عجیب غریب :-|

با خانم فروشنده سر صحبت باز شد، بعد که گفتم باردار هستم، یک برق شادی در نگاهش دیدم که به دلم نشست :)

به حالت درددل می گفت که او هم یک دختر ۲۰ ساله دارد و این که زمان آن ها این اسم های عجیب غریب مرسوم نبوده...

برای همین اسم دخترش را گذاشته نسیم...


گفتم: خب نسیم که خیلی قشنگه :)

گفت: آره، بدی نیست... ولی الان همه اسم ها عجیب غریب اند، البته سر اسم پسرم جبران کردم، یه پسر دو ساله دارم به اسم اهورا :-)

نخواستم دلش بشکند و فکر کند که موفق نبوده (آن هم با این فاصله سنی ۱۸ ساله)،‌ توی دلم گفتم: خب اهورا که عجیب غریب نیست...


فکر کنم انتظار داشت اسم دختر ما یک چیزی تو مایه های آرتیشیدا و هانیسمیدا باشه :) پرسید: خب اسمش را چی می خواهید بگذارید؟

گفتم: لیلی :-)


یک لحظه مبهوت نگاهم کرد و گفت: امممم، خیلی هم عالی :-|

فکر کنم داشت به اسم دخترش افتخار می کرد، به نظرش عجیب غریب تر از لیلی بود :-|

۱۷
۱۹ اسفند ۱۶:۰۴ مترسک ‌‌
اتفاقاً لیلی اسم مورد علاقه منم هست؛ شاید اسم دختر منم لیلی یا لیلا شد D:
۱۹ اسفند ۱۵:۱۸ واران ...

@
دچار :
احتمالا همون زیبامهر بوده ولی نوشتاریش شده زی با مهر :دی 
من‌ که کارمند اونجا نیستم ولی اگر بودم قطعا اسمش رو تایید نمیکردم :دی 
آگاه دخت یعنی دختر آگاه :دی 
من که این خبر دیدم ولی از قدیم‌ گفتن شنیدن کی بود بمانند دیدن :دی 



۱۹ اسفند ۱۴:۰۸ دچــ ــــار
@واران
آگاه دخت!
زی با مهر؟ :))

واران بیا پاسخگو باش :)

۱۹ اسفند ۱۲:۱۷ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
لیلی جان^__^

مگه اسم باید عجیب غریب باشه؟!! اسم باید ساده باشه که تو دهن بچرخه. مثل لیلی، مثل حوری :))

حوری هم قشنگه :)

۱۹ اسفند ۱۰:۲۷ نار خاتون
چرا به دنیا نمیاد پس؟!:/

بذار باهاش مذاکره کنم :)

من مرده‌ی کامنتِ جولیک شدم :))

منم قراره اردشیر صداش کنم.

من را یاد تو انداخت :)

لیلی معشوقِ همه‌ی عاشق‌های عالم است...


:) عشق

۱۸ اسفند ۲۱:۰۶ جودی آبوت
همچین گفته سر پسرم تلافی کردم ک انگاراز چیز بزرگی عقب افتاده بوده !!!!

من اسمم خاص نیس،ولی تو نسل ما خاص بود،همیشه هم این جمله ی چقد اسمت قشنگه رو میشنیدم ... !یه دوره ای هم پیش خودم میگفتم نکنه برای این میگن ک یعنی خودت قشنگ نیستی!!😂

فضولی از کامنتا: اون اسم زی بامهر(با مهر زندگی کن) ... میگم خانواده ش اسم نذاشتن ، جمله ساختن برای بچه !😁

لیلی عشق ه ،عشق... دیگه مصمم شدم اسم دخترم رو لیلی بزارم.چقد دوس دارم این لیلی جان رو زودتر ببینم آخه :)💙

آره میشه حدس زد، از روی اسم خواهرت میشه حدس زد که اسم خودت هم خیلی خوشگله :)

۱۷ اسفند ۲۰:۱۷ پـامـ ـوک
اسم باید به گوش آشنا باشه. باید هویت داشته باشه. باید وقتی به زبون آوردی مردم نپرسن چی؟ لیلی از اون اسمای به گوش آشناست و مهم اینه که پدر و مادرش اینو انتخاب کردن :)
ویشکا آسایش اسم پسرش رو گذاشته گیو. هر چقدر اساطیری و حماسی ولی گیو آخه؟ :|

گیو یه خرده نامانوس است، موافقم :)

لیلی ..چقدر عاشقانه ...خیلی دوست داشتم...

لیلی، نام دیگر عشق است :)


۱۷ اسفند ۱۴:۴۸ Hurricane Is a little kid
یه لیلی میشناسم که خیلی دوست داشتنیه :)

این یکی از مهمترین دلایل علاقه من به اسم لیلی است :)

هانیسمیدا؟!!!! یاد فیلمای کره‌ای افتادم!! :))))
مامانم میگفت تا یه مدت طولانی بابابزرگم اسم منو یادش میرفته! و گاهی هم اشتباه تلفظ میکرده!! من برام عجیب بود، میگفتم مگه کسی اسم بچه‌های دور و بر خودشو یادش میره؟!!
حالا که اسم دختر دوستمو تو گوشیم یادداشت کردم تا زشت نباشه که یادم نیست، درکش میکنم!! :))))
احتمالا اسم منم جزو اسمای عجیب غریب اون سالا بوده!! :)))))

ببین اسم من در آوردی هم که از خودم درمیارم شبیه اسمهای کره ای میشه :))))))))))))


خاطره ات از اسمت خیلی دوست داشتنی بود :)

لیلی اسم خیلی قشنگیه یه جذابیت خاصی داره :) واقعا انتخاب خیلی خوبیه :)

سپاسگزارم :)

۱۷ اسفند ۱۱:۲۱ محمود بنائی
اصلا دختر باید لیلی باشه :) 

چه تعبیر زیبایی :)

۱۷ اسفند ۰۷:۵۹ بنت شهرآشوب
یعنی هرچی اسم عجیب و غریب تر ، بهتر؟؟؟؟؟

یعنی اسمهایی مثل زهرا و فاطمه و علی (با این معانی والا)  که عجیب و غریب نیستند دمده هستند؟؟؟؟

دیگه اونا را که نگو :-| یعنی برای این آدمی که من دیدم، اگه اون اسم ها رو می بردی سر به بیایان میگذاشت :-|

به نظر من خیلی از اسمها در طبقه‌بندی مدرن و قدیمی اصلا جا نمیگیرند، زمان و تاریخ مصرف ندارند و لیلی هم جز اینهاست. نسیم هم البته قشنگ و رمانتیکه. نوع نگاهش کمی مسئله داره خانومه :|

تازه از جامعه ما بری بیرون و با کسایی که هیچکدوم این اسمها رو نشنیدن دوست بشی کلا دیگه قدیم و جدید معنی نداره. 

مهم فقط معنی خوب اسم و آهنگ خوندنشه به نظر من.

به این تعریف میگن کلاسیک :) قدیمی هایی که هیچ وقت از مد نمی افتن :)


دلم تنگ شده برات مونا خیلی زیاد :*

۱۶ اسفند ۱۹:۳۶ פـریـر ...
من چرا از اسم اهورا زیاد خوشم نمیاد؟ :|

لیلی خیلی قشنگه! لیلا که اصن عشقه ^_^ :))

لیلی و لیلا :)

۱۶ اسفند ۱۹:۳۵ آقاگل ‌‌
اسم عجیب غریب میخواست باید اسم بچه اش رو میذاشت محمد مهین! 
یا محمد فردوس.
:)

یعنی من از محمدمهین که شما اولین بار گفتی همیشه در مجالس به عنوان یک نوآوری در زمینه خلق اسم بچه یاد می کنم :-|

۱۶ اسفند ۱۸:۴۱ ام اسی خوشبخت
دیدگاه عجیبی بود.
لیلی :) این اسم همیشه نماد عشق و محبته :)

:) دیدگاهت قشنگه عزیزم :)

۱۶ اسفند ۱۷:۲۴ دکتر میم
خیلی هم لیلی خوبه، خیلی هم دوست داشتنیه، خیلی هم از همه اسما بهتره ⁦:-)⁩

بزن قدش دکتر :)

:)))) مردم به قول ما شیرازیا، یه چیشونه کلا!

موافقم :)

۱۶ اسفند ۱۶:۲۸ اسمارتیز :)
حالا چه اصراریه بچه اسم عجیب غریب داشته باشه خب؟ والا :)
یکی از آشناها اسم بچه‌شونو گذاشته بودن «نازنین فاطمه زهرا»  بعد جالب بود آخرشم نازی صداش می‌کنن:)))) نمیدونم چرا یهو یاد اون افتادم:)
لیلی به نظرم جزو قشنگترین اسم‌هاییه که یه دختر میتونه داشته باشه:) 

این که آخرش صدایش می کردن نازی، خیلی خفن بود :-|

۱۶ اسفند ۱۵:۳۴ بلاگر آرام
این روزا اهنگ لیلی جان البوم جدید گروه پالت هی منو یاد شما میندازه:)

:)))) آهنگ لیلی گروه پالت واقعا عشقه :)

۱۶ اسفند ۱۵:۱۵ آرزو ﴿ッ﴾
اوایل هرترم بعضی اسم‌ها هست که استاد نمی‌دونه دخترن یا پسر، همینجوری شانسی یکی رو میگه و اشتباه در میاد!:دی تازه نسل ما که هنوز خیلی هم اسما عجیب‌غریب نیستن.
لیلی خیلی قشنگه :)

آره واقعا ببین نسل لیلی و مهلا چی میشن، استادها دیگه اسم ها رو نمی خونن :))))))))))

۱۶ اسفند ۱۴:۵۵ هولدن کالفیلد
اسم دختر فقط گُردآفرید!

ایشالا بچه دومی تون بعد از اشکبوس :))))))))

من اسمم عجیب نیست.. ولی وقتی اولین بار معرفی میشم چشاشونو گرد می کنن. 
تیراژه رو می خوندی؟ اسم اونم دوست دارم.

تیراژه :) قشنگه :)

۱۶ اسفند ۱۴:۵۲ بای پولار
اردشیر شما هم کم عجیب غریب نبود ها :))

ولی من شخصا خیلی مشکل دارم با اسامی تک و عجیب غریب. خصوصا برای پسرا. آخه توی نوجوونیش خیلی آزار می بینه بس که اذیتش می کنند دیگران به خاطر اسم متفاوتش :/

من واقعا اسم اردشیر رو دوست داشتم، کجایش عجیب بود آخه؟ :) 

۱۶ اسفند ۱۴:۴۱ واران ...
اتفاقا امروز ‏سخنگوی ثبت احوال  از اسامی عجیب و غریب سال ۹۵ رونمایی کرد :دی 
کم سابقه ترین اسامی انتخاب شده امسال، زی بامهر(با مهر زندگی کن)، ترنم باران، 
معصومه مه‌یاس، آگاه دخت، مهربان یاس بوده است...
:دی :)))))

ما یکی از فامیل هامون تو ثبت احوال هستش البته قدیم تو قسمت اسامی بود میگفت من یه روز از  دست این اسم های عجیب و غریب از خنده می میرم :دی

هم نسیم قشنگه هم لیلی :)
عجیب هم نیست :)




خیلی عجیب بودن اینا، مخصوصا معصومه مه یاس :-)

باید اضافه می کردی تو خونه میخواین اردشیر صداش کنین:))

:)))))))) اون موقع دیگه کف می کرد از شدت تعجب :)

۱۶ اسفند ۱۴:۲۲ یا فاطمة الزهراء
:)) 
ملت چه فکرایی میکنن :))
من گفتم اسم پسرشو گذاشته اِ کُلی :)) مخفف اسم باکتری اشرشیاکُلی :))

:)))))))))))))))) اسم پیشنهادی ات عالی بود :)

۱۶ اسفند ۱۴:۲۱ دچــ ــــار
باعث افتخارش شدین :)))
هانیسمیدا هم خوبه تمرین کنم یادم بمونه :/

اوهوم :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
در جستجوی درون و برون...
موضوعات
سروستاه نامه، سنتور (۲۷)
خوشنویسی، تذهیب (۱۷)
کار، iOS، اندروید (۳۷)
زندگی بهتر (۸۴)
یاد ایام (۲۸)
مهلا (۲۳)
صابرانه (۴۵)
از این روزها (۱۶۷)
یک سال بدون... (۱۲)
خانه دوست کجاست؟ (۲۶)
آشپزی، خام گیاهخواری (۱۹)
نی‌نی گولو، لیلی (۱۰۱)
کتابخوانی (۶)
مشاوره (۸)
آن سوی آب‌ها (۸۷)
داستان (۲)
چالش وبلاگی (۱)
آخرین نوشته ها
بدو گفتم که مشکی یا عبیری...
لبه‌ی پیاده‌رو، هم سطح جاده
سیاه و سفید
تنظیم روی فرکانس دیگر
هر نه ماه هم تکرار کنیم!
بیخودی
اعلام حیات :)
کرونا تست
مدرسه
کرونا در یک قدمی
محبوب ترین نوشته ها
لیلی، نام دیگر عشق است...
گاهی بیرون رو نگاه کن
کوچولو بیا*
سهیم شدن
امن‌سازی
یازده ضربدر سه
بسی عشق بودی در این چهار سال
مادرانگی :)
بدو گفتم که مشکی یا عبیری...
سوگواری
پربیننده ترین نوشته ها
لالایی لیلی :)
شفایافتگان
هَکَلچه :-)
مهاجرت
"هل اتی" کجا رفت؟
پسر یا دختر! مسئله این است...
مادر شوهر
روغن کلزا
بی کلید در* :-)
لیلی، مثلِ پری
نوشته های پر بحث تر
هَکَلچه :-)
کوچولو بیا*
لیلی، مثلِ پری
خب تا آخرش رو بگو :-|
لیلی، نام دیگر عشق است...
پسر یا دختر! مسئله این است...
دوبله وسط :-)
بی کلید در* :-)
آشپز که دو تا شد...
سه و چهار :-)
تاریخچه نوشته ها
بهمن ۱۴۰۰ ( ۳ )
دی ۱۴۰۰ ( ۴ )
آذر ۱۴۰۰ ( ۳ )
آبان ۱۴۰۰ ( ۶ )
مهر ۱۴۰۰ ( ۸ )
شهریور ۱۴۰۰ ( ۸ )
مرداد ۱۴۰۰ ( ۷ )
تیر ۱۴۰۰ ( ۹ )
خرداد ۱۴۰۰ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۴۰۰ ( ۹ )
فروردين ۱۴۰۰ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۹ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۹ ( ۹ )
دی ۱۳۹۹ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۹ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۹ ( ۷ )
مهر ۱۳۹۹ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۹ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۹ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۹ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۹ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۹ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۹ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۸ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۸ ( ۸ )
دی ۱۳۹۸ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۸ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۸ ( ۱۱ )
مهر ۱۳۹۸ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۸ ( ۸ )
مرداد ۱۳۹۸ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۸ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۸ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۸ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۸ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۷ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۷ ( ۹ )
دی ۱۳۹۷ ( ۸ )
آذر ۱۳۹۷ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۷ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۷ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۷ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۷ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۷ ( ۸ )
خرداد ۱۳۹۷ ( ۱۰ )
ارديبهشت ۱۳۹۷ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۷ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۶ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۶ ( ۱۰ )
دی ۱۳۹۶ ( ۷ )
آذر ۱۳۹۶ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۶ ( ۹ )
مهر ۱۳۹۶ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۶ ( ۷ )
مرداد ۱۳۹۶ ( ۲ )
تیر ۱۳۹۶ ( ۶ )
خرداد ۱۳۹۶ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۶ ( ۸ )
فروردين ۱۳۹۶ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۵ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۵ ( ۸ )
دی ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
آذر ۱۳۹۵ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
مهر ۱۳۹۵ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۵ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۵ ( ۸ )
تیر ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
خرداد ۱۳۹۵ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۵ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۵ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۴ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۴ ( ۹ )
دی ۱۳۹۴ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۴ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۴ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۴ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۴ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۴ ( ۶ )
آبان ۱۳۹۳ ( ۳ )
مهر ۱۳۹۳ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۳ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۳ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۳ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۳ ( ۱۰ )
ارديبهشت ۱۳۹۳ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۳ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۲ ( ۳ )
پیوند ها
گروه نرم افزاری پرکا
دامن گلدار اسپی
تیرمن
جولیک
نارخاتون
یک آشنا
آقاگل ملت
ذهن زیبای یلدا
faella
توکا
وقتی فاطمه روز به روز بزرگتر می‌شود
یک مترسک
وایسیـ ورسا
می‌خواهم فاطمه باشم
غرور شکسته
فیلوسوفیا
پرتقال دیوانه
حریری به رنگ آبان
در دیار نیلگون خواب
دکتر میم
خانومی جانم
روزنوشت های میم صاد
پنجره می‌چکد
ریشه در باد
حنا
صخره‌نورد
لافکادیو
هیچ
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان