کلسترول

دکتر لیلی بعد از این که با هم صلح کردیم*، خطاب به من:

باید چیزهایی به لیلی بدهی بخوره که برای من و شما خوب نیست و نباید زیاد بخوریم :-))) مثلاْ کره، ماست پرچرب، هر روز گوشت ماهیچه گوسفند،‌ دقیقا همان چیزی که ما بهش میگیم کلسترول که باعث میشه دانه دانه سلول های مغزش پر و پیمون بشه :)

مثلا نباید فکر کنی که پس میوه چی شد؟ پس فیبر چی شد؟ میوه و اینا به عنوان دسر،‌ اول اون چیزهایی که باعث میشه انرژی بگیره، وزن بگیره و قوی بشه، ویتامین و اینا که توی مولتی ویتامینش هست، نباید با اونها سیر بشه که مثلا سوپ گوشت اش رو نخوره...


حالا اگه لیلی شد شیرخوار چاق و کلسترولش رفت بالا دیگه دکتر مسوول است :دی


* با صابر قرار گذاشتیم که از کودک درون من حمایت کنیم، اولش دکتر گفت اول سوالاتت رو می پرسی یا لیلی را معاینه کنم؟ گفتم من دیگه سوالی ندارم، پشت چشمش رو نازک کرد و گفت تصمیم گرفتی سوال نپرسی دیگه؟ داشتم شانه بالا می انداختم که بله که صابر گفت که دفعه قبل ما انتظار نداشتیم از شما و هی ما گفتیم و هی اون گفت و ... در نهایت صلح کردیم :-) مخصوصاْ که از هفته قبل آنفولانزای عجیبی گرفته بود از یکی از بیمارهایش و یک هفته تمام بیمارستان،‌بخش آی سی یو بستری بود تا مرز مرگ... می گفت باید اطلاع رسانی کنند چون الان آنفولانزا اپیدمی شده و اگه مردم بدونند بیشتر رعایت می کنند. 

حالا من اطلاع رسانی می کنم، می گفت که اگه در جاهای شلوغ و پر رفت و آمد زیاد تردد می کنید حتما واکسن آنفولانزا بزنید، چون حداقل انواع کشنده اش رو نمی گیرید و اصلاْ چیز شوخی برداری نیست و واقعاْ خطر مرگ داره :-| و در این همه سال که طبابت کرده هر سال حداقل چند مورد خانواده هایی رو دیده که جگرگوشه شان را بر اثر آنفولانزا از دست دادند.

۱۴
:))))))

:)

۰۷ بهمن ۰۸:۵۴ گندم بانو
چقد زود گذشت!!!! اون همه طول کشید تا به دنیا بیاد که! حالا به این زودی گوشت خور شده! عززززیزم ^__^

آره واقعا گندم خودم هم به این فکر می کنم گاهی که چقدر طول کشید تا به دنیا بیاد،‌چقدر هفته شمردم،‌چقدر روز شمردم ولی الان چطوری می گذره مثل برق و باد...

۰۷ بهمن ۰۸:۱۰ پـــــر ی
نه بابا بچه چیزیش نمیشه چون به شدت به اینا نیاز داره. خواهر منم همش از این چیزا به بچه اش می داد ولی خب کره و اینا رو براساس نظر دکتر تغذیه با احتساب گرم و این حرفا (یعنی خیلی جزیی) میداد بخوره. 
باید دقیق باشی. نه زیاده روی کنی نه اینکه کم بهش بدی.

چشم توصیه خوبی بود :) روی برنامه ایم الان :) 

۰۷ بهمن ۰۸:۰۲ مهدی صالح پور
اعتماد به دکترها سخت شده؛ وقتی بهت میگه فلان کار رو بکن، شک می‌کنی که واقعا داره درست میشه؟ سرچ میکنی اینترنت... یه سری تناقض ها می بینی. از دیگران پرس‌وجو میکنی، یه سری فکت متناقص دیگه می‌گیری...

من که خیلی به پزشکان بی اعتمادم.

من هم همین طورم ولی سخته بدون اعتماد... آدم به یه جایی می رسه که باید بگذره از یه چیزی بالاخره

۰۷ بهمن ۰۶:۰۲ جناب دچار
دقت کردی پستات بدون ذکر اسم صابر
انگار یه چیزی کم دارن؟ :)

بدون صابر خودم هم یه چیزی کم دارم دیگه :)

۰۶ بهمن ۱۱:۲۰ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
خب بذارین بچه بخوره قوی بشه دیگه! آ قربونش برم من^_^
من نوزاد که بودم خیلی تپلی بودم با شیر مامانم سیر نمی شدم، مامانم زودتر از موعد غذا داده بود بهم دکتر کلی دعوا کرده بود که این هنوز سیر نمیشه اینقدری شده؟! :|

ای جون دلم حورا تپل مپلی :)‌ چه خوردنی بودی پس :)

۰۶ بهمن ۱۰:۲۰ ام شهرآشوب
ما که آقامون میگه از حالا شیرخشک بخور بچه تپلی بشه! 
ینی دوست داره لپ از بچه بچکه!

خیلی این عبارت رو دوست داشتم: لپ از بچه بچکه :))))))

اومدیم و خانواده گیاهخوار بودن اونوخ تکلیف چیه؟ عح:-/

گیاه های تپل کننده بدن به بچه، مثلا روغن های گیاهی و اینا :) جرات داری بیا این رو به دکتر لیلی بگو :))))))))

۰۶ بهمن ۰۹:۰۱ بانوچـ ـه
بذار تپل بشه خب دوست داریم ما :دی

ما در راستای تپلی لیلی گام برمی داریم :)

۰۶ بهمن ۰۸:۴۸ ام اسی خوشبخت
حتی اگه تپل هم بشه اشکال نداره, من بچگیام توپ گرد بودم, الان 15 کیلو کمبود وزن دارم, کلا معادلات پزشکی رو بردم زیر سوال.
نوش جانش, گوشت بشه به تنش :)
آنفولانزا خطرناکه, خصوصا امسال بخاطر خشکی هوا شیوع بیماری ها بیشتر شده.
ان شالله همیشه در پناه حق سالم و سلامت باشید :)

ای عزیزم چه تپلویی بودی پس :)

مرسی :)
واقعاْ خطرناکه من خودم هم باورم نمی شد :-|

۰۶ بهمن ۰۸:۳۸ یا فاطمة الزهراء
امسال به من به زووووووووووووووور هفته آخر تابستون واکسن آنفولانزا زدن هیچ وقت در زندگیم آنفولانزا نگرفتم هاااا نمیدونم فازشون چی بود :)))))))) ولی خب ظاهرا کار خوبی کردن چون من با نیم درجه تب هم تشنج میکنم البته هیچ وقت تشنجم نکردم و احتمالات بیان شده توسط یک دکتر فوق العاده محتاطه !

چه کار خوبی کردن که بهت واکسن اش رو زدن، دکتر می گفت همه بروید بزنید،‌اگه نزدید :-|

۰۶ بهمن ۰۸:۳۷ آسـوکـآ آآ
خدا حفظش کنه بانو :)

ممنونم :)

۰۶ بهمن ۰۷:۴۲ محمد حسین آذربهرام
از دست دادین عزیز خیلی سخته!
خدا صبر بده به اون بازمانده هایی که عزیزانشونو در بیماری آنفولانرا از دست دادن

واقعا سخته،‌مخصوصا که آدم به نظرش خیلی هم جدی نباید باشه

۰۶ بهمن ۰۵:۳۱ مترسک ‌‌
یعنی دوست دارم صحنه گوشت خوردنش رو ببینم قیافه‌اش چه شکلی می‌شه :)) 3>

گوشت خیلی دوست داره،‌ گوشت گوسفند خیلی بیشتر از مرغ :)

۰۶ بهمن ۰۵:۰۳ آقاگل ‌‌
ماشالله. لیلی اینقدر بزرگ شده که می‌تونه گوشت هم بخوره پس (:-)

گوشت،‌ماست، مرغ، پلو،‌چلو :))))))) ولی همه اش با گوشت کوب کوبیده میشه و میشه شکل سوپ :-|

۰۵ بهمن ۲۲:۵۲ ابوالفضل ;)
ای جانم لیلی جانمان بخوره چاق بشه چله بشه 😊

أنفولانزا اینقدر خطریه؟ یه کم زیاده روی نکرده دکتره؟!

والا خودش بستری بود یه هفته تو آی سی یو :-| خیلی شوک شدم من

۰۵ بهمن ۲۰:۳۵ بهارنارنج :)
یکی از تفربحات من دیدن عکسای لیلی:))

عزیزم :*

۰۵ بهمن ۲۰:۳۵ دست نویس
مواظب خودتون باشید، انفولانزا خطرناکه :)
موفق باشید

آره واقعا خطرناکه :-(

۰۵ بهمن ۲۰:۳۴ بهارنارنج :)
وای چه وحشتناک🙁🙁خدا بخیرکنه

این آنفولانزا اخیر انگار شوخی نداره، رفته بودم پیش جراح فک و صورت برای دندون عقل، منشی گفت دکتر رفته واکسن آنفولانزا بزنه :-|

۰۵ بهمن ۲۰:۳۱ خانومی ...
لیلی که همین الانش خوردنی تپل مپل بشه که دیگه هیچی =)))

به قول ام شهر آشوب قراره ازش لپ بچکه به زودی :))))))

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
در جستجوی درون و برون...
موضوعات
سروستاه نامه، سنتور (۲۷)
خوشنویسی، تذهیب (۱۷)
کار، iOS، اندروید (۳۷)
زندگی بهتر (۸۴)
یاد ایام (۲۸)
مهلا (۲۳)
صابرانه (۴۵)
از این روزها (۱۶۷)
یک سال بدون... (۱۲)
خانه دوست کجاست؟ (۲۶)
آشپزی، خام گیاهخواری (۱۹)
نی‌نی گولو، لیلی (۱۰۱)
کتابخوانی (۶)
مشاوره (۸)
آن سوی آب‌ها (۸۷)
داستان (۲)
چالش وبلاگی (۱)
آخرین نوشته ها
بدو گفتم که مشکی یا عبیری...
لبه‌ی پیاده‌رو، هم سطح جاده
سیاه و سفید
تنظیم روی فرکانس دیگر
هر نه ماه هم تکرار کنیم!
بیخودی
اعلام حیات :)
کرونا تست
مدرسه
کرونا در یک قدمی
محبوب ترین نوشته ها
لیلی، نام دیگر عشق است...
گاهی بیرون رو نگاه کن
کوچولو بیا*
سهیم شدن
امن‌سازی
یازده ضربدر سه
بسی عشق بودی در این چهار سال
مادرانگی :)
بدو گفتم که مشکی یا عبیری...
سوگواری
پربیننده ترین نوشته ها
لالایی لیلی :)
شفایافتگان
هَکَلچه :-)
مهاجرت
"هل اتی" کجا رفت؟
پسر یا دختر! مسئله این است...
مادر شوهر
روغن کلزا
بی کلید در* :-)
لیلی، مثلِ پری
نوشته های پر بحث تر
هَکَلچه :-)
کوچولو بیا*
لیلی، مثلِ پری
خب تا آخرش رو بگو :-|
لیلی، نام دیگر عشق است...
پسر یا دختر! مسئله این است...
دوبله وسط :-)
بی کلید در* :-)
آشپز که دو تا شد...
شهاب الدین*
تاریخچه نوشته ها
بهمن ۱۴۰۰ ( ۳ )
دی ۱۴۰۰ ( ۴ )
آذر ۱۴۰۰ ( ۳ )
آبان ۱۴۰۰ ( ۶ )
مهر ۱۴۰۰ ( ۸ )
شهریور ۱۴۰۰ ( ۸ )
مرداد ۱۴۰۰ ( ۷ )
تیر ۱۴۰۰ ( ۹ )
خرداد ۱۴۰۰ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۴۰۰ ( ۹ )
فروردين ۱۴۰۰ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۹ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۹ ( ۹ )
دی ۱۳۹۹ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۹ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۹ ( ۷ )
مهر ۱۳۹۹ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۹ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۹ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۹ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۹ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۹ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۹ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۸ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۸ ( ۸ )
دی ۱۳۹۸ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۸ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۸ ( ۱۱ )
مهر ۱۳۹۸ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۸ ( ۸ )
مرداد ۱۳۹۸ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۸ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۸ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۸ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۸ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۷ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۷ ( ۹ )
دی ۱۳۹۷ ( ۸ )
آذر ۱۳۹۷ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۷ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۷ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۷ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۷ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۷ ( ۸ )
خرداد ۱۳۹۷ ( ۱۰ )
ارديبهشت ۱۳۹۷ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۷ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۶ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۶ ( ۱۰ )
دی ۱۳۹۶ ( ۷ )
آذر ۱۳۹۶ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۶ ( ۹ )
مهر ۱۳۹۶ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۶ ( ۷ )
مرداد ۱۳۹۶ ( ۲ )
تیر ۱۳۹۶ ( ۶ )
خرداد ۱۳۹۶ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۶ ( ۸ )
فروردين ۱۳۹۶ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۵ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۵ ( ۸ )
دی ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
آذر ۱۳۹۵ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
مهر ۱۳۹۵ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۵ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۵ ( ۸ )
تیر ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
خرداد ۱۳۹۵ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۵ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۵ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۴ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۴ ( ۹ )
دی ۱۳۹۴ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۴ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۴ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۴ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۴ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۴ ( ۶ )
آبان ۱۳۹۳ ( ۳ )
مهر ۱۳۹۳ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۳ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۳ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۳ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۳ ( ۱۰ )
ارديبهشت ۱۳۹۳ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۳ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۲ ( ۳ )
پیوند ها
گروه نرم افزاری پرکا
دامن گلدار اسپی
تیرمن
جولیک
نارخاتون
یک آشنا
آقاگل ملت
ذهن زیبای یلدا
faella
توکا
وقتی فاطمه روز به روز بزرگتر می‌شود
یک مترسک
وایسیـ ورسا
می‌خواهم فاطمه باشم
غرور شکسته
فیلوسوفیا
پرتقال دیوانه
حریری به رنگ آبان
در دیار نیلگون خواب
دکتر میم
خانومی جانم
روزنوشت های میم صاد
پنجره می‌چکد
ریشه در باد
حنا
صخره‌نورد
لافکادیو
هیچ
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان