والمسلمین :-|

به سادگی از روی این که در آگهی ها، پیام ها، اعلان ها و ... افراد مختلف نام آقای هاشمی با عنوان حجت الاسلام والمسلمین یا حتی حجت الاسلام خالی ذکر شده یا با عناوین پر و پیمان تری مثل آیت الله و سردار سازندگی و امیرکبیر زمانه (حتی می تونید رو آیت الله العظمی هم حساب کنید!)، می توانید به گرایش سیاسی فرد و میزان رفاقت و اختلافات ریشه ای بینشان پی ببرید :-|

به طرز فراگیری هم،  همه شان سعی در رعایت اصل فوق دارند...


شنیدن خبر رحلت آقای هاشمی من را در چنان شوکی فرو برد که صبح روز اعلام نتایج انتخابات ۸۸ :-(


۱۸
۲۲ دی ۱۴:۵۶ قاسم صفایی نژاد
به جز رهبری و احمدی نژاد به گمانم همه گفتن آیت الله

چی بگم :-| سلیقه ای بوده دیگه...

۲۲ دی ۱۴:۲۶ 𝓂𝑜𝒽𝓈𝑒𝓃 𝒻𝒶𝓇𝒶𝒿 シ
خدا رحمتشون کنه نمیدونم چرا هر کی تو معمای شاه خودش رو میبینه فوت میکنه!
چندی پیش اشرف هم مرد :/

:) نکته ای بود :)

۲۱ دی ۱۴:۴۹ خانم آلفا
@مهیار
 قبل از این ها هم ایت الله بود. طرفدارانش می‌گفتن، مخالفینش و صدا و سیما نمی‌گفتن. در متن بیشتر تسلیت ها ی مراجع هم لفظ آیت الله آمده.جز یکی دوتا. البته تا اینجایی که من دیدم.


اوهوم، همین طوریه خانم آلفا :-)

۲۱ دی ۱۳:۴۸ مـــهـ ـیـا ر
ویکی پدیا رو سرچ کردید؟
:)
ویکی پدیا مال خود حضرات است؟!

حرف بنده رو متوجه نشدید.
بنده میگم چرخش 180 درجه ای در تغییر پیشوند رو نباید استناد کرد.
کما اینکه در زمان حیات خود ایشان، پیشوند حجت الاسلام و المسلمین بوده است و خودشون هم اعتراضی نکردند!
اما الان چی شده که اصلاح طلبان اونو آیت الله خطاب کردند! چیز عجیبی نیست.

:-| والا نداریم روحانی اطرافمون برم ازش بپرسم عناوینشون چطوریه، حالا ببینم یکی شون رو تو این زیارتگاه ها میرم می پرسم ازش:-/


موضوع این نوشته خیلی روشن است، طرف اجتهاد داشته، آیت الله یه عنوان غیررسمی است که مرسومه به مجتهدها میگن، هر کی خواسته بهش گفته، بقیه نگفتن، عنوان غیررسمی، غیررسمی است، ملاک نیست که، چیزی از اعتبار فرد کم نمیشه که بخواد بره اعتراض کنه به خاطرش که بیایید به من بگین آیت الله :-|

من دوست ندارم این بحث به جای دیگه ای بره، موضوعش خیلی روشن است و ربطی به اصلاح طلبان، 88 و سید محمد خاتمی نداره...

۲۱ دی ۱۲:۴۶ واران :)

سلام مامان پریسا خوبین ؟:)

والا من از همون بچگی بهش میگفتیم سردار سازندگی :)

بقیه القاب رو شنیدیم ولی نمیگفتیم :)


ولی ای کاش فقط این القاب بود :))

کلی لقب بهش دادند از القاب های خوبش بگذریم به القابی بدی که بهش همین الان نسبت دادند و میدن نمیشه گذشت:|

خدایش بیامرزد . من بشخصه واقعا شوکه و ناراحت شدم.


+

خدا همه ما رو به راه راست هدایت کنه.

الهی آمین :-) مرسی عزیز دلم، خیلی بهتر شدم :-)

۲۱ دی ۱۲:۰۰ مـــهـ ـیـا ر
برای فهمیدن پیشوند درست، باید به متون قبل از فوت ایشون مراجعه کرد. که در همه اونها به لفظ حجت الاسلام اشاره میشده، حتی تا چند وقت اخیر!
ارتقا درجه ایشان به آیت الله!  مث چسباندن لفظ دکتر به اسم سید محمد خاتمی است که فوق لیسانس بیش نبودند.
رسانه های اصلاح طلب کارشون همینه.
یه زمانی بدترین فحش ها رو دوران اصلاحات به ایشان میزدند، مثل عالیجناب سرخ پوش و... ولی الان بهش میگند آیت الله!

والا رفتم سرچ کردم :-| نوشتن که عناوین تحصیلات حوزوی سطح یک ودو و ... عناوین رسمی هستن معادل لیسانس و ...


 و حجت الاسلام و ... عناوین غیررسمی هستند و با توجه به توضیحاتی که من دیدم آقای هاشمی آیت الله بودند چون به مرتبه اجتهاد رسیده بودن، اگه مرجع تقلید می شدن، دیگه می شد آیت اله العظمی

در تفاوت بین حجت الاسلام و حجت الاسلام والمسلمین هم خب فرموده اند که حجت الاسلام به هر طلبه ی معمم اطلاق می شود :-| و حالا اگر طرف کمی سن و سالش بیشتر بشه شاید برا احترام و المسلمین هم بگن، به هر حال وقتی طرف اجتهاد داشته دیگه آیت الله میشه، با توجه به معیارهای غیر رسمی خود حضرات:-/

۲۱ دی ۱۰:۴۲ جودی آبوت
متوجه منظورت شدم پریساجون :)
شاید من با یک پیش فرض مطلبت رو خوندم و اون برداشت رو کردم!

منم اتفاقا خبرها رو دنبال میکنم و توجه خودم رو هم جلب کرده بود،ولی دلم نمیخواد اون چیزی رو که بنظرم درست تر میاد بگم،بالاخره هر کسی یک خط یا یک جهت رو درست میدونه و قبول داره...ولی در نهایت باز هم برداشت شخصی دخالت داده میشه.


عزیزی :-)

۲۱ دی ۰۷:۰۷ دچــ ــــار
ملاک خوبی استخراج کردی :) 

:-)

۲۰ دی ۲۱:۲۹ بنت شهرآشوب
تقریبا نظری در موردش ندارم، خدا قضاوتش خواهد کرد
ولی کلا اهل دنیا همین الفاظ رو برای رسیدن به مقاصدشون استفاده میکنن

ایشون از آدمهایی بود که نظام نمیدونست باهاشون چیکار کنه! الانم نمیدونن با مرگش چیکار کنن!خدابیامرز  کلا همیشه معما بود

خدا همه مون رو قضاوت خواهد کرد، تنها قاضی عادل :-(

وای بر ما در روز قضاوت...

۲۰ دی ۲۱:۰۸ جودی آبوت
موافق نیستم
یعنی طبق حرف شما ،حضرت آقا از سر غرض ورزی لفظ حجت الاسلام رو بکار بردن!!! که این رو دور از ایشون میبینم.
در کل هنوز متوجه نشدم بالاخره ایشون حجت الاسلام بودن یا آیت الله !!!!

ای داد :-| من اشاره ای به پیام خاصی کردم؟ جوابم به آقاگل رو بخون جودی جان:-) 

وقتی طرف لیسانس است، خب همه بگن لیسانس، اگه دکتره، همه بگن دکتر، در تحصیلات حوزوی همون والمسلمین هم مهمه، اینطور که نصفی میگن حجت الاسلام، نصفی میگن آیت اله جالب نیست، شما خودت خبرها رو پیگیری کن ببین:-)

اگه دقیقا حجت الاسلام والمسلمین هست، خب هست، عیبش چیه؟ عنوان که نباید سبب جهت دهی سیاسی بشه، مخصوصا که من این موضوع رو واقعا رصد کردم، من یک عالمه کانال این طرفی دارم تو تلگرام و یک عالمه اونطرفی، بلااستثنا هیچ کدومشون اشتباه نکرده در رعایت اصل فوق!

این فقط یک نگاه بی طرف به یک مسئله اجتماعی است، همین :-)


۲۰ دی ۲۰:۵۴ gandom baanoo
کلا واکنشا عجیب غریب بود! البته مث همیشه!!!

ملت عجیبا غریبا :-)

۲۰ دی ۲۰:۰۹ هولدن کالفیلد
خدابیامرز اینی که ملت میگن نبود قطعا، قطعا نبودها :|

وقتی بود هم اونی نبود که میگفتن :-|

۲۰ دی ۱۹:۰۸ علی موسوی
نمیگم به این بابا علاقه وافر داشتم ... اما حضورش باعث توازن قوا برای بسیاری جریانهای آزاد اندیشتر میشد .... بنظرم ایران با هاشمی بهتر بود 

آخ آخ آخ سید علی، چه خوب تفسیر می کنی تو، عالی، عالی :-)

۲۰ دی ۱۹:۰۳ פـریـر ...
خدایش رحمت کناد...

جایگاهش رفیع باد...

بعضی میوه ها، یه سری ویتامین دارن و در عین حال باعث یه سری مشکلات هم میشن. اما اگه نباشن، چرخه ی طبیعت جای خالیشونو قطعا حس میکنه.
حس من به آقای هاشمی و فوتشون همینه. 

تعبیر جالبی بود :-)

۲۰ دی ۱۸:۲۷ یا فاطمة الزهراء
کمی تا قسمتی نظر آقا گل

کدوم کمی اش؟ :-)

۲۰ دی ۱۸:۱۸ آقاگل ‌‌
دارم فکر میکنم که چی شد یهویی؟
آقای هاشمی که تا دیروز هم از خودی هم از غیر خودی ضربه میخورد چطور شد که بعد فوت اینقدر نظرات در موردشون تغییر پیدا کرد؟ 
این ها به کنار اونایی که اصرار دارند تا آیت الله را امیر کبیر بدانند و سردار سازندگی! این هارو درک نمیکنم! چرا؟ چون همون امیرکبیری که دارید با آیت الله مقایسه اش می کنن خودش کسی بود که اول بار القاب حکومتی رو حذف کرد! و با القاب اینچنینی مخالف بود. 
بگذریم.
.
نظرم رو گفتم قبلا. آقای هاشمی با هر لقبی که بخواهیم به او بدهیم یکی از بزرگان و برگی از تاریخ مملکت و انقلاب ما بود. خدا رحمتشان کناد.

می دونی منظورم چی بود؟ عنوان های حوزوی ظاهرا عنوان های ثابتی هستند، مثل لیسانس و فوق لیسانس و اینا، شاید هم من اشتباه فهمیده باشم، ولی میگم چرا این همه دوگانگی؟ اگه طرف حجت الاسلام خالی بوده، خب بوده، به عنوان اهانت نکنیم تو چشم بقیه، اگه آیت الله نبوده، خب نبوده، چرا هی رو چیز الکی مانور بدیم؟ :-(

خدا رحمتشون کنه...

:-(

۲۰ دی ۱۷:۵۹ pary darya
))-: خیلی ناراحتم کرد.

اوهوم :-(

۲۰ دی ۱۷:۵۱ خانم آلفا
کاملا!!!!
جالبترش اینه که کسایی که تا دیروز ضدش حرف می‌زدن فردا می‌خوان برن تشیع جنازه تا هاشمی روی دوش "ضد انقلاب" و "بیگانگان" تشیع نشه!!

یعنی اینو کجای دلم بذارم :-(

۲۰ دی ۱۷:۴۲ ام اسی خوشبخت
سیاست هرگز برایم قابل درک نبود، سیاسیون هم همینطور. طرفداران گروه ها و احزاب هم به نظرم عجیب هستند. طرفداری از چیزی مبهم و ناشناخته.
خدا تمام رفتگان را بیامرزد.

اوهوم، گاهی طرفدارها عجیب تر از خود فرد هستند، رفتارشون، واکنش هاشون، جانبداری هاشون...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
در جستجوی درون و برون...
موضوعات
سروستاه نامه، سنتور (۲۷)
خوشنویسی، تذهیب (۱۷)
کار، iOS، اندروید (۳۷)
زندگی بهتر (۸۴)
یاد ایام (۲۸)
مهلا (۲۳)
صابرانه (۴۵)
از این روزها (۱۶۷)
یک سال بدون... (۱۲)
خانه دوست کجاست؟ (۲۶)
آشپزی، خام گیاهخواری (۱۹)
نی‌نی گولو، لیلی (۱۰۱)
کتابخوانی (۶)
مشاوره (۸)
آن سوی آب‌ها (۸۷)
داستان (۲)
چالش وبلاگی (۱)
آخرین نوشته ها
بدو گفتم که مشکی یا عبیری...
لبه‌ی پیاده‌رو، هم سطح جاده
سیاه و سفید
تنظیم روی فرکانس دیگر
هر نه ماه هم تکرار کنیم!
بیخودی
اعلام حیات :)
کرونا تست
مدرسه
کرونا در یک قدمی
محبوب ترین نوشته ها
لیلی، نام دیگر عشق است...
گاهی بیرون رو نگاه کن
کوچولو بیا*
سهیم شدن
امن‌سازی
یازده ضربدر سه
بسی عشق بودی در این چهار سال
مادرانگی :)
بدو گفتم که مشکی یا عبیری...
سوگواری
پربیننده ترین نوشته ها
لالایی لیلی :)
شفایافتگان
هَکَلچه :-)
مهاجرت
"هل اتی" کجا رفت؟
پسر یا دختر! مسئله این است...
مادر شوهر
روغن کلزا
بی کلید در* :-)
لیلی، مثلِ پری
نوشته های پر بحث تر
هَکَلچه :-)
کوچولو بیا*
لیلی، مثلِ پری
خب تا آخرش رو بگو :-|
لیلی، نام دیگر عشق است...
پسر یا دختر! مسئله این است...
دوبله وسط :-)
بی کلید در* :-)
آشپز که دو تا شد...
شهاب الدین*
تاریخچه نوشته ها
بهمن ۱۴۰۰ ( ۳ )
دی ۱۴۰۰ ( ۴ )
آذر ۱۴۰۰ ( ۳ )
آبان ۱۴۰۰ ( ۶ )
مهر ۱۴۰۰ ( ۸ )
شهریور ۱۴۰۰ ( ۸ )
مرداد ۱۴۰۰ ( ۷ )
تیر ۱۴۰۰ ( ۹ )
خرداد ۱۴۰۰ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۴۰۰ ( ۹ )
فروردين ۱۴۰۰ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۹ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۹ ( ۹ )
دی ۱۳۹۹ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۹ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۹ ( ۷ )
مهر ۱۳۹۹ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۹ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۹ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۹ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۹ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۹ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۹ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۸ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۸ ( ۸ )
دی ۱۳۹۸ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۸ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۸ ( ۱۱ )
مهر ۱۳۹۸ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۸ ( ۸ )
مرداد ۱۳۹۸ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۸ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۸ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۸ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۸ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۷ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۷ ( ۹ )
دی ۱۳۹۷ ( ۸ )
آذر ۱۳۹۷ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۷ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۷ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۷ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۷ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۷ ( ۸ )
خرداد ۱۳۹۷ ( ۱۰ )
ارديبهشت ۱۳۹۷ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۷ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۶ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۶ ( ۱۰ )
دی ۱۳۹۶ ( ۷ )
آذر ۱۳۹۶ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۶ ( ۹ )
مهر ۱۳۹۶ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۶ ( ۷ )
مرداد ۱۳۹۶ ( ۲ )
تیر ۱۳۹۶ ( ۶ )
خرداد ۱۳۹۶ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۶ ( ۸ )
فروردين ۱۳۹۶ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۵ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۵ ( ۸ )
دی ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
آذر ۱۳۹۵ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
مهر ۱۳۹۵ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۵ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۵ ( ۸ )
تیر ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
خرداد ۱۳۹۵ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۵ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۵ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۴ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۴ ( ۹ )
دی ۱۳۹۴ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۴ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۴ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۴ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۴ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۴ ( ۶ )
آبان ۱۳۹۳ ( ۳ )
مهر ۱۳۹۳ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۳ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۳ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۳ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۳ ( ۱۰ )
ارديبهشت ۱۳۹۳ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۳ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۲ ( ۳ )
پیوند ها
گروه نرم افزاری پرکا
دامن گلدار اسپی
تیرمن
جولیک
نارخاتون
یک آشنا
آقاگل ملت
ذهن زیبای یلدا
faella
توکا
وقتی فاطمه روز به روز بزرگتر می‌شود
یک مترسک
وایسیـ ورسا
می‌خواهم فاطمه باشم
غرور شکسته
فیلوسوفیا
پرتقال دیوانه
حریری به رنگ آبان
در دیار نیلگون خواب
دکتر میم
خانومی جانم
روزنوشت های میم صاد
پنجره می‌چکد
ریشه در باد
حنا
صخره‌نورد
لافکادیو
هیچ
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان