در حد کنکور

اول که گفتند اینجا نرخ قبولی آزمون تئوری رانندگی ۴۰ درصد است، پیش خودم گفتم خب یعنی چقدر می‌تونه پیچیده باشه؟ بی‌خیال، این اروپایی‌ها مثل ما از صبح تا شب درس تئوری نداشتند و برایشان سخت است! بعد که یک کتاب سیصد صفحه‌ای گرفتم (زهی تصور باطل که فکر کردم همین یک کتاب هست!) و تا آخرش خواندم و هر پنج آزمون ماک را رد شدم، فهمیدم یک جای کار می‌لنگد :-| چون متن کتاب را از روی Dutch برگردانده بودند به انگلیسی و بد ترجمه‌ای بود، فهمیدم هر انتشاراتی برای خودش یک کتاب داده بیرون و چندتا هستند، گفتم خب هنوز یک ماه مانده تا امتحان، کتاب پیشنهادی موسسه را خریدم و ۲۰۰ صفحه هم آن را خواندم، شرایطم از ردی پنج تا آزمون به چهار آزمون ارتقا یافت :-|

حقیقتا نگران شدم، پس بگو برای چی ۴۰ درصد قبولی دارد:-| یک app پیدا کردم و شروع کردم با آن تمرین و الان در میانه راه هستم و سه هفته وقت دارم با یک هفته تعطیلات پاییزی مدارس که لیلی خانه است و نرخ ابتلای هفت هزار نفر در روز کرونا که فکر کنم به زودی کل کشور را تعطیل کنند :( هفته‌ای پانصد نفر کجا و روزی هفت هزار نفر کجا...

مثلا یکی از بخش‌های سخت آزمون ۲۵ تا سئوال hazard اول کار است، هر کدام رو ۸ ثانیه وقت داری جواب بدهی که ترمز می‌گیری، پایت را از روی گاز بر می‌داری یا هیچی، و ۴۰ سئوال بعدی هم مثلا این نیست که یک تابلو باشد که تو بگو این چیه، یک نمونه سئوال این که: دو تا تابلو در عکس نشانت می‌دهد که مثلا یکی برای داخل شهر است، یکی جاده، بعد باید حساب کنی اختلاف ماکزیمم سرعت مجاز این دو تا چند است و دستی وارد کنی، مثلا اولی ۵۰ کیلومتر در ساعت، دومی ۸۰ و باید خودت وارد کنی ۳۰.

 

پ.ن. من آزمون تئوری ایران را سال ۸۱ دادم و در حد چند تا حق تقدم و چند تا تابلو بود، اگر اخیرا آزمون دادید، بیایید بگین ببینم چقدر پیچیده است؟ 

۱۳

قیافت شبیه الیکا عبدالرزاقیه :) 

از نزدیک شبیه نیستم :)

۲۳ مهر ۱۱:۲۷ ملکه بانو

یا ابالفضل!!

چه امتحان خفنی!

:))))) واقعا

چقدر سخته:|

بنظر میاد یه کاری کردن که مردم پشیمون بشن و همون دوچرخه رو سوار بشن!

من اینجا امتحان دادم مدل همون امتحان ایین نامه ایران بود! تازه ی مدل دیگه هم هست که گرونتره، دوره آنلاین میگذرونی و مجوز امتحان عملی رو بهت میدن. 

آره من هم باهات موافقم، برای داخل شهر هم واقعا نیازی به ماشین نیست، ولی برای یه جای کمی دورتر دیگه جواب نمیده

۲۲ مهر ۱۹:۴۶ نیــ روانا

بهشون بگو چه خبرتونه چههه خبرتوووونه

اینجا فکر نکنم برای آزمون خلبانی هم اینقدر سخت بگیرن :))

 

جدی آمار کرونا داره وحشتناک میشه :(

آزمون خلبانی :دی

۲۲ مهر ۱۸:۰۵ دُردانه ‌‌

این پست هم در مورد گرفتن گواهینامه در خارج از ایرانه. شاید تجربه‌شون به دردت بخوره:

 http://mostfet.blog.ir/1399/06/18/گواهینامههه

خیلی ممنونم ازت، رفتم دیدم اونجا هم کامنت گذاشته بودی، دمت گرم

۲۲ مهر ۰۷:۵۶ دُردانه ‌‌

اوایل ۹۰ هم سؤالاشون همین چیزا بود. از الان خبر ندارم ولی فکر کنم همچنان تابلو و تقدم رو می‌پرسن.

تازه یه سریا که دیپلم ندارن همین آزمون سادهٔ حق تقدم و این تابلو اسمش چیه رو هم جواب نمیدن و تو یه آزمون دیگه که برای بی‌سوادهاست شرکت می‌کنن. اون خیلی ساده‌تر و آبکی‌تره گویا. اونجا بی‌سوادا چی کار می‌کنن؟

نمی‌دونم، من دیشب داشتم به صابر می‌گفتم فقط سواد هم مهم نیست یه چیزی فراتر میخوان، مثلا یه following distance دارند که میگن دو ثانیه باشه، فاصله ات با ماشین جلویی، بعد باید حساب کنی حالا نه این که سرعت رو تقسیم بر ۳۶۰۰ کنی و ضرب در دو، یه فرمول دارند که تقسیم بر دو کن و با ده درصد تقسیم بر دو جمع کن، مثلا اگه سرعتت ۱۰۰ هست، میشه ۵۵ متر فاصله با جلویی امن است، حالا تو اتوبان ها یه هکتومتر  دارند که تابلوهایی هست که هر صدمتر نصب شده، مثلا من وسط راه بین دو تا هکتومتر باشم ماشین جلویی برسه به هکتومتر بعدی خوبه :-| آخه من وسط رانندگی عمرا محاسبات کنم، این سئوال سر امتحان به چه کار میاد؟ 


تو یکی از کتاب‌ها میگفت ماشین جلویی مثلا از یه تیر چراغی چیزی رد شد، شما بشمار 21، 22 اگه رسیدی به تیر اوکیه

۲۲ مهر ۰۰:۴۴ 1 بنده ی خدا

من پارسال این وقتا ازمون تیوری دادم.در حد تابلو و یسری نکته و اینا بود.من حتی کتاب روهم کامل نخوندم.جاهایی که مربی کلاسای تئوری گفته بود مهمه، جزوش و یسری ازمون یه سایتی رو خوندم فقط.همون بارم قبول شدم.و شما بیا بپرس همونارو،اگه یکیش یادم مونده باشه(یادم هست ولی نه دقیق در حد سوال ترکیبی)

اینجا تقریبا نود درصد سئوالاتش ترکیبی است، حتما تحلیل میخواد :-|

۲۱ مهر ۲۲:۳۴ صخره نورد

منم خیلی سال پیش دادم و در حد چند ساعت قبل امتحان خوندم، همون تابلوها بود و چندتا سوال یکم پیچیده تر که الان یادم نیست چی بود! اما مطمئنم محاسبه و تجزیه و تحلیل نداشت.

اصلا این تجزیه و تحلیل‌ش من رو کشته :-|

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
در جستجوی درون و برون...
موضوعات
سروستاه نامه، سنتور (۲۷)
خوشنویسی، تذهیب (۱۷)
کار، iOS، اندروید (۳۷)
زندگی بهتر (۸۴)
یاد ایام (۲۸)
مهلا (۲۳)
صابرانه (۴۵)
از این روزها (۱۶۷)
یک سال بدون... (۱۲)
خانه دوست کجاست؟ (۲۶)
آشپزی، خام گیاهخواری (۱۹)
نی‌نی گولو، لیلی (۱۰۱)
کتابخوانی (۶)
مشاوره (۸)
آن سوی آب‌ها (۸۷)
داستان (۲)
چالش وبلاگی (۱)
آخرین نوشته ها
بدو گفتم که مشکی یا عبیری...
لبه‌ی پیاده‌رو، هم سطح جاده
سیاه و سفید
تنظیم روی فرکانس دیگر
هر نه ماه هم تکرار کنیم!
بیخودی
اعلام حیات :)
کرونا تست
مدرسه
کرونا در یک قدمی
محبوب ترین نوشته ها
لیلی، نام دیگر عشق است...
گاهی بیرون رو نگاه کن
کوچولو بیا*
سهیم شدن
امن‌سازی
یازده ضربدر سه
بسی عشق بودی در این چهار سال
مادرانگی :)
بدو گفتم که مشکی یا عبیری...
سوگواری
پربیننده ترین نوشته ها
لالایی لیلی :)
شفایافتگان
هَکَلچه :-)
مهاجرت
"هل اتی" کجا رفت؟
پسر یا دختر! مسئله این است...
مادر شوهر
روغن کلزا
بی کلید در* :-)
لیلی، مثلِ پری
نوشته های پر بحث تر
هَکَلچه :-)
کوچولو بیا*
لیلی، مثلِ پری
خب تا آخرش رو بگو :-|
لیلی، نام دیگر عشق است...
پسر یا دختر! مسئله این است...
دوبله وسط :-)
بی کلید در* :-)
آشپز که دو تا شد...
سه و چهار :-)
تاریخچه نوشته ها
بهمن ۱۴۰۰ ( ۳ )
دی ۱۴۰۰ ( ۴ )
آذر ۱۴۰۰ ( ۳ )
آبان ۱۴۰۰ ( ۶ )
مهر ۱۴۰۰ ( ۸ )
شهریور ۱۴۰۰ ( ۸ )
مرداد ۱۴۰۰ ( ۷ )
تیر ۱۴۰۰ ( ۹ )
خرداد ۱۴۰۰ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۴۰۰ ( ۹ )
فروردين ۱۴۰۰ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۹ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۹ ( ۹ )
دی ۱۳۹۹ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۹ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۹ ( ۷ )
مهر ۱۳۹۹ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۹ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۹ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۹ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۹ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۹ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۹ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۸ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۸ ( ۸ )
دی ۱۳۹۸ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۸ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۸ ( ۱۱ )
مهر ۱۳۹۸ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۸ ( ۸ )
مرداد ۱۳۹۸ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۸ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۸ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۸ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۸ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۷ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۷ ( ۹ )
دی ۱۳۹۷ ( ۸ )
آذر ۱۳۹۷ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۷ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۷ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۷ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۷ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۷ ( ۸ )
خرداد ۱۳۹۷ ( ۱۰ )
ارديبهشت ۱۳۹۷ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۷ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۶ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۶ ( ۱۰ )
دی ۱۳۹۶ ( ۷ )
آذر ۱۳۹۶ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۶ ( ۹ )
مهر ۱۳۹۶ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۶ ( ۷ )
مرداد ۱۳۹۶ ( ۲ )
تیر ۱۳۹۶ ( ۶ )
خرداد ۱۳۹۶ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۶ ( ۸ )
فروردين ۱۳۹۶ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۵ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۵ ( ۸ )
دی ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
آذر ۱۳۹۵ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
مهر ۱۳۹۵ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۵ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۵ ( ۸ )
تیر ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
خرداد ۱۳۹۵ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۵ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۵ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۴ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۴ ( ۹ )
دی ۱۳۹۴ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۴ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۴ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۴ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۴ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۴ ( ۶ )
آبان ۱۳۹۳ ( ۳ )
مهر ۱۳۹۳ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۳ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۳ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۳ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۳ ( ۱۰ )
ارديبهشت ۱۳۹۳ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۳ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۲ ( ۳ )
پیوند ها
گروه نرم افزاری پرکا
دامن گلدار اسپی
تیرمن
جولیک
نارخاتون
یک آشنا
آقاگل ملت
ذهن زیبای یلدا
faella
توکا
وقتی فاطمه روز به روز بزرگتر می‌شود
یک مترسک
وایسیـ ورسا
می‌خواهم فاطمه باشم
غرور شکسته
فیلوسوفیا
پرتقال دیوانه
حریری به رنگ آبان
در دیار نیلگون خواب
دکتر میم
خانومی جانم
روزنوشت های میم صاد
پنجره می‌چکد
ریشه در باد
حنا
صخره‌نورد
لافکادیو
هیچ
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان