بد غذا :-)

نمی دونم حکمتش چیه که غذاهای لیلی این قدر خوشمزه میشه :-)
در حدی که نصف روزها دعا می کنم یه بخشی از غذایش بمونه که خودم بخورم :-)
دیگه امروز گفتم چه کاریه؟ بیا و به همون سبک برای خودتون غذا بپز :دی چون یا به خاطر کم بودنش این قدر خوب میشه (چون مزه ها خوب با هم قاطی میشه) یا به خاطر ساده بودنش هست (بی نمک، بی ادویه، بی فلفل) یا چون آروم آروم می پزه! خلاصه سه اصل اشاره شده رو به کار بردم و لوبیاپلویی شد بیا و ببین :-) بی نمک بود ولی عالی :-)

می دونید نکته اصلی لوبیاپلو چی بود؟ این که من اصلا لوبیاپلو دوست ندارم و هم چنین خورش کرفس و نخودفرنگی و یه عالمه چیز دیگه که خود بد غذایی که من باشم نمی خوره ولی برای لیلی می پزم که خوش غذا بشه و این وسط روی خودم تاثیر مثبت گذاشته :دی
۲۱
۰۱ خرداد ۰۸:۲۸ پـــــر ی
:)))
آخه به من چه در بچه داری دخالت می کنم :)

من عاشق نظرات تو هستم پری گلی :*

۰۱ خرداد ۰۶:۵۳ جناب دچار
:)))

:)

۰۱ خرداد ۰۵:۳۷ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
آره من همونم^_^
دقیقا چون مامان این کارا رو با من کرده! یاد گرفتم باید بخورمD:

عزیز دلم :) الان ها لپویی یا معمولی هستی؟

۳۱ ارديبهشت ۲۱:۴۳ جولیک ‌‌‌‌‌
پیتزا می خوره، ولی همونم خیلی بدیم یهو دیگه یه روز هیچی نمیخوره میگه چاق میشم چون ورزش نمی کنم. :-/
بابام که شور و چرب درست می کنه خودشم نمیخوره میگه من رژیمم:))))

اوهوم پس یه ربطی به ایده های حرکت نکردنش داره :-| خب ولش کنید دیگه، آخرش اونقدر خودش نمیخوره تا به راه راست هدایت بشه :) دیگه نمیخواد براشون غذا بپزی، فقط برای خودت بپز :)

آره اونم میدونم منتهی چون خواهر من ساکن تهران‌ بوده و هست 
 بهم گفتن که تهرونی ها (فارس ها) به استامبولی میگن لوبیا پلو :))
برای همین من اینو میدونم :))
و البته ما هم مثل مادربزرگ لیلی جان همینو میگیم :))
البته ما نه بیشتر علی مون اینو میگه :)))


ایشالا 
مرسی 

همون :) میگم چون مامان صابر اینا میگن استامبولی :)

۳۱ ارديبهشت ۲۱:۰۷ جولیک ‌‌‌‌‌
من اگه صبحونه و نهار و شام ازم سفارش می گرفتن تو تختم سرو می کردن خوش عنق می شدم، باز هرجور صلاحه:))

خب بستگی داره آدم قبلش بدعنق بوده یا خوش عنق :))))‌ این دختر جان شما قبلش هم خیلی روی دنده راست بلند نمیشده :)


ولی تجربه من با مادرم که دوره طولانی کمردرد زمین گیر داشت نشان می دهد که وقتی آدم های اطرافمان که قبلا خیلی ورجه ووجه می کردند، مریض می شوند، به جای این که سرو کردن غذا در تختشان آن ها را خوش عنق کند،‌ این که بتوانند سالم باشند سبب خوش عنقی شان می شود...

که در این مورد خاص نه از دست تو کاری بر میاید و نه از دست من کاری بر می آمد :-| 

به نظرم اگر برایش هیچی نپزی شاید بهتر باشد :)))) برای هر دوتایی تان بهتر است :) بابا برایش غذا بپزد می خورد؟ یا از بیرون بگیرد؟ یا کلا اعتصاب غذاست و دلش میخواد فقط خودش بپزه؟

میدونم میدونم :)
ما هردوشون رو میگیم :))

هم لوبیا پلو هم استامبولی :)

سلام 
بابت اون موضوع هم ببخشید و مرسی و ایشالا هر چی خدا بخواد :)

:))) آخه مامان صابر اینا میگن استامبولی و به اونی که لوبیا چشم بلبلی داره میگن لوبیاپلو :)‌ برا همین پرسیدم ها :)


نه جان دلم، ایشالا ببینم روی ماهت رو

نه الان واقعاً محبوبه. تنها چیزی که هنوز در مقابل خوردنش مقاومت می‌کنم سیره. سیر. 
معده‌مم در مقابلش مقاومت می‌کنه حتی. در این حد که اگه متوجه نباشم توی یه غذا سیر هست و بخورم تا دو سه روز وضعیت مزخرفی خواهد داشت. :| که خب مسلمان نشنود و کافر هم نبیند.

خب پس تکنیک دایی جان را چراغ راه قرار می دهیم :))))))

عجب معده هوشمندی دارین :)

۳۱ ارديبهشت ۲۰:۲۱ جولیک ‌‌‌‌‌
نه، پاش بهتر نیست، دستپختمم نمی خوره. همین الان از جلوم قهر کرد رفت چون مرغ لا به لایی که درست کردم مرغش جدا پخته برنجش جدا. خدایا منو بخور.

خب فکر کنم مریضی هم بر بدعنقی اش افزوده :-| 

مرغ لابه لایی مجلسی درست کردی که، آفرین بفرست برای من خودم می خورم همه اش رو :)))

۲۶ ارديبهشت ۱۸:۰۰ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
نه که من هر چی مامان بذاره جلوم میخورم، هیچ درکی از بدغذایی ندارم:|

حورا تو همونی نبودی که دکتر به مامانت گفته بود چقدر میدی بچه بخوره؟ یا یه بار دیگه گفتی که مامانت میذاشت جلوی آیینه و می گفت ببین نی نی می خوره تو هم بخور؟ 


:دی

۲۶ ارديبهشت ۱۷:۴۵ مهدی صالح پور
هر چی کمه خوشمزه‌تره!

این هم پایه ام :)

۲۶ ارديبهشت ۱۴:۵۹ محمود بنائی
:))  عجب معادله ای! آره این معادله همیشه جواب میده!
نوش جان لیلی و خانواده اش. 

ممنون محبتتون :)

غذاهاشون نرمه و بوی بچه می‌ده! تنها توجیهی که من براش دارم اینه. غذاهاشون بسیار نرم و راحت از گلو پایین‌رونده است. :)))

پس بیا ببین غذای لیلی رو :) دکتر کلا ممنوع کرده خیلی نرم باشه،‌ بچه ام غذای آدم بزرگ ها رو بیا ببین چطوری می جود با اون دو تا دندون موشی اش :*

مگه به لیلی لوبیا پلو میدی؟! زود نیست؟

به کجایی پری؟ :)‌ گوشت و مرغ مجازه، لوبیا سبز و نخود سبز و این مجموعه سبزها هم مجازه، دیگه لوبیا پلو درمیاد از تویش :)))) 

۲۵ ارديبهشت ۰۷:۱۴ محیا ساعدی
راستش من از جمله آدمایی م که فکر نمیکنم دوست نداشتن یه غذا به این مربوط باشه که اون غذا رو برامون نپختن یا خوب نپختن. ولی به این که ذائقه در گذر سالها تغییر می‌کنه صحیح است : )
لیلی رو ببوس
مرحبا به این انتخاب اسم

حالا من دلم خوش است که شاید تاثیر داشته باشه :)
عزیزمی محیا جان :*

اینا دیگه کیَن خودا!

یعنی به غذای بچه هم رحم نمیکنن! :)

خب خوشمزه است :))))

۲۵ ارديبهشت ۰۵:۵۲ آسـوکـآ آآ
به به به لیلی خانوم
من هم بد غذا بودم و هستم
گوشت به جز کبابی تو هیچ غذای دیگه ای نمیخورم
این شد که بچه داییم دنیا اومد
اینقدر گوشت به خوردش دادیم
که الان جز غذایی که توش گوشت باشه چیزی نمیخوره :|

این چه تجربه عجیبی بود :-| پس زیاد هم گوشت ندهم بهش :دی

۲۵ ارديبهشت ۰۴:۲۴ نیوشا یعقوبی
ای جانم :) دست لیلی درد نکنه

باید برم دستش رو ببوسم :)

به برکت لیلی جان شما هم اثر خوب ازش میگیرین۰همینه میگن بچه برکت میاره با خودشا :دی

از فواید بچه دار شدن :)

یادمه بچه که بودم هیچ خورشتی رو دوست نداشتم. تا اینکه یه روز سر سفرۀ نهار دائیم که مثل آهو ازش می‌ترسیم(مناسب‌سازی ضرب‌المثل!) یه بشقاب خورشت سبزی رو برگردوند روی بشقاب برنجی من و مجبورم کرد تا آخرش رو بخورم. و این شد که خورشت سبزی شد جزء محبوبیت‌های غذایی من. :| الان با این پست یادش افتادم. 
.
من همیشه برام سوال بود این بچه‌ها غذا به این بی‌مزگی رو چطوری می‌خورن:d 

واقعا شد جزو محبوب ها یا کنایه بود؟


به نظرم چون نچشیدن مزه های دیگه رو، فکر می کنن همه اش همونه :) برای همین هی ممنوع است زیر یک سال شکر و نمک و ...

۲۴ ارديبهشت ۲۱:۰۱ پشمآلِ پشمآلو
اصن ادم بدغذا نصفش عمرش بر باده:دی
من خودمو به شخصه به چش جاروبرقی میبینم که با عشق غذاهارو میده تو:دی

جاروبرقی مثبت نگر خوبی هستی :)‌ گفتم که،‌ من باید با شما بیشتر معاشرت کنم رویم تاثیر مثبت میذاری :)))

:-)) ماشالله

:))))) 

افرین 
یه پشقاب لوبیا پلو برای من لطفا کنار بذار :)

عزیزمی :)‌ بیا جانم سهمت محفوظه :)

:)))
مامانم میگه من بچه بودم پیاز هم میخوردم ولی الان که بزرگ شدم نمیخورم !!
بزرگ میشه خودش تصمیم میگیره که بدغذا بشه ! با عشق غذا میپزی واسه لیلی برای همین خوشمزه تر میشه =))

من هم به نظرم بزرگ میشه ممکنه نخوره :))))


عزیزمی، چه مهربونی تو خانومی :*

۲۴ ارديبهشت ۱۹:۲۶ بهارنارنج :)
افرین:دی

:))))

۲۴ ارديبهشت ۱۹:۱۲ جولیک ‌‌‌‌‌
راز موفقیتت رو بگو، من هنوز نتونستم به خواهرم غذا بخورونم:))

خب نمی دونم واقعا چرا خوشمزه میشه سارا :)))) یا خیلی آروم می پزه یا چون خیلی ساده است یا می بینم اون با اشتها می خوره من هم اشتهایم باز میشه :)


جلویش بنشین با اشتها بخور :))))‌ پایش بهتره؟

۲۴ ارديبهشت ۱۹:۱۰ خورشید ‌‌‌
لیلی مادرش را خوش‌خوراک می‌کند. :-)

تاثیر مثبت بچه دار شدن :)))))

ولی میگن یعنی تجربه میگه که اگر مادر بد غذا باشه به مرور زمان رو بچه تاثیر میذاره حتی اگر اون غذاها رو قبلا خورده باشه :))
پس پیشنهاد میکنم حتما شما خودتون عادت بدین به خوردن غذاهای که دوست ندارین :))
سخت نیست فقط همت میخواد پریسا جان :)
بعد لوبیا پلو به این خوشمزه گی چرا آخه ؟:)))

حالا کرفس خودش خوشمزه نیست ولی آب و گوشتش که مشکلی نداره و خوشمزه اس ^__^


سلام بر پریسای گل :*

راست میگی واران، موافقم باهات :) دارم تمرین می کنم :*

لوبیا پلو که میگم منظورم لوبیا سبز هست ها، شما هم میگین لوبیا پلو یا استامبولی؟

کرفس که نگو :-|

سلام سلام سلام :*

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
در جستجوی درون و برون...
موضوعات
سروستاه نامه، سنتور (۲۷)
خوشنویسی، تذهیب (۱۷)
کار، iOS، اندروید (۳۷)
زندگی بهتر (۸۴)
یاد ایام (۲۸)
مهلا (۲۳)
صابرانه (۴۵)
از این روزها (۱۶۷)
یک سال بدون... (۱۲)
خانه دوست کجاست؟ (۲۶)
آشپزی، خام گیاهخواری (۱۹)
نی‌نی گولو، لیلی (۱۰۱)
کتابخوانی (۶)
مشاوره (۸)
آن سوی آب‌ها (۸۷)
داستان (۲)
چالش وبلاگی (۱)
آخرین نوشته ها
بدو گفتم که مشکی یا عبیری...
لبه‌ی پیاده‌رو، هم سطح جاده
سیاه و سفید
تنظیم روی فرکانس دیگر
هر نه ماه هم تکرار کنیم!
بیخودی
اعلام حیات :)
کرونا تست
مدرسه
کرونا در یک قدمی
محبوب ترین نوشته ها
لیلی، نام دیگر عشق است...
گاهی بیرون رو نگاه کن
کوچولو بیا*
سهیم شدن
امن‌سازی
یازده ضربدر سه
بسی عشق بودی در این چهار سال
مادرانگی :)
بدو گفتم که مشکی یا عبیری...
سوگواری
پربیننده ترین نوشته ها
لالایی لیلی :)
شفایافتگان
هَکَلچه :-)
مهاجرت
"هل اتی" کجا رفت؟
پسر یا دختر! مسئله این است...
مادر شوهر
روغن کلزا
بی کلید در* :-)
لیلی، مثلِ پری
نوشته های پر بحث تر
هَکَلچه :-)
کوچولو بیا*
لیلی، مثلِ پری
خب تا آخرش رو بگو :-|
لیلی، نام دیگر عشق است...
پسر یا دختر! مسئله این است...
دوبله وسط :-)
بی کلید در* :-)
آشپز که دو تا شد...
سه و چهار :-)
تاریخچه نوشته ها
بهمن ۱۴۰۰ ( ۳ )
دی ۱۴۰۰ ( ۴ )
آذر ۱۴۰۰ ( ۳ )
آبان ۱۴۰۰ ( ۶ )
مهر ۱۴۰۰ ( ۸ )
شهریور ۱۴۰۰ ( ۸ )
مرداد ۱۴۰۰ ( ۷ )
تیر ۱۴۰۰ ( ۹ )
خرداد ۱۴۰۰ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۴۰۰ ( ۹ )
فروردين ۱۴۰۰ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۹ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۹ ( ۹ )
دی ۱۳۹۹ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۹ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۹ ( ۷ )
مهر ۱۳۹۹ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۹ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۹ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۹ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۹ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۹ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۹ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۸ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۸ ( ۸ )
دی ۱۳۹۸ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۸ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۸ ( ۱۱ )
مهر ۱۳۹۸ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۸ ( ۸ )
مرداد ۱۳۹۸ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۸ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۸ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۸ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۸ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۷ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۷ ( ۹ )
دی ۱۳۹۷ ( ۸ )
آذر ۱۳۹۷ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۷ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۷ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۷ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۷ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۷ ( ۸ )
خرداد ۱۳۹۷ ( ۱۰ )
ارديبهشت ۱۳۹۷ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۷ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۶ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۶ ( ۱۰ )
دی ۱۳۹۶ ( ۷ )
آذر ۱۳۹۶ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۶ ( ۹ )
مهر ۱۳۹۶ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۶ ( ۷ )
مرداد ۱۳۹۶ ( ۲ )
تیر ۱۳۹۶ ( ۶ )
خرداد ۱۳۹۶ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۶ ( ۸ )
فروردين ۱۳۹۶ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۵ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۵ ( ۸ )
دی ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
آذر ۱۳۹۵ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
مهر ۱۳۹۵ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۵ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۵ ( ۸ )
تیر ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
خرداد ۱۳۹۵ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۵ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۵ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۴ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۴ ( ۹ )
دی ۱۳۹۴ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۴ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۴ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۴ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۴ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۴ ( ۶ )
آبان ۱۳۹۳ ( ۳ )
مهر ۱۳۹۳ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۳ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۳ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۳ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۳ ( ۱۰ )
ارديبهشت ۱۳۹۳ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۳ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۲ ( ۳ )
پیوند ها
گروه نرم افزاری پرکا
دامن گلدار اسپی
تیرمن
جولیک
نارخاتون
یک آشنا
آقاگل ملت
ذهن زیبای یلدا
faella
توکا
وقتی فاطمه روز به روز بزرگتر می‌شود
یک مترسک
وایسیـ ورسا
می‌خواهم فاطمه باشم
غرور شکسته
فیلوسوفیا
پرتقال دیوانه
حریری به رنگ آبان
در دیار نیلگون خواب
دکتر میم
خانومی جانم
روزنوشت های میم صاد
پنجره می‌چکد
ریشه در باد
حنا
صخره‌نورد
لافکادیو
هیچ
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان