آشپز که دو تا شد...

این شب‌ها به لطف صابر که زودتر می‌آید خانه و منِ بلاتکلیف که هنوز به این نتیجه نرسیده‌ام که چه سریالی را دانلود کنم*، دریافته‌ایم که شبکه ۱ از ساعت ۸ تا یک ربع به ۹، مسابقه‌ای پخش می‌کند تحت عنوان دستپخت که ظاهراً مدت زمان طولانی از زمان پخش آن می‌گذرد ولی ما فقط این سه گروه آخر را دیده‌ایم، یعنی از گروه ۱۲ به این ور (مسابقه هر گروه ۱۰ روز طول می‌کشد با حذف ۶ نفر از ۹ نفر حاضر در هر گروه).

برای کسانی که این مسابقه را تا به حال ندیده‌اند، بگویم که یک مسابقه آشپزی است با یک داور فرانسوی و چند داور ایرانی که گردشی عوض می‌شوند و جذابیت اصلی آن به چالش‌های عجیب و غریبی است که شرکت کنندگان با آن رو به رو هستند (مثلاً باید نام غذا را از روی لیست مواد اولیه حدس بزنند یا چشمانشان را می‌بندند و از روی بو و مزه باید مواد اولیه را بگویند و  یا یک سری مواد اولیه به‌شان می‌دهند و می‌گویند از روی این‌ها هر غذای دلخواهی خواستید درست کنید...) و امتیاز دهی شامل تکنیک کار، تمیزی میز، تفکیک زباله، مصرف بهینه انرژی، طراحی غذای نهایی و مزه غذا است.


خلاصه کنم، دیشب گروه ۱۴م با یک چالش آشپزی گروهی رو به رو بودند و تقسیم شده بودند به سه گروه سه نفری که مثلاً گروهی آشپزی کنند.


نکته اما، گروهی بود که از همان اول کار شروع کردند به غر زدن، یک نفر را به سرگروهی انتخاب کرده بودند، فقط به هوای این که recipeها را حفظ است، در حالی که تره هم برایش خرد نمی‌کردند :-|


در نتیجه گروه دچار از هم گسیختگی بدی شد، با هم دعوا کردند، عضوی که به عنوان ساده ترین کار حتی بلد نبود سس مایونز درست کند، آخرش زبان درازی می‌کرد که تقصیر سرگروه بود و آن یکی هم از همان اول، بدون وقفه غر می‌زد که این سرگروه به درد نمی‌خورد و من نمی‌توانم این طوری کار کنم :-|


در نتیجه به صورت گروهی ضربه خوردند، پایین ترین امتیاز به آن‌ها تعلق گرفت، غذایشان افتضاح شد و من را یاد این انداخت که چقدر بلدیم کار گروهی کنیم، چقدر وقتی خودمان یک سرگروه را انتخاب می‌کنیم به جای همکاری و حرف گوش کردن، مدام غر می‌زنیم که من باید سرگروه می‌بودم (انگار که چه مدال افتخاری نصیب آدم می‌کند) و ... چقدر آبرویمان جلوی آن سرآشپز فرانسوی رفت :-|



* لطفاً اگر سریال خوبی دیده‌اید، پیشنهاد دهید :) شایان ذکر است: LOST، prison break، 24، Band of Brothers و Game of Thrones دیده شده فقط و در نتیجه هر چیز دیگری به غیر از این لیست قابلیت پیشنهاد دادن دارد :) البته از اتاق فرمان اشاره می‌کنند که Breaking Bad هم خوب است، و rankش بالاست و از این حرف‌ها، بگذارم برای دانلود؟

۱۸
جالب بود
۲۹ بهمن ۰۸:۱۹ ستاره باران
من the 100 رو خیلی دوس دارم مخصوصا فصل اولش رو
موضوعش علمی تخیلیه

ممنون بابت معرفی :*

اومدم بگم The crown رو هم ببین. دیدم جولیک گفته که هیچی...
تازه دارم میبینمش. قشنگه...قشنگه :))

:) پس خوبه حتما :)

با سلام
شرلوک؛، شرلوک رو ندیده نذارید . گذاشتید حداقل پنج دوازدهم عمرتون برفناست

اوهوم، اپیزود آخر فصل سه هستیم و راستش... تا اینجاش فقط از دو تا اپیزود خوشم اومده :-|

پریسا جون فصل 5 رو میخوام ببینم :)

آخرای فصل 6 عالیه :-) اپیزود نه و ده :-)

۱۱ بهمن ۱۹:۱۴ یا فاطمة الزهراء
منم بودم با خانوم سلامی کار نمیکردم رو مخه :|

خواهش میکنم عزیز دلم :) :*

:) عزیزی

۱۱ بهمن ۱۸:۵۴ yalda shirazi
مخلصیم! 
اما اینو باید بگم که من معمولا سریالایی رو میبینم که هیچ کس نمیبینه!!! سلیقه ام عجیبه کلا!!! پس اگه دیدید بگید نظرتون رو. دوست دارم بدونم!

حتما :)

۱۱ بهمن ۱۰:۵۰ جودی آبوت
سلام پریساجون
خوبی عزیزم؟
منم خیلی اهل فیلم و تلویزیون هستم،ولی بیشتر فیمای ایرانی میبینم . اون سریال ها رو هم ندیدم،نمیتونم کمکت کنم !

اون دستپخت رو هم گاهی اوقات دیدم،هیچ وقت هم متوجه نشدم گروه بندی شون چطوره! ولی این قضیه که گفتی در سطح خیلی بزرگ ، در جامعه هم وضع همینه متاسفانه ! خانه از پای بست ویران است ....

سلام عزیزم، ممنونم، تو چطوری؟


واقعا نماد جامعه بیرونی ماست :-)

۱۰ بهمن ۰۷:۰۲ مجله ویترینو
بسیار عالی ...
پریسای عزیز سلیقه فیلم دیدنت به من شبیه هست :))  friends  رو حتمااااا ببین... من به هر کی پیشنهاد کردم پشیمون بوده که چرا زودتر ندیده... من DEXTER  رو دوست داشتم... اما شاید چون یکم خشنه واسه موقعیت کنونی شما مناسب نباشه بستگی به روحیه تون داره... BREAKING BAD  قشنگه... جدیدا یه سریال اومده به نام black mirror تقابل بشر و تکنولوژی که ازش زیاد تعریف میشه ولی من ندیدم. بازم پیشنهاد اولم بهتون friends هست.

ممنونم نانا جانم :-) فرندز رو دیدم کمابیش، نه خیلی پیوسته، جسته و گریخته

۰۸ بهمن ۲۲:۳۶ خور شید
الان تا دوسالگی لیلی فیلم داری که ببینی

یعنی تا قبل دنیا اومدنش تموم نشه صلوات :-)))

فرانسوآ حسین که دیگه عادت کرده :))) فقط نمیدونم چرا بعد از گذشت این همه وقت هنوز فاز اینگیلیسی حرف زدن داره :| 
اون اوایل یه مسابقه ی آشپزی ساده بود، این جینگیل فینگیل بازیا رو تو فصلای جدید اضافه کردن. من اون اوایلشو بیشتر دوست داشتم

+از سریالای انگلیسی sherlock و peaky blinders خیلی خوبن و black mirror که البته این ازیناس که هر قسمتش یه موضوعه، موضوعاتشم جالبه. downtown abbey هم بد نیست.

سریالای آمریکایی:
تریلر-جنایی، fargo، فصل اول true detectiv، و wire (که این دیگه زیادی جناییه)  و the night of. 
Person of Interest هم نمیدونم جزو این دسته س یا نه ولی فصل اولش ک دیدم بد نبود.
تو سریالای معمایی west world خییلی خوب بود که فعلا یه فصلش اومده فقط؛ wayward pines هم فصل اولش اوکی بود. mr robot هم فصل دومش خیلی خوبه اما نمیشه فصل اولشو ندید :))
از سریالای فانتزی، once upon a time و doctor who رو دوست داشتم من 
سریالای کمدی هم که friends و big bang theory که فککنم دیده باشی
فعلا اینا تو ذهنم بود :)) 

+بریکینگ بد سریال بسیااار قوی ایه از تمام جهات، اما برای شخص من خیلی دوست داشتنی نبود. مخصوصا فصلای اولش یکم زیادی خشن و نامردیه وقتی به بطن قضیه فک میکنی... better call saul که یجورایی مکمل بریکینگ بده البته به عنوان سریال مستقل هم اوکیه اما برای کسی که اونو دیده، این بیشتر میچسبه. من اینو خیییلی بیشتر از بریکینگ بد دوست داشتم.





وای Ella چطور سپاسگزاری کنم ازت بابت این طبقه بندی جامع؟ :* ماچ به لپت :-)

پریسا جان من منتالیست رو بهت پیشنهاد میکنم،یه موضوع واحد داره اما هر قسمت هم روی یه موضوع جنایی کار میکنه،به نظرم قشنگه با اضافه ی اینکه طولانیه و در سه فصل ساخته شده

عالی، می بینمش :-)

1- شرلوک
2-west world
3-breaking bad
4- better call saul

ممنونم یگانه :-)

۰۸ بهمن ۱۱:۰۴ سارای زنجیربریده
شرلوک، که مسئله‌ش اینه مجموعاً سیزده تا قسمت بیش‌تر نیست و اگه خوشت بیاد یکی دو هفته‌ای تموم می‌شه:دی
بریکینگ بد این مشکل رو نداره و فوق‌العاده‌ست! ترکونده! تنها نکته‌ منفی‌ای که درباره‌ش به ذهنم می‌رسه اینه که بعضا خشن می‌شه که با توجه به سریال‌هایی که دیدی یحتمل برات خشن محسوب نمی‌شه:))

سیزده قسمت یعنی سه شب :-| :-))))))))


خیلی عشق خشونت نیستم واقعیتش، معمایی هم هست؟ اونها فیلمهایی هستن که دیدم، مثلا 24 رو واقعا دوست نداشتم یا سیزن دو و سه فرار از زندان هم چنین

۰۸ بهمن ۰۹:۲۱ کروکدیل بانو
شرلوک
فارگو 
داوینچی
لوسیفر داره میاد و گوگولیه :))

:)

اتفاقا هولدن هم روی فارگو خیلی تاکید کرد، جزو اولویت های بالای لیست است :-)

سلام
ممنونم
من خاموش میخوندمتون.کامنت نمیذاشتم :)

عزیزی :-)

۰۸ بهمن ۰۳:۴۷ مهر2خت 69
اتفاقا منم به طور اتفاقی دیدم و بهش علاقمند شدم و الان بمب دو هفته اس میبینمش
دیشب وقت این بگو مگو ها حتی دلم میخواست بقیه اش رو نبینم رفتارشون خیلی بد بود و به نظرم اون سرگروهشون خیلی خانمی کرد در مقابل حمله همه جانبه اون از خود راضی ها هیچی نگفت حالا نمی دونیم مقصر یا غیر مقصر!

چه خوب حرف دل من رو زدی :-)

۰۷ بهمن ۲۱:۵۳ آقاگل ‌‌
یک پا برنامه یانگومه پس با این حساب :)
.
شرلوک رو اگه ندیدید ببینید دیگه. جای سوال نمیمونه که :دی

نه یانگوم باید بیاد دوره بگذرونه :-)


شرلوک :-)

۰۷ بهمن ۲۱:۳۳ دچــ ــــار
سریال؟
تلویزیون؟
خوشگذرونی؟‌:))

ایام استراحت و خوشگذرونی؟ :-)

۰۷ بهمن ۲۰:۵۲ دکتر میم
منم یه سال و نیمه که برنامه دستپخت رو پیگیری میکنم ⁦:-D⁩
از امسال که این آشپزی گروهی و سرگروه شروع شد، چندبار این مشکل پیش اومد. 
+ سریال شرلوک رو از دست نده. (Sherlock)

مرسی دکتر جان :-) به افتخار شرلوک :-)

بریکینگ بد برای من فوق العاده بود

بعد از شرلوک دیده خواهد شد پرپری :-)

۰۷ بهمن ۱۹:۴۳ بای پولار
منم چند قسمتی از این مسابقه رو دیدم اونم به لطف و زور مادر و خواهرم. کلا مسابقات تلویزیون ایران خیلی چرت و مسخرن.
ما ایرانیا کار گروهی بلد نیستیم چون به شدت فردگرا و بدجنس و مزخرف شدیم. و فقط و فقط خودمون و منافع شخصیمون برامون مهمه، غافل از اینکه سود منافع جمعی بیشتر ضامن موفقیت های فردیمونه.

 کاراگاه واقعی یا true detective بهترین سریالیه که دیدم. البته فقط فصل اولش چون هر فصلش مستقله و خودش یه مینی سریال محسوب می شه.
شرلوک هم عالیه. و خوبی هردوشون اینه قسمت های کمی دارن و زود سر و تهشون جمع میشه براتون.
و البته یه سریالی هست تا الان فقط فصل اولش اومده به اسم westworld اونم بد نبود.

بدجنس هم صفت مناسبیه برا احوالمون :-/


حالتون چطوره؟

مرسی از پیشنهاداتتون :-) می بینمشون

۰۷ بهمن ۱۸:۵۳ منتظر اتفاقات خوب
واقعا چرا کارگروهی رو یادنگرفتیم؟!!:((

*شرلوک^__^

لایک به شرلوک، در حال دانلود است :-)

Victoria سیزن اولش به تازگی تموم شد. هشت قسمتش اومده.
The crown هم سیزن اولش تموم شد. از ویکتوریا کمتر دوستش دارم!
Big bang theory هم خوفه:دی

عالیه سارا :-) ممنونم از پیشنهادت :* رفتن تو لیست

۰۷ بهمن ۱۸:۰۳ مهندس میم
این دو فیلم رو پیشنهاد میکنم ...

[1999] The Sixth Sense
[2014] The Fault In Our Stars

:)

دیدم دو تایش رو :-)

۰۷ بهمن ۱۷:۱۷ پـامـ ـوک
یه جا خوندم که ایران کشور منفردینه. همه میخوان از بقیه برتر باشن و زیر آب اون یکی رو میزنن.
خیلی اهل سریال نیستم ولی از دیدن هر باره فرندز خسته نمیشم.

این اخلاق زیر آب زنی واقعا باعث پسرفت ماست :-(


فرندز را یکی درمیون دیدم :-) نه خیلی پیوسته

۰۷ بهمن ۱۶:۵۸ اسمارتیز :)
دستپخت خییییلی خوبه:))) حیف که نمی‌دیدینش تا الان.... البته فقط واسه کسایی که به آشپزی علاقه دارن جذابه:)) قبلنا اصلا اینقدر سخت نبود... خیی ساده‌تر بود:) 

* متاسفانه اهل فیلم و سریال نیستم:) ولی اونی که خودتون تو نظر دارین، اسمشو زیاد شنیدم:)

همین که سخته خوبه، چالش داره همه اش :-)

وای چه‌قدر دلم می‌خواست اون زیرگروهای اون قسمت رو بزنم له کنم!
دِ همچین اولش گفتن ایشون سرگروه ما باشن، فکر میکردی چه موجودات مطیعین...بعد فلان کردن به همه چی -_-

+ شرلوک هولمز رو به شدت پیشنهاد میکنم :) 
چهار فصل و هر فصل سه قسمت. به علاوه ی یه قسمت ویژه کریسمس.
عالی...
نمیدونم از آدمای نابغه خوشت میاد یا نه. نسبت به آدمای عجیب غریب حس خوبی داری یا نه. یا اینکه از معماهای مازطوری چه قدر لذت میبری. ولی اگه این علاقه مندی ها رو داری شرلوک گزینه ی خوبیه :)

یعنی من هم می خواستم لهشون کنم :-)))))


شرلوک بدون شک گزینه بعدیه، حتی شاید گزینه میانی باشه برا تنوع وسط سیزن 1 و 2 خانه پوشالی، چون خیلی توصیه شده :-)

۰۷ بهمن ۱۵:۲۲ yalda shirazi
داورش درسته فرانسویه، منتها با یه خانم ایرانی(شیرازی، طبق شنیده ها!) ازدواج کرده!!
پس از خوده!!! خیلی آبرومون نمیره جلوش!!!
من روی هم یه قسمتش رو بیشتر ندیدم، ولی عاشق "دوز ندارم" گفتنش شدم!!!
از اونجایی که کلا اهل این نوع سریالا نیستم، نمیدونم کلا!!! اما اخیرا سریال بریتیش "humans"  رو دیدم و از اونجایی که به ربات ها و هوش مصنوعی و حقوق انسانی و اینها مربوط بود، خیلی دوسش دارم. 

ایول خانمش شیرازیه؟ :-)))))) چه خوبه :-)


پیشنهاد یلدا رو مگه میشه ندید؟ :-)

۰۷ بهمن ۱۵:۱۸ بنت شهرآشوب
خیلی مسابقه اش جالبه
من خیلی خوشحالم که به آشپزی به عنوان یه حرفه نگاه شده و اینقدر تو مسابقه به ریزه کاری های این حرفه اهمیت میدن

درمورد کار تیمی هم فقط میتونم بگم بله متاسفانه!!!

از نظر دیدگاه حرفه ای به آشپزی واقعا عالیه، دوست میداریم این مسابقه را :-)

((-:چرا ندیدم این دستپختو به نظر باید جالب باشه

اگه آشپزی دوست داری ببین، خوشت میاد :-)

دسپخت رو چند باری دیده بودم و ازونجایی که بابا خیلی علاقه نداشت :) کانال عوض میشد.
در حال حاضر هم دارم Game of Thrones رو نگاه میکنم :)

کجای Game of Thrones هستی مرضی؟ 

خانه پوشالی عالیههههه، عالی!
میخکوب میشه آدم پاش
من bigbang میبینم در حال حاضر که خیلی خنده داره! :دی

یادم بود خانه پوشالی رو دو نفر پیشنهاد داده بودن، به افتخار نی لو و فاطمه :-)))))


بیگ بنگ را میذارم تو لیست :-)

۰۷ بهمن ۱۴:۲۹ واران :)
دستپخت که کلا کارش دست پخته :دی 
یعنی اینکه کلا کارش اینکه تمام گروهها 
رو به جون هم بندازه :)))
گاهی وقتها اشکشون در میاره :دی 
گاهی وقتها شده دو تا گروه با هم دعوا کردند همو کشتند( حتی شنیده و دیده  شده پشه هم نیش شون زده ؛ )):دی شوخی )
ولی انصافا من دیدم همشون غر میزنن اصلا غر نزنن که نمیتونن آشپزی کنن  :))



+
سلام 
حالتون خوبه ؟:)

سلام واران جانم، ممنونم، تو خوبی؟

تهران خوش می گذره؟ :-)


دستپخت رو از عید داره نشون میده و ما هم تقریبا از عید داریم می بینیمش و یکی از موووووووورد علاقه ترین برنامه های مامانمه :دی

حالا این قسمتش خوب بود تازه، یعنی جلوی داورها و کلا جلوی صحنه به جز همین خرابکاری های غذایی اتفاقی نیفتاد! یک قسمتش بود که فکر کنم واسه تابستون بود که باز توی همین چالش گروهی خانمی سرگروه شد ازین خانومایی که قشنگ از زن بودنت و خانوم بودنت باعث میشه خجالت بکشی *__* بعد اون قسمتش هر چهار داور بودند و در آخرش موقع امتیاز دهی خانم سلامی قشنگ برگشت به خانمه گفت شما من رو امروز به عنوان یک خانم خیلی شرمنده کردی :/
در کل ولی آدم بد و نچسب از هر ده تا گروه یکی بیشتر توش پیدا نمیشه و در بقیه موارد خیلی شرکت کننده هاش با ادب و با شعورن :دی

+سریال هم True Detactives و peaky blinders هم خوبن، اگه ندیدی ببین :)
یه مینی سریال جنگ و صلح هم هس قشنگه :)

واووووووووو:-/ ببین چی بوده اون قسمته :-|


مرسی توکا جونم، گذاشتم تو لیست برای دانلود :-)

۰۷ بهمن ۱۴:۱۷ یا فاطمة الزهراء
دستپخت فکر کنم یک ساله در حال پخشه یعنی از زمستون 94 حتی شاید قبل تر
من سه ماه اول 95 تا شروع ماه رمضون پیگیر بودم اساسی برای ماه رمضون تعطیل کردن که مردم روزه دار فحش ندن بهشون :)) بعدش انگار جذابیتش از دست رفت برای من
ولـــــــــــی من عاشق آقای فرانسوا و سروشم خیلی باحالن از اون داور خانومش خوشم نمیاد خیلی گیر الکی میده :|
سریال تو چه سبکی دوست داری؟
من از سریال خانه پوشالی خوشم اومده :)
البته باید زبان اصلیش رو ببینی صدا و سیما داستانش رو کلا تغییر داده :))))

الان در حال دیدن دستپختم و یاد دیشب افتادم که فرانسوا از دست خانم سلامی قاطی کرده بود و می گفت من با این خانم کار نمی کنم :-|


خانه پوشالی عالی بود فاطمه، ممنونم بابت پیشنهاد :*

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
در جستجوی درون و برون...
موضوعات
سروستاه نامه، سنتور (۲۷)
خوشنویسی، تذهیب (۱۷)
کار، iOS، اندروید (۳۷)
زندگی بهتر (۸۴)
یاد ایام (۲۸)
مهلا (۲۳)
صابرانه (۴۵)
از این روزها (۱۶۷)
یک سال بدون... (۱۲)
خانه دوست کجاست؟ (۲۶)
آشپزی، خام گیاهخواری (۱۹)
نی‌نی گولو، لیلی (۱۰۱)
کتابخوانی (۶)
مشاوره (۸)
آن سوی آب‌ها (۸۷)
داستان (۲)
چالش وبلاگی (۱)
آخرین نوشته ها
بدو گفتم که مشکی یا عبیری...
لبه‌ی پیاده‌رو، هم سطح جاده
سیاه و سفید
تنظیم روی فرکانس دیگر
هر نه ماه هم تکرار کنیم!
بیخودی
اعلام حیات :)
کرونا تست
مدرسه
کرونا در یک قدمی
محبوب ترین نوشته ها
لیلی، نام دیگر عشق است...
گاهی بیرون رو نگاه کن
کوچولو بیا*
سهیم شدن
امن‌سازی
یازده ضربدر سه
بسی عشق بودی در این چهار سال
مادرانگی :)
بدو گفتم که مشکی یا عبیری...
سوگواری
پربیننده ترین نوشته ها
لالایی لیلی :)
شفایافتگان
هَکَلچه :-)
مهاجرت
"هل اتی" کجا رفت؟
پسر یا دختر! مسئله این است...
مادر شوهر
روغن کلزا
بی کلید در* :-)
لیلی، مثلِ پری
نوشته های پر بحث تر
هَکَلچه :-)
کوچولو بیا*
لیلی، مثلِ پری
خب تا آخرش رو بگو :-|
لیلی، نام دیگر عشق است...
پسر یا دختر! مسئله این است...
دوبله وسط :-)
بی کلید در* :-)
آشپز که دو تا شد...
سه و چهار :-)
تاریخچه نوشته ها
بهمن ۱۴۰۰ ( ۳ )
دی ۱۴۰۰ ( ۴ )
آذر ۱۴۰۰ ( ۳ )
آبان ۱۴۰۰ ( ۶ )
مهر ۱۴۰۰ ( ۸ )
شهریور ۱۴۰۰ ( ۸ )
مرداد ۱۴۰۰ ( ۷ )
تیر ۱۴۰۰ ( ۹ )
خرداد ۱۴۰۰ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۴۰۰ ( ۹ )
فروردين ۱۴۰۰ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۹ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۹ ( ۹ )
دی ۱۳۹۹ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۹ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۹ ( ۷ )
مهر ۱۳۹۹ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۹ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۹ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۹ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۹ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۹ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۹ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۸ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۸ ( ۸ )
دی ۱۳۹۸ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۸ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۸ ( ۱۱ )
مهر ۱۳۹۸ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۸ ( ۸ )
مرداد ۱۳۹۸ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۸ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۸ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۸ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۸ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۷ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۷ ( ۹ )
دی ۱۳۹۷ ( ۸ )
آذر ۱۳۹۷ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۷ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۷ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۷ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۷ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۷ ( ۸ )
خرداد ۱۳۹۷ ( ۱۰ )
ارديبهشت ۱۳۹۷ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۷ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۶ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۶ ( ۱۰ )
دی ۱۳۹۶ ( ۷ )
آذر ۱۳۹۶ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۶ ( ۹ )
مهر ۱۳۹۶ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۶ ( ۷ )
مرداد ۱۳۹۶ ( ۲ )
تیر ۱۳۹۶ ( ۶ )
خرداد ۱۳۹۶ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۶ ( ۸ )
فروردين ۱۳۹۶ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۵ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۵ ( ۸ )
دی ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
آذر ۱۳۹۵ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
مهر ۱۳۹۵ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۵ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۵ ( ۸ )
تیر ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
خرداد ۱۳۹۵ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۵ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۵ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۴ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۴ ( ۹ )
دی ۱۳۹۴ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۴ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۴ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۴ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۴ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۴ ( ۶ )
آبان ۱۳۹۳ ( ۳ )
مهر ۱۳۹۳ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۳ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۳ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۳ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۳ ( ۱۰ )
ارديبهشت ۱۳۹۳ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۳ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۲ ( ۳ )
پیوند ها
گروه نرم افزاری پرکا
دامن گلدار اسپی
تیرمن
جولیک
نارخاتون
یک آشنا
آقاگل ملت
ذهن زیبای یلدا
faella
توکا
وقتی فاطمه روز به روز بزرگتر می‌شود
یک مترسک
وایسیـ ورسا
می‌خواهم فاطمه باشم
غرور شکسته
فیلوسوفیا
پرتقال دیوانه
حریری به رنگ آبان
در دیار نیلگون خواب
دکتر میم
خانومی جانم
روزنوشت های میم صاد
پنجره می‌چکد
ریشه در باد
حنا
صخره‌نورد
لافکادیو
هیچ
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان