ما چاره عالمیم و بی چاره تو*

یک: کلاس تابستانی خط تحریری جوجه هایم تمام شده و تدریس خونم آمده پایین :-| کی فکرش را می کرد که این قدر خوشم بیاید از درس دادن به پنج تا جوجه ناز؟ در فکرش هستم که یک سری فایل تدریس خط تحریری آماده کنم و بگذارم همین جا :)


دو: یکی از معضلات من برای دنبال کردن وبلاگ ها در بیان، این است که وقتی در یک برهه کوتاه چندین نفر را با هم دنبال می کنم، به صورت غریزی آن ها را با همدیگر اشتباه می گیرم :)))))))))) بعد دنبال یک نشانه می گردم در وبلاگ مورد نظر که یادم بیاید، این کدام یکی بود و من چرا تصمیم گرفتم دنبالش کنم :)))) اصلاً داستانی داریم :-|


سه: در راستای کاهش دوز تدریس در خون من (چیزی که هیچ وقت فکر نمی کردم حالم را خوب کند)، می روم خانه یکی از هم کلاسی های خوشنویسی ام و کامپیوتر یادش می دهم :)))) شاید ده سالی از من بزرگتر باشد و همیشه در کار هنر و گل مرغ و نقاشی و فرش و تذهیب و ... امروز سعی کردم کلیدهای لپ تاپ را برایش توضیح دهم و نحوه گرفتن موس و دابل کلیک :) جالب بود برایم چیزهایی که  در طی این سال ها برایم آن قدر درونی شده، گاهی چقدر سخت است توضیح دادنش ....


چهار: چند وقت قبل یک لینکی برایم فرستاده بودند که سایت عصر ایران می خواهد یک کتاب (زندگی برازنده من) را اهدا کند و اگر دوست دارید اطلاعاتتان را پر کنید و شاید شانس یارتان بود و برای شما هم ارسال شد :-| خلاصه من همین طوری اطلاعات را پر کردم و دیروز یک نفر زنگ در را زد و در کمال ناباوری گفتند که اسم شما در لیست بوده و بفرمایید کتاب شما :) حس خوبی بود، مخصوصاً که کتاب درباره کهن الگوها در روانشناسی یونگ است و من تست اولش را زده ام و در دوره فعلی زندگی ام، کهن الگوی فرزانه و جادوگر درونم از همه پر رنگ تر است :))))))))))))


* دومین سرمشق خوشنویسی انتخابی من برای نمایشگاه آینده استادم :)


پ.ن. این جا می توانید تست کهن الگو را بدهید -- البته این سایت نوشته تست قهرمان درون :)

۸

هر دوره می تونه یه سفر باشه و موقعی سفر کامل میشه که همه کهن الگوها را تجربه کنی

دوره یعنی زندگی؟ یعنی وقتی زندگی کامل میشه که همه کهن الگوها تجربه بشن؟ یا کلا یه چیز دیگه ایه؟!

من هم دوس دارم هم نیاز دارم به مباحث خودشناسی و انسان شناسی کلا. هیچی از انسان ها نمیدونم! باورت میشه من تا همین چند ماه قبل فک میکردم مردم اگر چیزی رو بخوان مستقیم و واضح میگن؟ یعد دیدم اتفاقا انسان ها یبشتر اوقات واضح نمیگن هیچی رو. و دیدم چقد من هیچی از انسان نمیدونم چون خودم اینطوریم فک میکردم بقیه هم همینطورین!

نه زندگی در ابعاد بزرگترش هست، در هر ماجرایی که از بهشت معصوم پرت بشی بیرون، یتیمی رو تجربه می کنی که میشن آرکیتایپ های قبل از سفر، بعد بنا به شرایط یکی از آرکیتایپ های سفر را انتخاب می کنی و در آخر می رسیم به آرکیتایپ های بازگشت از سفر که جادوگر و فرزانه و ... تویش هستن



در زندگی واقعی بعد از چهل سالگی آرکیتایپ های بازگشت از سفر رو تجربه می کنی ولی هر اتفاق و دوره ای خودش می تونه یه سفر باشه، مثلا هر دوره کوتاه یا حتی هر اتفاق

۲۸ بهمن ۱۳:۰۱ yalda shirazi

بعد از سه سال دوباره این آزمون رو دادم و هنوز فرزانه ام اما جای آفرینشگر و جستجوگر عوض شده. البته یه امتیاز با هم فرق دارن و به طور کلی هر سه اینها کاملا نزدیک بهم ان!

می دونی یلدا باید مباحث سفر زندگی رو در دیدگاه یونگ بخونی یا کلاس بروی من بعد از دوره های سهیلی رضایی و ناهید معتمدی دیدگاهم به این آزمون و نتایجش کامل فرق کرد، کلا هر دوره می تونه یه سفر باشه و موقعی سفر کامل میشه که همه کهن الگوها را تجربه کنی،‌ این مدلیه

۱۶ مهر ۲۳:۱۳ تیرمن!
عاقا این دابل کلیک چقدر سخته![با لحن صفای زیر درخت هلو]

آخی، یاد زیر درخت هلو بخیر :-)

۱۴ مهر ۲۱:۱۶ مهدیه عباسیان
1- فرزانه
2- جستجوگر + حاکم
3- جنگجو + عاشق

خیلی پیشنهاد خوبی بود
ممنون :)

خواهش می کنم فرزانه ی عزیزم :-)

ما فرزانگانیم :-|

من توی جستجوگر و عاشق هم امتیاز شدم :) 

:-) ویژگی مشترک همه خواننده های اینجا جستجوگری است :-)

۱۱ مهر ۱۸:۴۸ مونا حاجی مومنی
رفیق جان من حامی شدم :)) بعد با اختلاف دو امتیاز مشترکا جستجوگر و فرزانه و بعدش هم آفرینشگر. دو تای آخر هم حاکم و یتیم. حالا گفته با جنگجو تعادل برقرار کن..
نمیدونم چرا هرچی این تستها میگن من خودم میدونم :|

بازهم یک سری نقطه ضعف داده که خوبه حواس آدم باشه. ممنون :) من هم پایه کلاس وبلاگی ات هستم :*

من تو این تست به این نتیجه رسیدم اونهایی که امتیاز آدم خیلی پایین است، انگار داغون تر از اونایی است که آدم خودش می دونه چیه :-|


آخ جون :-)

۱۰ مهر ۱۳:۱۵ بای پولار
1. اگه اینجا کلاس برقرار کنید منم حتما یکی از شاگرداتون می شم :)

2. از وقتی رفقام یه خورده کمتر شدن من دیگه مشکلی از این بابت ندارم!

3. من این جور مواقع خنگ بازیای خودم رو در حین آموزش دیدن یه نرم افزاری چیزی رو به یادم می آرم و دیگه ساکت می شم:)))

4. برا من که جستجوگر و نابودگر مشترکا اول شدند و معصوم و حاکم هم مشترکا آخر !!!


1. عالیه :)

2. من هم باید کم کنم :)
3. این نکته ای که گفتی خیلی خوب بود و یادم می مونه :)
4. چه خوبه امتیاز نابودگرت زیاده است، من باید روی نابودگر وجودم کار کنم، در مورد این که حاکم و معصوم آخر شدند، باید بروم از توی کتاب ببینم یعنی چی و بیام برایت بگم.

سلااام
مثل همیشه یه داستان هیجان انگیز پشت پستای شما هست :)) ممنون
منم انجام دادم :دی
جستجوگر
آفرینش گر
جادوگر و فرزانه (امتیاز مساوی)

سلام عزیزم، ممنونم ازت :)

همه مون یه طوری هایی به هم شباهت داریم، شاید به خاطر همینه که از نوشته های هم خوشمون میاد :)

چه کاریه آدم این همه وبلاگ دنبال کنه ؟! :دی


+ آزمون باحالی بود! نتیجه ش هم تقریبا همونی بود که انتظار داشتم:) مرسی بابت معرفی:)

آره موافقم، باید یک سری را کم کنم :))))))


جوابت چی بود؟

۰۹ مهر ۱۳:۰۱ نگار :)
من شدیدا با مورد 1 موافقم و استقبال میکنم :))

برم تست رو بزنم ببینم چی میشه :)))

ایشالا مورد یک را به زودی عملیاتی میکنم :)


چی شد جوابت؟ :)

۰۹ مهر ۰۰:۲۱ هولدن کالفیلد
باز حرف یونگ شد، ای بابا، اه، کلا روانکاوی پیف پیف!

:)))))))) تازه می خواهم درباره سایه های شخصیتی برم بالای منبر :)

۰۸ مهر ۲۲:۴۱ خانم فـــــ
دوباره جستجو گر رو خوندم خیلی بهم نزدیکه
"همیشه جای دیگری هست که چمنش به نظرتان سبزتر می رسد."
این واقعا منم :(

نابودگر هم نزدیکه واقعا
"می توانید رها کنید و بیش از این زیان نبینید."
اصلا استراتژی من همینه. رها کردن پیش از بیشتر ضربه خوردن :( یادمه کار قبلیمو که خواستم بیام بیرون تو اتاق مدیر عاملمون همینا رو گفتم. گفتم من یه مسیری رو اشتباه اومدم باید قبل از دیر شدن ترکش کنم حتی به قیمت بیکاری کامل!
فکر کرد دیوونه هستم:)

من حقیقتاً باید روی نابودگر وجودم کار کنم، چون خیلی سخت است برایم اولویت بندی در زندگی و گاهی می بینی مدت طولانی درگیر یک کار اشتباه هستم و نمی آیم بیرون :-|

۰۸ مهر ۲۲:۲۴ آقاگل ‌‌‌‌
رفتم تست رو بزنم.! دو مرحله رفتم جلو. بعد دیدیم طولانیه راستش حوصله ام نشد! عوارض پیریه. :/
.
مورد سه رو تجربه کردم :)
یک مدت به یک نفر قرار بود کامپیوتر یاد بدم! فکر کنین طرف پیچیده ترین تکنولوژی که تا الان ازش استفاده کرده بود ماشین حساب بود. الان رفته بود. یک گوشی اندروید و یک لبتاب خریده بود و نمیتونست باهاشون کار کنه!
:)))

شاید هم عوارض عاشقیه :))))))))))))


مورد سه واقعاً تجربه جالبی بود برایم، مخصوصاً که همه این ها برای ما نهادینه شده

۰۸ مهر ۲۱:۲۱ جودی آبوت
یک.خوشحالم که خوشحالی.منظورت از تحریری همون خط نوشتاری ه؟؟

دو.من از وقتی رفتم تو گروه تلگرام -البته تعداد کمی هستیم-و چند نفر جدید آدرس وبلاگشون رو دادن و دنبال کردم دارم گیج میزنم و ازونجایی که اسم اکانت تلگرامشون با اسم وبلاگیشون فرق داره دیگه ببین چی میکشم!!!دو سه روز هم نبودم کلی وبلاگ آپ شده که سر نزدم!

سه.کلا زدی تو خط تدریس ها،جا داره بگم خسته نباشی خانم معلم :)

چهار.چقدر جالب

*عنوان هم عالی بود،کاش عکسش رو میذاشتی تا بیشتر لذت میبردیم.

آره خط معمولی، خط خودکاری معمولی :-)

سپاسگزارم جودی جونم :*

عکسش رو وقتی بهتر شد میذارم :-))))

تست جالبی بود.
حامی 
آفرینش گر 

با توجه به تست، فکر کنم هیچ وقت عاشق نشم :دی

امتیاز عاشقت خیلی کم بود؟ این نشانه است، بذار برم کتابو بخونم برات بگم یعنی چی :-)

۰۸ مهر ۱۹:۳۵ yalda shirazi
من فرزانه و جستجوگر و بعد آفرینش گر!!!
چی چی ان اینا؟؟؟!!!!
البته دارم میخونمشون!!
جالبه!
تقریبا کهن الگوهام یه اندازه هستن. خیلی به هم نزدیک ان!

برا من جستجوگر سومی بود :-)

میگه همه آدم ها یک سری داستان دارند که در نهایت همه داستان ها کم و زیاد تو 12 تا حا میشه، الان مثلا من و تو توی داستان فرزانه ایم،  شاید یه موقع دیگه بریم تو داستان حامی...

کتاب میگه باید این تست هر 6 ماه یمبار تکرار بشه که ببینی کجایی :-)

۰۸ مهر ۱۹:۲۳ yalda shirazi
با یک خیلی موافقم!!
دو هم بارها برام پیش اومده!!!
میخام تذهیب و گل و مرغ و اینا یاد بگیرم خو... آموزش اینا رو هم بذارید  عالیه!!

یک رو میخوام عملی کنم، حتما :-)

گل و مرغ بلد نیستم خو :-) ولی تذهیب رو باید از استادم اجازه بگیرم :-)

۰۸ مهر ۱۷:۱۲ خانم فـــــ
آتنای منم نزدیک به آرتمیس بود در رتبه ی دوم قرار گرفته بود، سلام آتنا:)))
اون یکی رو الان تست دادم جستجوگر بعدی نابودگر خخخخخ:)))))
فکر کنم نابود گر به خاطر اینه که جدیدا به همه چیز شک میکنم.
پیام لینکه داین شما را نیز هم اینک دریافت نمودم، موتوشکرم:)

آره یادمه آتنا و آرتمیس وجوه مشترک زیاد داشتن، اگه اشتباه نکنم برا من آرتمیس دومی بود :-)


حالا برا من نابودگر آخری بود،تو کتاب نوشته اگه امتیاز نابودگرتون خیلی پایین است یعنی با فقدان و مرگ نزدیکها مشکل دارین، این یعنی تو احتمالا وضعت بهتره :-)

۰۸ مهر ۱۶:۵۷ پسر رویایی
وزیررررررربه این دختر200کیسه طلابده ،ازمون تعریف کرد،خوشمان آمد.....

:-)))))) آخ جون دویست کیسه طلا

۰۸ مهر ۱۶:۵۲ پسر رویایی
حاااااااااااااااااااکم بودم...........

ایول، صابر هم حاکم بود :-)

موفق باشید

شما متولی وکیل طلاق هستید در کرج؟ :) باحال بود سایتتون :)))

۰۸ مهر ۱۶:۴۶ پسر رویایی
من تست راانجام دادممممم
بسیاااااااارخوب بوود

چه بودی؟

۰۸ مهر ۱۶:۴۵ خانم فـــــ
پس اون تستهایی که تو اون سایت نوشته کهن الگو مثل آرتمیس و اتنا چیه اسمشون؟
من فکر میکردم الگو ها همونایی هستن که مثلا آرتمیسن زیر مجموعه اش هست، جادوگر رو نوشته قهرمان درون
من خودمم آرتمیسم چند بار هم تست دادم!

آره راست میگی، نمی دونم والا :))) این کتاب هی نوشته کهن الگو :-|


ولی تو اون تست که تو آرتمیس هستی، من آتنا هستم :))))) سلام آرتمیس، خوشبختم :)

تو این تست که من فرزانه و جادوگرم، تو چی هستی؟

۰۸ مهر ۱۶:۱۹ فیلو سوفیا
این روزا برام عقده شده که یه وقت خیلی آزاد داشته باشم بدون ایترس با تمرکز یکی از این جور کتابای غیر درسی رو بخونم...
کافکا در ساحل رو 10 روزی هست شروع کردم و هنوز صفحات اولشم:(

تجربه نشان داده خوندن این طور کتاب ها فقط وقتی که هیچی وقت نداری، می چسبه :))))

من خودم الان این طوری ام، روزها رو برایم 48 ساعت بکنند، هم وقت کم میارم :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
در جستجوی درون و برون...
موضوعات
سروستاه نامه، سنتور (۲۷)
خوشنویسی، تذهیب (۱۷)
کار، iOS، اندروید (۳۷)
زندگی بهتر (۸۴)
یاد ایام (۲۸)
مهلا (۲۳)
صابرانه (۴۵)
از این روزها (۱۶۷)
یک سال بدون... (۱۲)
خانه دوست کجاست؟ (۲۶)
آشپزی، خام گیاهخواری (۱۹)
نی‌نی گولو، لیلی (۱۰۱)
کتابخوانی (۶)
مشاوره (۸)
آن سوی آب‌ها (۸۷)
داستان (۲)
چالش وبلاگی (۱)
آخرین نوشته ها
بدو گفتم که مشکی یا عبیری...
لبه‌ی پیاده‌رو، هم سطح جاده
سیاه و سفید
تنظیم روی فرکانس دیگر
هر نه ماه هم تکرار کنیم!
بیخودی
اعلام حیات :)
کرونا تست
مدرسه
کرونا در یک قدمی
محبوب ترین نوشته ها
لیلی، نام دیگر عشق است...
گاهی بیرون رو نگاه کن
کوچولو بیا*
سهیم شدن
امن‌سازی
یازده ضربدر سه
بسی عشق بودی در این چهار سال
مادرانگی :)
بدو گفتم که مشکی یا عبیری...
سوگواری
پربیننده ترین نوشته ها
لالایی لیلی :)
شفایافتگان
هَکَلچه :-)
مهاجرت
"هل اتی" کجا رفت؟
پسر یا دختر! مسئله این است...
مادر شوهر
روغن کلزا
بی کلید در* :-)
لیلی، مثلِ پری
نوشته های پر بحث تر
هَکَلچه :-)
کوچولو بیا*
لیلی، مثلِ پری
خب تا آخرش رو بگو :-|
لیلی، نام دیگر عشق است...
پسر یا دختر! مسئله این است...
دوبله وسط :-)
بی کلید در* :-)
آشپز که دو تا شد...
سه و چهار :-)
تاریخچه نوشته ها
بهمن ۱۴۰۰ ( ۳ )
دی ۱۴۰۰ ( ۴ )
آذر ۱۴۰۰ ( ۳ )
آبان ۱۴۰۰ ( ۶ )
مهر ۱۴۰۰ ( ۸ )
شهریور ۱۴۰۰ ( ۸ )
مرداد ۱۴۰۰ ( ۷ )
تیر ۱۴۰۰ ( ۹ )
خرداد ۱۴۰۰ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۴۰۰ ( ۹ )
فروردين ۱۴۰۰ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۹ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۹ ( ۹ )
دی ۱۳۹۹ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۹ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۹ ( ۷ )
مهر ۱۳۹۹ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۹ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۹ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۹ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۹ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۹ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۹ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۸ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۸ ( ۸ )
دی ۱۳۹۸ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۸ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۸ ( ۱۱ )
مهر ۱۳۹۸ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۸ ( ۸ )
مرداد ۱۳۹۸ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۸ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۸ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۸ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۸ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۷ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۷ ( ۹ )
دی ۱۳۹۷ ( ۸ )
آذر ۱۳۹۷ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۷ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۷ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۷ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۷ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۷ ( ۸ )
خرداد ۱۳۹۷ ( ۱۰ )
ارديبهشت ۱۳۹۷ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۷ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۶ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۶ ( ۱۰ )
دی ۱۳۹۶ ( ۷ )
آذر ۱۳۹۶ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۶ ( ۹ )
مهر ۱۳۹۶ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۶ ( ۷ )
مرداد ۱۳۹۶ ( ۲ )
تیر ۱۳۹۶ ( ۶ )
خرداد ۱۳۹۶ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۶ ( ۸ )
فروردين ۱۳۹۶ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۵ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۵ ( ۸ )
دی ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
آذر ۱۳۹۵ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
مهر ۱۳۹۵ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۵ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۵ ( ۸ )
تیر ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
خرداد ۱۳۹۵ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۵ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۵ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۴ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۴ ( ۹ )
دی ۱۳۹۴ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۴ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۴ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۴ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۴ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۴ ( ۶ )
آبان ۱۳۹۳ ( ۳ )
مهر ۱۳۹۳ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۳ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۳ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۳ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۳ ( ۱۰ )
ارديبهشت ۱۳۹۳ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۳ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۲ ( ۳ )
پیوند ها
گروه نرم افزاری پرکا
دامن گلدار اسپی
تیرمن
جولیک
نارخاتون
یک آشنا
آقاگل ملت
ذهن زیبای یلدا
faella
توکا
وقتی فاطمه روز به روز بزرگتر می‌شود
یک مترسک
وایسیـ ورسا
می‌خواهم فاطمه باشم
غرور شکسته
فیلوسوفیا
پرتقال دیوانه
حریری به رنگ آبان
در دیار نیلگون خواب
دکتر میم
خانومی جانم
روزنوشت های میم صاد
پنجره می‌چکد
ریشه در باد
حنا
صخره‌نورد
لافکادیو
هیچ
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان