هَکَلچه :-)

یک دوستی داشتم خیلی قدیم، می گفت شوهرم همیشه میگه چهار تا پسر بیاریم اسم هاشون رو بگذاریم: هَکَل، هاکال، هیکیل، هَکَلچه :-)


حالا حکایت ماست، هر شب یک ساعت قبل از این که بخوابیم (که با توجه به روزگار اسفبار من، صابر ساعتی بلکه ساعت هایی، زودتر خوابش می برد) اسم بچه پیشنهاد می دهیم.


به ما بپیوندید :-) از اسامی پیشنهادی دختر-پسر استقبال می شود ؛-)

۱۳

پسر: اراد *مهراد* علیهان*علیسان*ماکان*                                                                                               

دحتر: الکا - ریشه ترکی داره *الین * آلما

الان دخترم سه سال رو رد کرده:)

سلام عزیزم ایشلا.. نی نی تون سالم و سلامت باشه مهم اسم نیست مهم سلامتی ولی 
یه اسمایی هستن که خیلی خواستن ولی کردی نیستن
ببخشید تو گفتی کردی ولی من حالا فارسی مینویسم
رها اسم یکی از دوستام کسی مسخره نمی کنه
روژان اسم فوق العاده زیبایی
سامینا اسم گلی مانند مینا به یک زبانی جواهر
دنیا، رویا،ترانه 
ولی سایه نزار مائده نزار
لیانا،هانا


اسم پسر
رایان مسخره میتونن بکنن رایانه ولی اسمش زیباست 
سینا اسم یک کوه
نیما ،امید خیلی قشنگه اهان اسم دختر چندتا از عالی ترین ها واقعن خوبن 
نگار نگین سوگند ولی لطفا اسم پدر مادرش رو هم بهم بگو تا با اولش هم بهت بگم
اگه از اسمام خوشت اومد میدونم دیر کردم ولی برای بچه های بعدی
😐

الان دخترم دو سالش هم گذشته:دی

من کلا اسمای کوردی رودوس دارم چون خودم کوردم اگه پسر داشته باشم یادالاهو یادیااکو ودخترداشته باشم قطعا اسمشو میزارم سولاف یعنی چشمه کوچک که خیلی اسم کمیابیه 

:) خوبی اسم لیلی این بود که در همه گویش ها برایش شعر بود :)‌ توی کوردی که لیلی باوانم هست :)

۱۲ دی ۱۱:۳۶ جودی آبوت
آره درست گفتن ... البته فعل "اولماز"  هست ،یعنی نمیشه :)

راسسسستی ،دیشب یادم افتاد قبلا تو وبم نوشته بودم شاید اسم دخترمو گذاشتم سها (ستاره ی کم نور در دب اصغر)،تو خوشت اومده بود😁 البته فکر کردم ،دیدم به اسم خودم خیلی میاد،میتونم روی دخترم بگذارم 😉😁

آره آره خیلی معنای قشنگی داره، یک دوستی دارم مونا که خیلی هم دوستش دارم، اسم خواهرش سها است :)

زلال، روشنا، جانان


ممنونم :-)

۱۱ دی ۲۰:۱۴ خودمونی ツツ
ایلیا ؛ ارمیا ...

به به :-)

۱۰ دی ۲۰:۲۰ رادیوبلاگیها
سوووووووژه :)

آقا هی ما را سوژه می کنید، هی روحمون شاد میشه، سپاسگزارم :)))))))))))

۰۹ دی ۱۴:۲۶ سارای زنجیربریده
ا من دیر رسیدم:)
شهریار برای پسر، ماه‌رخ و گلرخ و جانا و لیلی هم دختر:دی

نه کاملاً سر وقت رسیدی، اسامی رو اضافه کردم :) مرسی

۰۸ دی ۱۰:۰۱ مجتبی مطوری
پسر هم بزار رو اسم خودم😂
الیاس یا میثاق هم خوبه😃

اضافه کردم پیشنهاداتت رو :)

اسم دختر :
آنیل، لیا
اسم پسر:
برهان،کیان

چه باحال، پریشب ها صابر هم اسم برهان را پیشنهاد داد :)

سلام :)

ان شا ء الله به سلامت به دنیا بیان و قدمشون خیر باشه

"صفا" هم اسم قشنگیه.
هم دخترونه س هم پسرونه.
به فامیل همسرتون هم میاد.

صفا اسم قشنگیه، من ولی یه کمی برام مهمه که معلوم باشه که دخترونه است یا پسرونه، نصف اسم های لیست را به همین دلیل خط زدیم :-)

۰۷ دی ۱۱:۰۵ یک آشنا
اسم برای نی نی ! 
مبارک باشه و خوش قدم و خلاصه همه چیزای خوب
برای اسم ، یه سری ملاک ها وجود داره ، نمی دونم درست یادم مونده یا نه ، ولی از مهم تریناش این بود که اسمی نباشه که قابل مسخره کردن و کج کردن و اینا باشه ، مهمه ، خیلی مهمه 
اگر بخوام پیشنهاد بدم ، سپهر ، سولماز ، پارسا ، ایلیا ؛ طاها ، یلدا ، یسنا و....
البته اگر فکر کنم بهترم میشه ، اینا سرزبونم می اومد

اوهوم، ولی خیلی شرایط سخت شده، مثلاً مثالی که به ذهنم می رسه "لینا" است، حالا نه این که خیلی خفن باشه ولی خب اسم شیکی بوده برا خودش، اون وقت یک شرکت اومده پفک زده اسمش رو گذاشته لینا، دیگه لینا لوله ای و با لینا خوشحالینا و فوتبالینا و .... :-)))))))))) اسم رو به نابودی کشونده


یعنی گاهی خیلی اسم ها همین طوری خوبن، ولی نه این که قصد مسخره وجود داشته باشه ها، بعضی از اونهایی که سنشان بالاتره و اسم به گوششان آشنا نیست خیلی بد می شنوند اسم رو، مثلاً من یک زمانی خیلی اسم نیکا رو دوست داشتم، تا روزی که توی یه جمعی گفتیم و گفتند: چی؟!!!!! ریکا؟!!! :-||||||||||

بعد من به این نتیجه رسیدم که خب برای هر اسمی میشه یک مسخره ای پیدا کرد، مثلا من واقعا برای پارسا یا پریسا مسخره نشنیده بودم، دفعه قبل بای پولار می گفت: پارسال-پریسال :-|

خب چه میشه کرد؟ یک راهش اینه که اسم های مرسوم تری آدم بذاره که همه به گوششون آشناست، یا اسم های کلاسیکی که هیچ وقت از مد نمی افته مثل سارا، مثل نیکی، مثل علی :)

اسم های پیشنهادی ت رو دوست می دارم، اضافه کردم به لیست :)

۰۶ دی ۲۲:۳۴ دختر بشدت معمولی
وااااای عزیزم نی نی^_^

دختر : حلما  ساحل  نیکا  آوا  گندم  دنیا  ترمه ترنم 
  
پسر : امیرعلی  پرهام  شهاب  احسان  کیان  سپهر

+ راستی مبارک باشه 
ایشالا سالم و سلامت به دنیا بیاد:)

اسم های خوشگلی پیشنهاد دادی دختر جون :) اضافه کردمشون به لیست :)

۰۶ دی ۲۱:۵۳ جودی آبوت
در جواب کامنت یکی از دوستان گفتی که فکر میکردی سولماز اسم ترکی ه 
باید بگم درست فکر میکردی
سولماز به معنای پژمرده نشدنی یک اسم ترکی ه و اسم یک نوع گل هم هست :)

آفرین جودی، میگم که باید ترکی باشه سولماز :)


حالا صابر می گفت "ماز" تو ترکی یعنی "نیست"، حالا سولماز یعنی "چی نیست؟" بلد نبود :) ولی الان که گفتی فهمیدم یعنی که پژمردنی نیست :) همیشه شاداب است، چه معنای خوبی داره، نمی دونستم :)

سلام
اسمشو بزارین سِوین sevin
به ترکی ینی عشق و دوستی و این صوبتا...
همم خیلی خوش تلفظه:)

چقدر معنایش قشنگه :)

۰۶ دی ۲۰:۱۷ פـریـر ...
قربونت بانو...

آره لیلا هم قشنگه...شاعرانه س...انگار احساس داره تو اسم...تازه بعدا مجنون هم پیدا میشه براش :)))

ای گفتی حریر، ای گفتی :) میگن لیلی بذار که برایش مجنون پیدا بشه :) خیلی ها بهم گفتن :)

۰۶ دی ۱۹:۴۱ (: dreamer
ای جانم نی نی ^____^
دختر:
مهرناز،مهنا (البته این واس خودمه ها :دی )،افراح،باران،مهرسانا
پسر:
جانیار،آیدین،رادوین،امیرحسین 
اسپرت هم بخواد باشه متین قشنگه 
حالا نمیدونم سلیقتون چه جوریه 

:) عزیزی، اسم های پیشنهادی ات رو به لیست اضافه کردم، مهرسانا خیلی آهنگین است :)

۰۶ دی ۱۷:۱۸ مهندس میم
اول تبریک میگم بابت داشتن یه نی نی کوچولو :)

اسامی پیشنهادی من D:
،،، هستی ، نَفَس ، شبنم ، عسل ، شیرین ، مَهتا ، ساناز ،،،
،،، جانان ، مانی ، امیرسام ، آرمان ، ماهان ،،،

ممنونم :) اسامی پیشنهادی رو به لیست اضافه کردم :)

۰۶ دی ۱۶:۲۷ yalda shirazi
مخلصیم! وظیه ما شیرازیاس که فال بگیریم در همه موقعیتی!
+لیلی دوس دارم.. بذارید!!! بذارید!!! :)))

خداییش فالی که گرفته بودی خیلی چسبید یلدا :)

فعلاً لیلی شانس اول را به خودش اختصاص داده، با توجه به این که دوستان گفتند ایران ممکنه از لحاظ سیاسی براش مشکل ایجاد کنه :)

۰۶ دی ۰۶:۴۵ جودی آبوت
سلام
چه پستی شده اینجا
کولاک کردن رفقا ^_^

ازونجایی که ما سه تا بچه بودیم و اولش که فندق بدنیا اومد- در یک شهر دیگه و بخاطر اینکه بابا یه شهر دیگه ،یعنی شهر سوم بود(البته ما همه یه جا زندگی میکردیم ولی اون موقع یه موضوعی پیش اومده بود) ،با مامان ک تلفنی حرف زدیم،گفت ک تو نگاه اول شبیه منه-ذوق مرگ شدم،ما هیچکدوم از نوزادی عکس نداشتیم- بعد قرار شد اون اسم انتخابی به تصویب هیئت سه نفره مون برسه ... که با کلی اسم پیشنهادی و رد شدن اونا ... اسم خانم خوشگلمون شد "مهشید"که عسل مامانش بود و نفس آبجیش و اوایل هم باران صداش میزدم... اما الان کاملا مهشیده ،هم به صورت ،هم به سیرت ماه کوچولوی منه ^_^
اینم از داستان نامگذاری ما 😁

ان شاالله نی نی شما هم بسلامتی بدنیا بیاد 💖

مهشید اسم قشنگیه :)

پیشنهادتون عالی بوده، مرسی جودی جونم :)

۰۶ دی ۰۵:۴۰ خور شید
@یادم نمیاد کی

هلیای بار دیگر شهری که دوست می داشتم که خیلی رو اعصاب بود.. من کلی بد و بیراه بهش گفتم -_-

فکر کنم بای پولار :)


خب احساس آدم ها نسبت به اسم ها فرق می کنه :)

۰۵ دی ۲۰:۵۱ گیسو کمند

ماشاءالله دوستان همه چی گفتن و همه جوره اسم معرفی کردن من دیگه چی بگم؟

تنها پیشنهادم برای اسم دختر اسم خودمه زهرا هم قشنگه هم هیچ وقت از مد نمیفته تازه معنیش درخشنده ست مثل خورشید بعداً به سلامتی خواست بره خارج خیلی قشنگ هم تلفظش میکنن.

چه اسم زیبایی داری، چه معنای زیبایی داره :)

۰۵ دی ۱۸:۳۷ مهر2خت 69
من برای پسر دیاکو و دانیار رو پیشنهاد میدم که کردی هستن و برای دختر موژان و روژان که اونام کردی ان:دی
البته اگه اسم بچه با مامان باباش ست بشه هم قشنگه! یعنی اسم دختر با اول اسم باباش و اسم پسر با اول اسم مامانش(^-^)
در کل خدا حفظش کنه
دیگه هم از این حرفا نزنی ها که معلوم نیس بمونه یا نه
انشاءالله بفرستیش کلاس اول :دی

دانیار اسم قشنگیه کلا اسمهای پسر کوردی که یار دارند خوبه، مثل زانیار، سانیار...


مرسی عزیزم :)

۰۵ دی ۱۵:۲۹ واران :)

چقد من اشتباه تایپی داشتم :|

ببخشین :)

دیگه اصلاح نمیکنم ولی میترسم بیشتر بشه :دی

:) خیلی زحمت کشیدی این همه برایم نوشتی :) ممنونم

۰۵ دی ۱۵:۲۷ واران :)

شما بچه اولتون قطعا دختر میشه :)

الان گمانه زنی های در مورد دختر بیشتر شده :)

من یه خواهرزاده هام اسمش عربی است و اسم خوبی است ولی همیشه میگه کاش اسمم ایرانی بود نه عربی .

میگه اگر برام امکان داشت اسممو عوض میکنم و یک اسم ایرانی میذاشتم از بچگی کلی حرص خورده تا الان که دبیرستانیه . اسمش شوهر عمه ام براش گذاشت اسم دخترش رو انتخاب کرد براش و واقعا هم زیباست ولی خب میگه با وجود قشنگی این اسم ولی دوس دارشتم اسمم ایرانی بود :)



+

اسامی دخترا شامل :

پریناز،  سپیده، طناز، پرنیان، فرزانه، مهری، صفورا ،

، سُها،  هنا ، حدیث،یلدا .


کردی :

روژینا، سایدا(سایه مادر و اسمی است کردی )

روژیتا ،سانا (کردی)، سولماز(کردیه )،شتاو (کردی )

مژان (مژگان ، مژه)  دیانا ،هورا ، هیوا ( هم پسرونه است هم دخترونه )

دینا ، دلینا


++

زنداییم چند سال پیش نوه دار که شد گفت که عروسم گفته اسم خوبی برای دخترش انتخاب کنیم کل خانواده رو بسیج کرد آخری هم اسمی انتخاب کردند که قبلش خودش انتخاب کرده بودند :|:))

حالا دخترش تو شهریور اومده بود دنیا اسمش گذاشتن یلدا :))

نتیجه اینکه شما اسامی پیشنهادی تون رو میزه ولی اینجا یه اسم فامیلی خوبی

برگزار کردین :) کلی هم سرگرم کننده بوده :)

درسته ؟:)

خب اسم عربی دوست ندارم، ولی خب بعضی از اسمها دیگه عربی و ایناش با فارسی قاطی شده، مثلاً نورا یا لیلی، لیلا... نمی دونم به نظرم اون بار عربی که اسمی مثل رقیه منتقل می کنه را بعضی هاشون ندارن :)


سولماز کردیه؟ همیشه فکر می کردم ترکیه، طرف شهرهای آذری زبان خیلی طرفدار داره :)

اسم های قشنگی پیشنهاد دادی ممنونم واران جانم :)

من همه اسم های پیشنهادی کامنت ها به علاوه اسم های پیشنهادی خودمان را کردم یه فایل اکسل و دارم بالا و پایین می کنم که تصمیم بگیریم :) مسلم است که اگه تصمیمون اون قدر قطعی بود دیگه نظر سنجی نمی کردم و اعلام می کردم، این طور نیست؟

ما هم الان درگیر پروسه ی اسم انتخاب کردنیم واسه لوبیاهای سه قلوی دخترعموم :))) یعنی ما باید سه تاااااا انتخاب کنیم دیگه حسسسابی سرمون گرمه هر شب تو گروه خانوادگیمون :دی
وقتی هم به ستوه میایم می رسیم به همین اسم هایی از قبیل هکلچه و اینا :دی
اون سری عمه ام می گفت اسمشونو بزار میشکا و موشکا و ماشکا خودمونو راحت کنیم بره:دی پسرعمه ام یه سری می گفت ژینوس و ژانوس و سینوس :))) یه سری دیگه اکور و پکور و مگور:))) خلاصه که پروسه ی سخت و ولی شیرینیه :)

من خودم واسه دختر نیکی و مشتقاتش از قبیل نیکو و نیکا رو دوست دارم :)
به اسم پسر خیلی فکر نکردم ولی :دی

:) ما یه همکار داشتیم سه قلوهاش بودن ستایش و نیایش و پرستش :)

مشتقات نیکی خیلی خوبه :) بین المللی ام هست با یه معنای دیگه :)

۰۵ دی ۱۱:۱۲ فاطمه یعقوبی
ایران جدای از اسم وطن بودن و معنای قشنگش برای من دوست داشتنی ترین اسم دنیاست چون اسم مادر پدرمه :)) از وقتی آلزایمر گرفته بیشترم دوستش دارم چون فوق العاده عشق و بامزه شده

البته انتخاب اینجور اسما بعدا اگه بخواد بره خارج از کشور میتونه براش دردسرم بشه متاسفانه...

اوهوم، اون هم تو این اوضاع و احوال :( حیف اسم به این قشنگی :-(

۰۵ دی ۰۱:۱۹ بای پولار
به نظر من از اونجا که سلامتی بچه تون براتون مهمه نذر کنید تا اسمش رو به نام یکی از ائمه بگذارید تا نگهدارش باشه. مثل اسم خودم و فلسفه ی نامگذاریم! : ابوالفضل
که اتفاقا منم بچه ی اول خونواده بودم و ...

یا حتی متوسل به امام رضا بشید و اسمایی مثل علیرضا بذارید که خیلی هم قشنگه :)

برا دختر هم من خودم از اسم هلیا خیلی خوشم می آد و اونم فقط به خاطر کتاب "بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم"
که بهتون پیشنهاد می دم.

در ضمن به نظرم بهتره اسم بچتون رو اگه پسر شد پارسا نذارید آخه یکی از فامیلامون یه دختر داره اسمش پریساست و پسرش پارسا! بقیه به شوخی به پدر مادرشون می گن: پارسال پریسال چطوره حالشون؟ !!!! :))))
حتما اسم بچه ی بعدیتون رو هم می خواید بذارید امسا ؟!!!

آقا خدایی اش پارسا قشنگه دیگه :)


فلسفه نامگذاری ات هم خیلی خوب بود :)

۰۴ دی ۲۱:۴۱ فیلو سوفیا
آقا من میگم ۳ تا بچه داشته باش...دو تا دختر و یه پسر. بعد اسم دخترات رو بذار شقایق و شهره و اسم پسرت رو بذار شروین. یه جوری خانواده ی ما رو شبیه سازی کن که احتمال منقرض شدن نسلمون کاهش پیدا کنه؛)

:) اسمهاتون خیلی قشنگه من اسم دخترعمو-پسرعموهام با شین است، شهاب و شهره و شادی :)

۰۴ دی ۱۹:۰۸ نار خاتون
سلام
رُهام
فعلا:دی

لایک :)

۰۴ دی ۱۷:۱۷ علیـ‌ تَرین :)
قسمت بسیار سختی از زندگی بنظر میاد این انتخاب اسم! 

آرش، ستاره،سارا، ترانه ... ! خیلی دوست دارم اینها را :)

قسمت بسیار شیرینی است :) ممنونم بابت اسمهای قشنگی که پیشنهاد دادی :)

۰۴ دی ۱۶:۵۱ پرفیـ.) ــوم
سرچ کنید ولی به انگلیسی

چشم :)

۰۴ دی ۱۶:۱۹ پـامـ ـوک
خب من از بس تو گذشته بودم و هستم می تونم بهتون چند تا اسم تاریخی پیشنهاد کنم :))
دختر:
آتوسا، ماندانا، آناهیتا، رکسانا، میترا
پسر:
کوروش، داریوش، باربد، بابک، ساسان، اشکان، بردیا، کیارش، سیاوش، سروش

از بین اسم های کردی هم به نظر من هیوا اسم خیلی قشنگیه. فکر کنم هم اسم دختر باشه هم پسر
چیا (کوه)، چیمن(چمن)، کانی (چشمه) و روناهی (روشنایی) هم اسمای دخترونه کردی هستن که به نظر من خیلی قشنگن.

اسم عطرین برای دختر و آراد برای پسر هم اسمای قشنگین.

OMG چه اسمهای خاص خوشگلی پیشنهاد دادی پاموک :) روناهی :) مثل روناک :)

۰۴ دی ۱۲:۲۱ جولـ ـیک
میرزاده خاتون اینا؟ اسمشو گذاشتن کیان. انقدم بچه شون جیگره بزنین به تخته همگیییییی:دی

بچه خاله رو هم گذاشتن دیانا. اون الهه آبه این الهه خورشید:)) وجه تسمیه در حد همین:دی
من انوشه رو پیشنهاد دادم چون هم آناهیتا و انوشه- یا حتی آنوشا- به هم میان، هم انوش یعنی جاوید-مثلا انوشیروان یعنی صاحب نمیدونم چی چی جاویدان- و خوش معنیه، و هم اینکه اون موقع ها انوشه انصاری سر زبون ها بود و معادل امروزی هم داره که بگی ببین عزیزم این یه خانم خفنه که هم اسمته و ما تو رو به افتخار اون گذاشتیم انوشه و تو میتونی مثل اون خفن باشی! :دی
فرهاد جعفری یه جمله ای داره تو کافه پیانو، در مورد اینکه سرنوشت آدم به اسمش و اولین صاحب اون اسم گره خورده...دیدی؟

در مورد سید بودن هم اتفاقا رفیق فابریک من تو دانشگاه اسمش سیده پگاهه. نات اونلی پگاه فارسیه بات آلسو پ و گ داره که کلا عرب جماعت نمیتونه تلفظ کنه:)) نمیدونم اتفاقی بوده یا نیت خاصی داشتن:-" 

من نسبت به انوشه هم خیلی حس خوبی دارم :)

سیده پگاه :)

خشایار به معنی قهرمان و نیرومنده اگه این معنی رو دوست داری:دی
آرشام : بسیار قوی
ارسلان هم که میشه شیر و دلیر و اینا :)
انوش :استوار و جاوید
بهداد : نیک افریده شده
سانیار: حامی و پشتیبان
سورنا : سردار دلیر و خردمند (من عاشق این اسمم^ـ^)
فربد :بزرگی
کامیار
کیان ♥
هومان نیک اندیش

دیگه تو زحمت سرچ معنای اسم را هم کم کردی :) مرسی مرسی مرسی، یه دنیا ممنونم :)

وای چقدر اسم خوووووووووب ! 
دلم خواست یه مهدکودک بچه داشتم اسم میذاشتم روشون فقط=)) 


آره من هم دوست داشتم :) :))))))))))

۰۴ دی ۱۰:۵۴ פـریـر ...
واااااااای من چرا زودتر نگرفتم قضیه رو؟؟؟ :||||||
کامنت قبلیو که فرستادم یهو تو مغزم لامپ روشن شد!!!
تبریییییییییییییییییییییییک میگممممممممممممم
ای جااان ^_^
خیلی ذوق کردم...مبارکتون باشه ^_^

لیلا و پروا و توسکا هم قشنگه ها واسه دختر :))
متین هم قشنگه :)

عزیزمی :) ممنونم ممنونم حریر جانم :)


من خیلی حس خوبی نسبت به لیلا و لیلی و اینا دارم :)

۰۴ دی ۱۰:۵۲ פـریـر ...
من که کلا تو اسامی پسرا از آریا و امیرعلی خوشم میاد
و دختر هم به نظرم باران و نجوا و ترانه قشنگه :))

اسم های پیشنهادی شما را دوست می داریم :)

۰۴ دی ۰۸:۲۶ yalda shirazi
آره.. لیلی خییلی خوبه! تا وقتی بچه است lili صداش میکنیم که اسم سنگینی هم نیست و تقریبا بچه گانه است و بزرگ که شد leyli که هم ادیبانه است و هم عاشقانه و هم دلبرانه!!!
به نیت "حبه ی حبه انگور"(!) فالی از حافظ گرفتم: غزل 370 اومد با مطلع "صلاح از ما چه میجویی که مستان را صلا گفتیم"  که چه غزلی بود!!! همش تعریف از یار و زیبایی اش! مخصوصا چشماش و قد بلندش و  زلف خوش بوش!!! نتیجه میگیریم که خیلی حبه حبه انگور خوشگل و اینهاست و دختره احتمالا!  و چند تا اسم هم از توی خود ابیات همین غزل اومد مثل: 
"مستان " میشه بگیم مستانه. که خودم خیلی دوست ندارم!
نرگس. بازم خودم دوست ندارم! (یکی بگه تو کی هستی که دوست داری یا نه!! والا!)
ساقی: دوست دارم اینو. البته استغفرلله!
صبا: بازم دوست ندارم!!!
من خود اسم "غزل" رو خیلی دوست دارم. "یلدا" رو نیز هم!
منم از اسمایی که با "پ" شروع میشن رو دوست دارم. مثه "پرنیان" .یه مدت هم عاشق اسم (اون موقع ایتالیایی و الان ایرانی(!)) "النا" بودم!
اما نظرم رو لیلی بیشتر شده الان! هم خودش خوبه هم بین المللیه و راحت برای تلفظ همه ی مردم جهان!
خلاصه نظر "خاله ی حبه حبه انگور" ایناس فعلا!!!
به اسم پسر هم کلا فکر نکردم!!! ایشالا دختره! (یاد اون عکسه افتادم که رو یه سینی پرتقال برای فروش پلاکارد زده بود: پرتقال فروشی. ان شالله تو سرخ!!! حالا قضیه ما هم همینه! ایشالا دختره! گرچه که هر چه از دوست رسد نیکوست!)
http://mastaneh.ir/hafez/sharh-heravi/ghazal-370

عزیز دلم یلدا جانم، خیلی ممنونم که  فال گرفتی خیلی خیلی خیلی هیجان زده شدم :) چقدر بهم چسبید :)


راستی جدیدا پرنیان هم روی میز است :) ولی من خودم یه حسی نسبت به لیلی دارم :)

۰۴ دی ۰۸:۲۳ محدثه :)
پسر
بردیا٬ سهراب٬علیرضا
دختر
ترانه٬ لیلی٬محدثه
:)

می دونستی من کوچکتر که بودم چقدر دوست داشتم اسم بچه ام محدثه باشه :) اسمت زیباست :)

۰۴ دی ۰۷:۴۴ خور شید
@کالفیلد
گذاشته خورشید.. که اصلا شب نداشتع باشه هیچ وقت :/
در واقع به نظرم شما برو بشین اون گوشه سرتو بنداز پایین و دخالت نکن :/


+آاقا.. خورشید دیگه داره خیلی زیاد میشه..
++ منم دوست دارم دختر و پسرم بشن آیه و مهربان ^_^

عزیزم واقعاً داستان نامگذاری ات قشنگ بود :)


من واقعاً اسیر مهربان ام :)

۰۴ دی ۰۱:۳۲ واران :)
سلام 
از خواب بی خواب شدن عاملی شد بیام اینجا :دی 
یک اینکه بگم :
خورشید خودش اسم زیبایی است و واقعا میدرخشد من نگفتم بده ها گفتم تلفظی که کردها نسبت به این اسم دارند بده :|:)
ولی فارس ها همون خورشید میگن :)
و اسم و تلفظ زیباست :)
دوم : خواهش میکنم.
سه : بنظرم هر اسمی که بذارین باید تاریخچه شون دربیارین :))
تاریخچه چیه ؟
میام میگم البته تو وبم احتمالا بگم چون خیلی طولانی و اینجا نمیشه گفت :)


+
اسامی پسرها فعلا در حال حاضر :
محمد صدرا ، محمد سعید ، 
امیرحسین ، علی ، امیر علی ، علیرضا 
محمد امین ، سبحان ، حافظ ، احسان ،
محسن ، حامد ،  سروش ، صادق ، یا حتی
محمد صادق ! نیما ، بهادر ، بهرنگ ، بهمن 
آرش ، آرین ، آرمان ، سامان ، نادر ، ناصر 
اینا فعلا برای پسرا داشته باشین :)
در ضمن یه کتاب هست مخصوص اسامی که ثبت احوال تاییدشون کرده و همراه با ترجمه اسامی است اگر بتونین اون کتاب رو بگیرین بنظرم کمک بیشتری میتونه بکنه :)

اسم پسر خودم امیرحسین است :دی 
محمد صدرا اسم داداش کوچکمه الانم مهندسه :)

اسامی دخترا هم بهتون میدم :)
ممنونم. 

می دونم فدات :-) گفتم صابر واکنش نشان نداد، اونم کورده دیگه :-))))


آره تاریخچه رو اگه منظورت با منظور ما یکی است چک می کنیم اکثرا :-)

سایت ثبت احوال قسمت نامگزینی همون کار کتاب رو می کنه، فقط سرچ هم داره، چه سرچ خوبی :-)

می دونی ما واقعیت چند تا اسم به صورت جدی روی میز مذاکره داریم که انتخاب نهایی از همون هاست :-) من فرآیند انتخاب اسم و اسم پیشنهاد دادن رو خیلی دوست دارم (فکر کنم تابلو است، چون نه جنسیت بچه معلومه، نه سلامتش، نه این که می مونه یا نه:-( ولی من شادم همین طوری)، برای همین دوست دارم که بقیه پیشنهاد بدن، هم برای این که در این لذت کنار هم باشیم، هم سطح نظرات در سن های مختلف رو می بینم، هم برای این که شاید گزینه های روی میز رو تغییر دادن :-))))

از اسمهای پسر، لایک برای نیما، آرش، آرمان و سامان

چند تا از اسامی پیشنهادی ات در فامیل درجه یک هست :-) مثلا حامد دایی بچه است، محمد صادق شوهر عمه است :-)))

۰۳ دی ۲۲:۳۰ نار خاتون
فرهان اسم بچه ی هنوز تولید نشده ی داداشمه:)))
نارین...گلنار...نار گل...نارخاتون و غیره:)))
سِودا...اسم ترکیه به معنی دوست داشتنی
هِنْدْرین...اسم دوستم بود کورد بودن اما معنیشو نمیدونم ولی به نظرم اسم خوبی بود و هست
اینام دخترونه ها:)
اسم پسر من سبحان هم دوست دارم راستی

ناردونه :-)


سبحان قشنگه :-)

البته هم ممکنه خیلی به دنبال این نباشین که به فامیلی بخوره اما در کل نورا اسم زیباییه . مثلا اسم ساناز رو یادمه میخواستن بذارن سوزان چون به فامیلی اش میامد "سوزان دلسوز "بعد خواهرم کلی مخالفت کرد :)))))

نه اتفاقا نورا یکی از اولین پیشنهادهای من بود، حتی چند سال قبل وقتی بهش فکر می کردم، ولی صابر نظرش مخالفه، ظاهرا اسم کسی است که دوستش ندارن آن طرف ها :-)


من به تناسب اسم و فامیلی خیلی فکر کردم، اصلا پرتو را برای همین پیشنهاد دادم :-)))

من این اسم ها رو میپسندم :
آلا به نظرم خیلی قشنگه ( نعمت ها - نیکی ها ) - نورا که خیلی هم به فامیلی اش میاد - گلسا - اسرا - جانان - افرا - مهدخت 

پسر :
هیراد _ آراس - کیامهر -برسام - کارن- آراد - صدرا -رهام 

حالا بازم بهتون میگم اسم های پیشنهادیمو :))

چه اسم های لایک داری پیشنهاد میدی آبجی :*

۰۳ دی ۲۰:۲۷ خانم آلفا
برای دختر آمین و آلا رو من دوست دارم.
برای پسر امین، بنیامین، دانیال. :دی

چه اسمهای خوشگلی اند :-)

۰۳ دی ۲۰:۰۴ هانیه شالباف
پس وقتی به‌دنیا اومد اگه دختر بود من صداش می‌کنم لیلی؛ اگر پسر بود حسام :))

؛-) :-)

۰۳ دی ۱۹:۴۹ واران :)
ولی من دوباره متنون خوندم متوجه شدم 
احتمال 50به 50است چون دقیق جواب هم ندادین من نمیتونم چرا نمیتونم بدون سونوگرافی :دی (خجالت ) جنسیت رو مشخص کنم :|:))
ولی اگر طبق کامنت دومم باشه باید دید در ماههای دیگه نوع خوردن خوراکی های آقا صابر چه جوریه :)
( خجالت )
ممنونم .
ایشالا هرکدومش هست فقط سالم و سلامت بدنیا بیاد :)
و زیر سایه و پدر و مادرش بزرگ بشه .آمین.

خب جواب دقیق تر ندارم باور کن :-) 

مرسی عزیزم از دعای قشنگت :-)

منتظر اسمهای پیشنهادی ات هستم :-)

۰۳ دی ۱۹:۳۰ واران :)

سلام 
رو اسم دختر متمرکز بشین :))
احتمال 90% طبق گفته های شما بچه تون دختره :)
البته من نمیدونم شما دختر دوست هستین یا پسر ولی احتمال 90% دختره :)

+
درضمن اسم  خورشید رو واقعا نذارین چون کوردها به خورشید میگن خور (رو واو فتحه میذارنرو (ر ) هم ساکن میذارن )
و اصلا اسم خورشید رو نمیخونن :|
و این ظلمه به اون بچه و اون اسم :|
من دوباره میام اسامی پیشنهادی رو بهتون  میدم :)
چون الان نت خونمون قطع وصله و از نت ایراندغ (ایرانسل ) استفاده میکنم :|


++
ممنونم بابت دعای خیرتون :)

ما دختردوست هستیم شدید :-) 

خوبه امیدوار باشیم یعنی؟ :-)

حالا اسم خورشید تو گزینه ها هست، اسم زیبایی است ولی صابر واکنش خاصی نشون نداد از این جنس که شما گفتی، مثلا من یکبار پیشنهاد دادم 'نوا' که گفت ما به نبات میگیم نوا و آهنگش یکیه یا گفتم نامدار که صداش کنیم نامی، گفت ما به نعمت میگیم نامی :-| یا با حلما و مهان به شدت مخالفت نشان داد و گفت معناش خیلی خوب نیست تو کوردی...

حقیقتا واکنش خاصی به خورشید نداشت :-)

۰۳ دی ۱۸:۰۳ هَشت حَرفی
جز امیرحسین که هشت حرفیه دیگه هیچ اسمی رو من نمیپسندم برای پسر :))

امیر حسین اسم زیبایی است :-) نمی دونستم برا این هشت حرفی هستین :-)

۰۳ دی ۱۷:۰۳ هولدن کالفیلد
@خورشید: در هیچ مقیاسی روشنایی شب تاریک خورشید نمیشه!
ماه، ستاره، لامپ، مهتابی، شومینه، اجاق گاز ، اینا میتونن روشنایی شب باشن، خورشید نمیتونه :|
بابای شما سرکارت گذاشته :دی

من دیگه حرفی ندارم :-|

۰۳ دی ۱۶:۲۶ خور شید
ساره، آیه، تابان، آسمان، گلرخ، نبات، نسیم
برای دختر.. اسمایی که روح دارن. اسمای قدیمی که مثل خانجونای عهد دورن و من عاشقشونم.
(دارم فکر می کنم کاش میشد اسمشو بذاری آبی)

علی، کاوه، آرش، هوشنگ (کاش میشد سایه اصلا) ، آراز، البرز، سپهر (برادرمه :) )، مهربان، مهراد، شریف، بهرنگ، سهراب، نیما (بهار حتی :/ )
برای پسر.. اسمایی که محکمن، بزرگن، قهرمانن. 

پیشنهاد.. خیلی هم براش برنامه ریزی نکن. بذار اسمشو با خودش بیاره.
پدرم اسم منو از روی حدیثی از امام باقر گذاشت، که تو سررسید بالای روز تولدم نوشته شده بود..
"خداوندا، مرا نوری ده که روشنایی شب تاریکم باشد" 

به به، به به، خورشید خانوم چه اسم های زیبایی پیشنهاد دادی، یه موقعی دلم می خواست دو تا دختر داشته باشم آسمان و مهربان :-) بعد فرمودند مهربان اسم پسر است، کل انتخاب من را نابود کردند :-)))


در مورد اسم پسر موافقم باهات. من هم می خواستم معناس،اسمش شجاع،دلیر،توانمند، ... این طوری باشه :-)

پیشنهاد های ما نریمان، توانا و الوند بود، در حال حاضر الوند هنوز روی میز است :-)))

ماجرای انتخاب اسمت خیلی خوب بود :-) خیلی بار عاطفی داشت :-)

۰۳ دی ۱۵:۳۱ میم کاف
مگه نمیشه دو تا مریم تو یه خانواده باشه؟
میشه
من و دخترخالم مریمیم

خیلی خیلی خیلی اسم خوبیه....من که ازش راضیم :)
خدا از بابا مامانم راضی باشه:)

:-)))))) ما هم از شما راضی هستیم مریمی :-)

۰۳ دی ۱۴:۱۸ 💖 miss fatemeh 💖
آقا آقا بنیامین هم قچنگه ^^

من خودم به شخصه بنیامین رو خیلی دوست دارم :-) پدر بچه مخالف است :-/

۰۳ دی ۱۳:۵۵ هولدن کالفیلد
پسر اشکبوس و کمبوجیه و دیااُکو ، مخصوصا اشکبوس
دختر شهره :دی

اسمهای پسرت خیلی کلاسیک اند :-| کمبوجیه؟ :-)))))


شهره قشنگه :-)
منم که شهره شهرم به عشق ورزیدن
منم که دیده نیالوده ام به بد دیدن

۰۳ دی ۱۲:۱۸ یک مخاطب خاموش :-|
هانا 
صبورا
یونس 
یوسُف

چطورن؟ :-\ 

هانا و یونس:-) خوبن

۰۳ دی ۱۱:۴۶ نار خاتون
همایون...امیر سالار... کوهیار... فرهان... آراس... محمدعلی:))
اسم دختر نمیدونم...

نارگل؟ :-)


فرهان عالیه، یاد عروس آتش می افتم :-) لایک دوم برای کوهیار و امیرسالار :-)

۰۳ دی ۱۰:۲۴ فاطمه یعقوبی
اگه سید نباشن همسر گرامی اسمای اصیل ایرانی خوبن مثل اردشیر، انوشیروان، اشکان، حتی گیو و گیل من اینجور اسما رو دوست دارم
یا اسامی مثل تیدا نیوشا آتوسا ایران ایران دخت آذر آذر میدخت اینجوری هر جا بره هویتش معلومه

سید نیست :-) از اسمهای پسر پیشنهادی ات، یک لایک برای اردشیر :-)


برای دختر لایک های فراوان برای ایران، جدی ترین گزینه ما که دوشادوش لیلی روی میز مذاکره دوام آورده :-)

اولش فکر کردم ثبت احوال ادا درآورده و نمیذاره خود اسم ایران خالی رو بذاریم، بعد چک کردم دیدم امکانش هست :-)

۰۳ دی ۱۰:۲۰ 💖 miss fatemeh 💖
برای پسر آرسین و آرتین هم قشنگه ^__^
آرسین یعنی پسر آریایی
آرتین یعنی پاک و مقدس
برای دوقلو هم استفاده میشه -_^

خوشگلن :-) 

۰۳ دی ۰۹:۴۱ خور شید
خورشید نذارین :/

چرا عزیز دل؟

گندم، جانان ، لیلی، مهگل 
:)
پسر یادم نمیاد، :دی

ری را کجا رفتی؟ :-(


جانان، لیلی، گندم عالی :-))))))

۰۳ دی ۰۸:۰۸ هانیه شالباف
سلام :)
خیلی مبارکه ^_^
دختر: باران و بهار و لیلی
پسر: حسام 

سلام عزیزم ممنونم :-)


دختر لیلی، پسر حسام :-) پیشنهادات عالی :-)

۰۳ دی ۰۷:۰۸ yalda shirazi
من باید فک کنم راجع بهش!!!
ولی کلا اسمای کردی خیلی زیبا هستن. البته یکی از دوستام اسمش "نشمین" بود صداش میکردن "نشیمن" :|||| من اینقد ناراحت میشدم.. خودش رو نمیدونم!!!
لیلی خیلی اسم خوبیه. انگلیسی هم راحت تلفظ میشه و کلا شنیدم هم تو فیلماشون. هم میشه lili تلفظ کرد هم خیلی ادبی به شکل leyli!

اسم مادربزرگ صابر هم نشمیه بود :-) اسماشون خوشگله واقعا ولی هنوز به نتیجه ی واحدی با هم نرسیدیم :-)


لیلی حقیقتا یکی از جدی ترین گزینه های روی میز است، به علت علاقه شخصی من به این اسم :-) امروز هم یه اهنگ لیلی از کیهان کلهر گذاشته بودیم گوش می کردیم :-)

به نکته ای که گفتی هم فکر کرده بودم دقیقا، مثلا لیلی گلستان همیشه خودش رو lili معرفی می کنه :-)

امیرعلی اسم قشنگیه..
چرا لان هیچ اسمی یادم نمیاد:/

پدر بچه با امیرعلی موافقه :-))))


خب برو اگه یادت اومد بیا بگو :-)

۰۳ دی ۰۱:۰۶ فیلو سوفیا
شقایق هم خوبه(حالت در پوست خود نگنجیدن از حرفت و این حرفا :)))  )، ولی خب نقطه زیاد داره؛ انگلیسیش هم خیلی بلند میشه.

عزیزم :-) بسیار اسم خوشگلیه شقایق، ولی انگلیسی اش رو موافقم :-)

۰۳ دی ۰۰:۰۵ پرفیـ.) ــوم
من خودم نیلا و ترمه و نازوند و رنگین کمان دوست دارم
ولی میتونین از علم جیوتیش هم کمک بگیرین
( اگه نمیشناسینش سرچ فارسی نکنید در موردش )

ترمه عالی، یه سری اسم دختر با ت هست، همه شون خوبن، مثل ترمه، ترانه، ترنم....


سرچ بکنم یا نکنم؟

هژیر :|
یه سریال بود 5 تا داداش بودن همشون اسمشون هژیر بود :)))

خارج از شوخی، برای دختر، من مهتاب و سارا و یاسمین رو دوست دارم. لعیا و ثمین هم قشنگن یا اگه متولد بهار باشه بهار :دی  برای دختر داییم هم حلما رو انتخاب کردیم ک اونم دوست دارم (با ه هم نوشته میشه اما معنیش متفاوته)

پسر هم هانی، پوریا، ماهان و مهراد

هژیر عالی بود :-)))))) اسم چهارتاشون هم هژیر بود :-)

من بچه که بودم خیلی اسم سارا رو دوست داشتم، تا مدت طولانی اسم محبوبم بود :-) لعیا و یاسمین هم خیلی خوبن :-)

برای اسم پسر لایک به پوریا و مهراد :-)

ولی حلما با وجودی که خیلی اسم قشنگیه مشکلش اینه که تو کوردی معناش خوب نیست، مثل مهان، مهان هم خیلی خوشگله ولی تو کوردی در حد فحش است :-||||| دیگه باید فامیل پدری بچه رو هم در نظر بگیریم، بعد میگن این چه اسمی بود !

۰۲ دی ۲۳:۱۶ جولـ ـیک
بچه میرزاده خاتون که پسر در اومد، شما بذارید نیکی لااقل :دی

البته جدا از شوخی من فکر می کنم برای بچه خودم صبر کنم دنیا بیاد، بعد نگاهش کنم و فکر کنم چه اسمی بهش میاد. یه دوستی داشتم تقریبا برنزه بود، اسمش مهشید بود. حالیانکه مهشید بیشتر میخوره یه سفید بلوری بلوند باشه :| باز اگه میذاشتن خورشید می گمانیدیم که بالاخره برنزه بودن و خورشید و گرما و اینا...یه ربطی داره :-"

و نکته بعدی اینکه باید ببینین چی به فامیلیتون میاد:دی ما که نمیدونیم:-" ولی مثلا نیکی نکونام ترکیب جالبی در نمیاد:-"

+خاطره: سر بچه دوم خاله م دنبال یه اسم چهار قسمتی بودن که به آناهیتا بیاد، و خب اسم چهار قسمتی که به آناهیتا بیاد نداریم، مگه بذاری آناستازیایی، آناماریایی، چیزی :| بعد من هی میفگتم بذارین انوشه یا انوشا، میگفتن نه دو حرف اولش معنی بدی داره. :|
+خاطره: بعد میگفتم بذارین پانیذ میگفتن به بچه مون میگن پا. آخه چرا باید یکی به پانیذ بگه پا؟ :|
+تهشم اسم بچه دومشون نه چهارقسمتیه نه شبیه آناهیتا :))

اونا چی گذاشتن اسم پسرشون رو؟


فامیل صابر، نوری زاده است :-) اصلا یکی از پیشنهادهای من 'پرتو' بود برای فامیلش :-) ولی صابر خیلی اسم نیکی رو دوست داره :-)

بچه دوم خاله رو چی گذاشتن؟

انوشه بسیار اسم زیبایی است، از این اسم شیک هاست :-)

گفتی پا من یاد یه خاطره ای افتادم، اون اوایل ازدواج من نظرم این بود که اسمهایی که با پ شروع میشن و با ا ختم میشن خیلی خوبن (آخر خود ممنونی بودم :-|) مثلا پارسا، پریا، ... بعد صابر می گفت اسم می خواهی با پ شروع بشه، با الف تمام بشه؟ خب بذار پا :-)))))))

۰۲ دی ۲۲:۰۲ جودی آبوت
یاد انتخاب اسم برای ته تغاری مون افتادم
فاصله سنی فندقمون با ما زیاد بود و بعد از مدتها و زمانی که کسی توی خونه نیازی به یه کوچولو احساس نمیکرد تشریف آورد.بابام از مدتها قبل یه اسم انتخاب کرده بود و تکرار میکرد،من نسبت اون اسم حساس شده بودم.مامان گفت هر چی بچه ها بگن،اونجا بود ک افتادیم دنبال اسم و تا قبل از اینکه مامان بیاد خونه اسمش رو انتخاب کردیم :)
انتخاب اسم ساده نیست ،و کلا هیجان انگیزه...ی مدت دلم میخواست اجازه داشتم تا برای کلی بچه اسم انتخاب کنم،ولی خب نشدنی بود 😁

من کلا حرف زدم،اسمم پیشنهاد ندادم،توجه کردی😉 دوستان زحمت کشیدن :)

جودی اسم فندق رو چی گذاشتین؟

۰۲ دی ۲۱:۵۰ پرتقالِ دیوانه
هما حتی :))))
همایون

ای جونم هما :-) صابر عمویی دارد که اسم بچه هاش به اسم های پیشنهادی تو نزدیک است: هما و آرش :-) البته هما که خودتی، ولی جالب بود برام :-)

۰۲ دی ۲۱:۳۵ فیلو سوفیا
حامی_شروین
دختر رو نمیدونم ولی

دوستشان دارم، برای دختر شقایق چطوره؟ :-)

۰۲ دی ۲۰:۲۷ فاطمه .ح
نسیم. 
کژال. 

علی. 
نیما. 

علی واقعا اسم زیبایی است، نیما هم یک مدتی روی میز بود و کژال به خاطر صابر که کوردند :-)

من همیشه دوست داشتم اسم دخترم رو بگذارم نسرین و پسرم رو شهاب...

مبارکه کلی پریسا! :)

مرسی عزیزم :-)))) لایک های فراوان برای شهاب :-)

۰۲ دی ۲۰:۰۹ میم کاف
بذار مریم
یک اسم خاص خاص خاص

اسم خواهر بزرگ صابر مریم است خب :-)

۰۲ دی ۲۰:۰۷ پرتقالِ دیوانه
من خودم شیدا و آرش خیلی دوست دارم خیلی هم بهم میان
صنم و یگانه هم قشنگه
سامان و سینا و سپهرم خوشگله
منو ول کنی تا فردا بهت اسم پیشنهاد میدما
بگو سلیقت چطوریه؟
میخوای خاص باشه خیلی؟
یا معنیش خاص باشه؟
یا کلا فقط خوشت بیاد ازش؟

لایک برای آرش، خعلی اسم قشنگیه (میگن انگلیسی اش خیلی داغونه نامردا:-| a rash) 

و سینا برای مدت طولانی اسم محبوب من برای پسر بود :-)))

سامان، ، شیدا، سپهر و یگانه هم دوست داشتنی اند :-)

خب من اسمهای انتخابی خودم رو نگفتم که مخاطبان تحت تاثیر قرار نگیرن و آزاد نظر بدن :-) من معنای اسم خیلی برام مهمه، اصلا مهم نیست خاص باشه، از این اسم های عجق وجق جدید که برای انتهابش میرن دادگاه اجازه بگیرن هم بدم میاد :-/

۰۲ دی ۲۰:۰۱ بهار پاتریکیان D:
بهشاد ، بهاران ، شادنوش :)))
آرین ، آرمان ، حسین :)))

لایک برای بهاران و آرمان :-)))) یه دوستی دارم به اسم بهشاد خیلی دختر ماهیه، ولی اکثرا فکر می کنند پسره :-|

۰۲ دی ۱۹:۵۶ پوکرفیس :|
وروج و وروجک مثلاً!:))
اسم هایی که یکی از خاله هام خیلی جدی می گفت می خواد روی دوقلوهاش بذاره! :/

ورووووووووووج :-))))))))))

۰۲ دی ۱۹:۵۵ مجتبی مطوری
بزار لیلا که مجنون داشته باشه(:

اتفاقا لیلی یکی از گزینه های روی میز است :-) پسر بود چی بذاریم؟

۰۲ دی ۱۹:۵۵ آقاگل ‌‌‌‌
مگه اسمش لوبیا نبود؟ :دی
من فکر کردم کلا قراره اسمش لوبیا باشه :))
.
یک رفیقی داشتیم خیلی رو اسم بچه ش حساس بود آخرش اسمش رو گذاشت محمد مهین! هنوز نمیدونم بچه ش دختره یا پسر! :/

الان ها دچار استحاله شده، از لوبیا شد حبه انگور،بعد هم شده یک چیزی تو مایه های خرمای کوچولو، سنجد تپل :-)))))


اون محمد مهین آخرشه :-|

جدیدن یکیو دیدم اسمش پروا س خیلی اسم خاصیه :دی
خودشم خاصه!

اوهوم، پروا خیلی خاصه، بهش فکر می کنم :-)

۰۲ دی ۱۹:۴۹ pary darya
پریا،،،سایه،،،بهار،،،سام،،؟

بیگ لایک برای پریا :-)

۰۲ دی ۱۹:۴۸ 💖 miss fatemeh 💖
اسم دریا رو خعلی دوست میدارم ^__^
مبارکا باشه پریسا جان :))))

مرسییییییییی عزیز دلم، یک لایک برای دریا :-)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
در جستجوی درون و برون...
موضوعات
سروستاه نامه، سنتور (۲۷)
خوشنویسی، تذهیب (۱۷)
کار، iOS، اندروید (۳۷)
زندگی بهتر (۸۴)
یاد ایام (۲۸)
مهلا (۲۳)
صابرانه (۴۵)
از این روزها (۱۶۷)
یک سال بدون... (۱۲)
خانه دوست کجاست؟ (۲۶)
آشپزی، خام گیاهخواری (۱۹)
نی‌نی گولو، لیلی (۱۰۱)
کتابخوانی (۶)
مشاوره (۸)
آن سوی آب‌ها (۸۷)
داستان (۲)
چالش وبلاگی (۱)
آخرین نوشته ها
بدو گفتم که مشکی یا عبیری...
لبه‌ی پیاده‌رو، هم سطح جاده
سیاه و سفید
تنظیم روی فرکانس دیگر
هر نه ماه هم تکرار کنیم!
بیخودی
اعلام حیات :)
کرونا تست
مدرسه
کرونا در یک قدمی
محبوب ترین نوشته ها
لیلی، نام دیگر عشق است...
گاهی بیرون رو نگاه کن
کوچولو بیا*
سهیم شدن
امن‌سازی
یازده ضربدر سه
بسی عشق بودی در این چهار سال
مادرانگی :)
بدو گفتم که مشکی یا عبیری...
سوگواری
پربیننده ترین نوشته ها
لالایی لیلی :)
شفایافتگان
هَکَلچه :-)
مهاجرت
"هل اتی" کجا رفت؟
پسر یا دختر! مسئله این است...
مادر شوهر
روغن کلزا
بی کلید در* :-)
لیلی، مثلِ پری
نوشته های پر بحث تر
هَکَلچه :-)
کوچولو بیا*
لیلی، مثلِ پری
خب تا آخرش رو بگو :-|
لیلی، نام دیگر عشق است...
پسر یا دختر! مسئله این است...
دوبله وسط :-)
بی کلید در* :-)
آشپز که دو تا شد...
شهاب الدین*
تاریخچه نوشته ها
بهمن ۱۴۰۰ ( ۳ )
دی ۱۴۰۰ ( ۴ )
آذر ۱۴۰۰ ( ۳ )
آبان ۱۴۰۰ ( ۶ )
مهر ۱۴۰۰ ( ۸ )
شهریور ۱۴۰۰ ( ۸ )
مرداد ۱۴۰۰ ( ۷ )
تیر ۱۴۰۰ ( ۹ )
خرداد ۱۴۰۰ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۴۰۰ ( ۹ )
فروردين ۱۴۰۰ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۹ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۹ ( ۹ )
دی ۱۳۹۹ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۹ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۹ ( ۷ )
مهر ۱۳۹۹ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۹ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۹ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۹ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۹ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۹ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۹ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۸ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۸ ( ۸ )
دی ۱۳۹۸ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۸ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۸ ( ۱۱ )
مهر ۱۳۹۸ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۸ ( ۸ )
مرداد ۱۳۹۸ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۸ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۸ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۸ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۸ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۷ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۷ ( ۹ )
دی ۱۳۹۷ ( ۸ )
آذر ۱۳۹۷ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۷ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۷ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۷ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۷ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۷ ( ۸ )
خرداد ۱۳۹۷ ( ۱۰ )
ارديبهشت ۱۳۹۷ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۷ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۶ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۶ ( ۱۰ )
دی ۱۳۹۶ ( ۷ )
آذر ۱۳۹۶ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۶ ( ۹ )
مهر ۱۳۹۶ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۶ ( ۷ )
مرداد ۱۳۹۶ ( ۲ )
تیر ۱۳۹۶ ( ۶ )
خرداد ۱۳۹۶ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۶ ( ۸ )
فروردين ۱۳۹۶ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۵ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۵ ( ۸ )
دی ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
آذر ۱۳۹۵ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
مهر ۱۳۹۵ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۵ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۵ ( ۸ )
تیر ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
خرداد ۱۳۹۵ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۵ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۵ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۴ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۴ ( ۹ )
دی ۱۳۹۴ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۴ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۴ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۴ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۴ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۴ ( ۶ )
آبان ۱۳۹۳ ( ۳ )
مهر ۱۳۹۳ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۳ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۳ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۳ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۳ ( ۱۰ )
ارديبهشت ۱۳۹۳ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۳ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۲ ( ۳ )
پیوند ها
گروه نرم افزاری پرکا
دامن گلدار اسپی
تیرمن
جولیک
نارخاتون
یک آشنا
آقاگل ملت
ذهن زیبای یلدا
faella
توکا
وقتی فاطمه روز به روز بزرگتر می‌شود
یک مترسک
وایسیـ ورسا
می‌خواهم فاطمه باشم
غرور شکسته
فیلوسوفیا
پرتقال دیوانه
حریری به رنگ آبان
در دیار نیلگون خواب
دکتر میم
خانومی جانم
روزنوشت های میم صاد
پنجره می‌چکد
ریشه در باد
حنا
صخره‌نورد
لافکادیو
هیچ
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان