیت می کنند :-|

دیگه جونم برایت بگه که حتماً شنیدی که یک شاخه جدیدی در روانشناسی معرفی شده سال های اخیر به اسم "روانشناسی مثبت نگر" که مارتین سلیگمان به دنیا معرفی کرده و یه کتاب معروف داره به اسم "خوش بینی آموخته شده"، اون هم کتاب عجیبی است و نگاه من به زندگی رو خیلی عوض کرد.

بقیه شون دیگه همین نظریات سلیگمان و گلاسر را هی با بیان دیگه گفتن، مثلاً من یک کتابی دارم به اسم "آنجا که عقل حاکم است" و خیلی مفصل و با مثال های زیاد توضیح میده که چطوری یه رفتاری که از ما سر می زنه به خاطر احساسی هست که داشتیم و چی کار کنیم که این ها را کنترل کنیم.

می دونی چیه فاطمه، واقعیت اینه که می خواهم بگم ما خودمون هنوز درست یاد نگرفتیم که احساسات و رفتارهایمان را از هم تفکیک کنیم و رویش اسم درست بگذاریم و حالا وقتی آدم می خواهد به یه بچه کوچولویی یاد بده که این احساسی که الان داری اسمش چیه، خیلی چالش برانگیزه :)

۰۱ خرداد ۱۶:۴۷ ام اسی خوشبخت
باید کتاب جالبی باشه.
ان شالله لیلی خانم گل ما به سلامتی دنیا میاد و با رفتارها و آموزش های درست مادر بزرگوارش بزرگ میشه و یاد میگیره آنچه ما یاد نگرفتیم :)

ای جونم :) خود مادر لیلی هم باید آموزش ببینه کلی و مادر مادر لیلی و همه مادرهای قبلی :)))))))))))

آخ جون پست جدید :) منم از دیجی کالا کتاب 44قصه از هانس کریستین آندرسن را خریدم همونوقت. مثلا دنبال یه کتاب بودم که الان براش بخونم ولی واقعا داستاناش برای گروه سنی قبل از الف خیلی جذاب نیست:دی خودمم حدس میزدما,الکی توی توضیحاتش زده بود مناسب برای گروه سنی الف ب ج بزرگسال :|
ولی اولش نوشتم پریا جان این اولین کتابیه که برات خریدیم و امیدواریم وقتی باسواد شدی از خوندنش لذت ببری :x حس خوبی بود :)
خاله ام فکرنکنم هیچوقت کامنت گذاشته باشن,خواننده خاموشن ;) 
وای خیلی جالبه که منم دقیقا 31 هفته و 5روز هستم الان :)) 
اگه یکی جلوی منو نگیره کل صفحه از کامنتم پر میشه :">
مواظب خودت و لیلی جون باش :*
راستیییی خیلی خیلی نتیجه ی انتخابات مبارکمون باشه (دو نقطه دست و جیغ و هورا)

ای عزیزم :) ما هم کتاب "لیلی نام همه دختران زمین است" را خریدیم برایش، البته یکی دیگه هم بود که در روزهای آشنایی من برای صابر خریده بودم :دی ولی یه بار دیگه خریدیم مخصوص لیلی :دی


عصرها گاهی برایش می خونم، و اون جاهایی که اسم لیلی داره را با مکث بیشتری میگم :-))))))))))))

خیلی جالبه که با هم یک روزیم، ایول، ایشالا دخترامون سر وقت بیایند و سالم و سلامت :)

آره مبارکمون باشه، هورااااااااااااااااااااااااااا :)

۰۱ خرداد ۱۶:۰۳ خانومی ...
منم کلی از این کتاب ها دارم . تازه یه کتاب هم درباره فرزند دوم دارم . جالب اینجاس که این کتاب ها همه ش واسه آقای خونه ست !!

کتاب فرزند دوم خیلی خوب بود خانومی :دی

قشنگ معلومه دیجی کالا همین یه دونه رو بیشتر نداشته! شما که خریدی تموم شد!! منم یه بار ازش کتاب گرفتم، دیگه موجودیش تموم شد!!! :) با این توضیحاتی که شما ازش دادین، واقعا کتاب خوبی به نظر میاد. کاش همه ی مادرا بیشتر مطالعه میکردن.
چقدر خرید اینترنتی حال میده! اونم دراز به دراز!!!

آررررررررررررررررره! دیدی یلدا؟ من خودم می خواستم لینک بدهم متوجه اش شدم که دیگه موجودی نداره:-|


آره دوست دارم خرید اینترنتی رو :)

۰۱ خرداد ۱۴:۵۰ بانوی عاشق
چ کتاب خوبیه پس
عه سلام😉
این کوچولوی خ‌شگل ما کی دنیا میاد؟الان چن وقتته؟
ب تکون تکون اومده یانه؟

خیلی خیلی کتاب خوبیه :)

سلام :)

هووووووووووووووف، نمی دونم کی میاد :-| باید اواسط تیر بیاد تا اواخر تیر (بازه درستش اون موقع است) ولی ممکنه زودتر هم بیاد :-( برای همین استراحت می کنم :-)

الان 31 هفته و پنج روز، اواخر هفته سی و دوم هستیم به سلامتی :)

آره تا دلت بخواد، تکون های ضربه ای، شیرجه ای، ماهی وار، پروانه ای :-)))))))))))))))

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
در جستجوی درون و برون...
موضوعات
سروستاه نامه، سنتور (۲۷)
خوشنویسی، تذهیب (۱۷)
کار، iOS، اندروید (۳۷)
زندگی بهتر (۸۴)
یاد ایام (۲۸)
مهلا (۲۳)
صابرانه (۴۵)
از این روزها (۱۶۷)
یک سال بدون... (۱۲)
خانه دوست کجاست؟ (۲۶)
آشپزی، خام گیاهخواری (۱۹)
نی‌نی گولو، لیلی (۱۰۱)
کتابخوانی (۶)
مشاوره (۸)
آن سوی آب‌ها (۸۷)
داستان (۲)
چالش وبلاگی (۱)
آخرین نوشته ها
بدو گفتم که مشکی یا عبیری...
لبه‌ی پیاده‌رو، هم سطح جاده
سیاه و سفید
تنظیم روی فرکانس دیگر
هر نه ماه هم تکرار کنیم!
بیخودی
اعلام حیات :)
کرونا تست
مدرسه
کرونا در یک قدمی
محبوب ترین نوشته ها
لیلی، نام دیگر عشق است...
گاهی بیرون رو نگاه کن
کوچولو بیا*
سهیم شدن
امن‌سازی
یازده ضربدر سه
بسی عشق بودی در این چهار سال
مادرانگی :)
بدو گفتم که مشکی یا عبیری...
سوگواری
پربیننده ترین نوشته ها
لالایی لیلی :)
شفایافتگان
هَکَلچه :-)
مهاجرت
"هل اتی" کجا رفت؟
پسر یا دختر! مسئله این است...
مادر شوهر
روغن کلزا
بی کلید در* :-)
لیلی، مثلِ پری
نوشته های پر بحث تر
هَکَلچه :-)
کوچولو بیا*
لیلی، مثلِ پری
خب تا آخرش رو بگو :-|
لیلی، نام دیگر عشق است...
پسر یا دختر! مسئله این است...
دوبله وسط :-)
بی کلید در* :-)
آشپز که دو تا شد...
سه و چهار :-)
تاریخچه نوشته ها
بهمن ۱۴۰۰ ( ۳ )
دی ۱۴۰۰ ( ۴ )
آذر ۱۴۰۰ ( ۳ )
آبان ۱۴۰۰ ( ۶ )
مهر ۱۴۰۰ ( ۸ )
شهریور ۱۴۰۰ ( ۸ )
مرداد ۱۴۰۰ ( ۷ )
تیر ۱۴۰۰ ( ۹ )
خرداد ۱۴۰۰ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۴۰۰ ( ۹ )
فروردين ۱۴۰۰ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۹ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۹ ( ۹ )
دی ۱۳۹۹ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۹ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۹ ( ۷ )
مهر ۱۳۹۹ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۹ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۹ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۹ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۹ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۹ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۹ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۸ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۸ ( ۸ )
دی ۱۳۹۸ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۸ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۸ ( ۱۱ )
مهر ۱۳۹۸ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۸ ( ۸ )
مرداد ۱۳۹۸ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۸ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۸ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۸ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۸ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۷ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۷ ( ۹ )
دی ۱۳۹۷ ( ۸ )
آذر ۱۳۹۷ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۷ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۷ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۷ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۷ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۷ ( ۸ )
خرداد ۱۳۹۷ ( ۱۰ )
ارديبهشت ۱۳۹۷ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۷ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۶ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۶ ( ۱۰ )
دی ۱۳۹۶ ( ۷ )
آذر ۱۳۹۶ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۶ ( ۹ )
مهر ۱۳۹۶ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۶ ( ۷ )
مرداد ۱۳۹۶ ( ۲ )
تیر ۱۳۹۶ ( ۶ )
خرداد ۱۳۹۶ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۶ ( ۸ )
فروردين ۱۳۹۶ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۵ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۵ ( ۸ )
دی ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
آذر ۱۳۹۵ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
مهر ۱۳۹۵ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۵ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۵ ( ۸ )
تیر ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
خرداد ۱۳۹۵ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۵ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۵ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۴ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۴ ( ۹ )
دی ۱۳۹۴ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۴ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۴ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۴ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۴ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۴ ( ۶ )
آبان ۱۳۹۳ ( ۳ )
مهر ۱۳۹۳ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۳ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۳ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۳ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۳ ( ۱۰ )
ارديبهشت ۱۳۹۳ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۳ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۲ ( ۳ )
پیوند ها
گروه نرم افزاری پرکا
دامن گلدار اسپی
تیرمن
جولیک
نارخاتون
یک آشنا
آقاگل ملت
ذهن زیبای یلدا
faella
توکا
وقتی فاطمه روز به روز بزرگتر می‌شود
یک مترسک
وایسیـ ورسا
می‌خواهم فاطمه باشم
غرور شکسته
فیلوسوفیا
پرتقال دیوانه
حریری به رنگ آبان
در دیار نیلگون خواب
دکتر میم
خانومی جانم
روزنوشت های میم صاد
پنجره می‌چکد
ریشه در باد
حنا
صخره‌نورد
لافکادیو
هیچ
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان