سیب پلو

اولین بار که اسم سیب پلو به گوشم خورد، فکر کردم چیزی شبیه خورش سیب آلبالو است یا خورش به، که مثلاً سیب های درختی* را با پیاز داغ تفت بدهیم و رب اضافه کنیم و بگذاریم با مرغ یا گوشت بپزد...

بعد که سهیلاجون غذا را آورد، دریافتم که منظور سیب زمینی بوده :-|


و عجیب این که نه تنها شبیه باقالی پلو درست می شود (در نظر بگیرید به جای مرحله افزودن باقالی، قرار است سیب زمینی های مکعبی در آب برنج بریزید)، بلکه مزه باقالی پلو هم می دهد :-))))


خلاصه که شام سیب پلو داریم با مرغ مجلسی، بفرمایید در خدمت باشیم :-)


* من همین اشتباه رو درباره نخود پلو هم می کردم :-|

۵
۰۹ مهر ۲۳:۴۲ جولـ ـیک
میدونستی برنج که با یه چیزی قاتی بشه میشه پلو، خودش تنها باشه میشه چلو؟
مثلا لوبیا پلو عدس پلو باقالی پلو نخود پلو همه شون یه چی قاطیشونه!

من نمیدونستم:دی

آره می دونستم، ولی همین چند ساله که فهمیدم :))))))))))) پلو و چلو :)))

۰۸ مهر ۱۵:۲۶ مونا حاجی مومنی
متاسفانه ایهام در اسمش وجود نداره :دی اما آیا شما هم خورشت سیب زمینی دارین؟ یا فقط مخصوص شاید ما انارکیها است؟ :)) سیب زمینی ها شبیه مربع‌های نازک خرد میکنیم و کمی تفت می‎دیم. پیاز هم بخشی اش رو با گوشت میپزیم و بخشی اش رو با سیب زمینی سرخ و جدا میذاریم. بعد آخرش که گوشت تقریبا پخته است سیب زمینیها رو اضافه میکنیم. ترشی اش هم قره قروته :))

این هم خورشتش ؛)

اااااااااااااااا چه خوشمزه میشه، می پزمش یه باری :)


نه نداریم از این خورش های انارکی ها، ما همون سیب آلبالو رو داریم که دامغانی ها می پزن :)

۰۶ مهر ۱۰:۱۰ آقاگل ‌‌‌‌
سیب پلو؟ بعد فکر کردید سیب درختیه؟ :)))
بعد مرغ مجلسی چیه؟ با مرغ معمولی فرق داره؟
در مورد نخود پلو هم توضیح بدید ممنون.
:دی

یعنی وجداناً شما فکر کردی سیب زمینی ایه؟ خدا وکیلی؟ :-)))))))))))))))))


بله مرغ مجلسی فرق داره، برای پختنش زحمت می کشی :)))) مرغ معمولی یه مرحله ای است، همون اول می اندازی تو قابلمه که بپزه :))))))))))))))))))

نخود پلو بلد نیستم :| فقط می دونم که با نخود فرنگی درست می کنن، شاید مثل لوبیا پلو باشه یا عدس پلو (مدل درست کردنش رو میگم ها)

۰۶ مهر ۰۴:۱۴ بای پولار
سیب ها رو قبل اضافه کردن به برنج برای دم کشیدن تفت داده بودند دیگه؟
اگه این جوریه که علاوه بر سیب زمینی های نگینی و مکعبی هویج رو هم به همین صورت سرخ و اضافه کنید تا یک غذای خیلی خیلی خوشمزه و ساده رو تحویل بگیرید :)
ترکیب هویج و سیب زمینی خیلی جالبه.

نه بای پولار :) اینی که تو گفتی یه غذای دیگه است، در سیب پلو، سیب زمینی به صورت کاملاً خام به آب برنج اضافه می شود، همان اول کار که برنج را می ریزیم توی آب جوش، مثل باقالی پلو میشه، چون شوید هم داره :)

۰۶ مهر ۰۲:۰۳ هولدن کالفیلد
این مرغ مجلسی، یه مرغیه که لباس شب پوشیده؟ :|

بله، یه کلاه پف دار هم گذاشته سرش، ناخن هایش هم مانیکور کرده، لپ هایش هم رژ گونه زده :))))))))))))))

۰۵ مهر ۲۰:۱۳ مترسک ‌‌
یه چیز بی‌ربط بگم؟ من به سیب درختی میگم «سیب هوایی»! D:

:))))))))))) چیز بی ربط خوبی بود :)))

۰۵ مهر ۱۹:۵۵ yalda shirazi
نخود؟؟ سیب؟؟ شیب؟!! اینا رو کلا اولین بارمه شنیدم!!
یعنی این ایرانیا هر چی دیدن رو ریختن تو برنچ کردنش پلو!
شکر پلو آخه.. آلبالو پلو؟؟؟
why??

حالا من بچه که بودم از همه غذاهایی که پلو داشت بدم می اومد :-| فرض کن چقدر بد غذا بودم دیگه، لوبیا پلو، باقالی پلو، سبزی پلو، عدس پلو... خلاصه هیچ پلویی از دست من جان سالم به در نمی برد...


بعدتر که بزرگ شدم البته بعضی هایشان را می خورم، ولی آن هایی که بچه بودم و خیلی بدم می آمد را هنوز هم یک حس so so دارم نسبت به شان :)))))

منم عنوانو خوندم سیب درختی تو ذهنم اومد:))) نوش جان ^ـ^

به به، به افتخار خودمون که فکر کردیم سیب درختیه :)

ممنونم :)

:)) راستش من هم فکر کردم سیب درختی باشه نه زمینی! :دی

آفرین، آفرین، اصلاً به اش نمیاد که سیب زمینی باشه :)

۰۵ مهر ۱۹:۳۴ خانه سلامتی
سیب البالو دیگه چیه ؟

سیب و آلبالو :))))))))))))))

یه خورش هست طرف های ما درست می کنند (دامغان) به این ترتیب که عین همه خورش های ایرانی شما پایه ی پیاز داغ، زردچوبه، گوشت را درست کن، بعد در نیم ساعت آخر سیب درختی را یک جای جدایی تفت بده، بعد که یه کم نرم شدند در پایان آلبالو را اضافه کن، مجددا تفت و به اون پیاز داغ، زردچوبه، گوشت بیفزا :))))))))))

بفرمایید خورش سیب آلبالو که البته قرار است خورش ترش و شیرینی شود، ولی دیگه دست شما باز است، می تونی شکر بزنی، می تونی آبلیمو بزنی به اندازه ای که ملس بودنش را دوست داشته باشی

شایان ذکر است که من این خورش سیب آلبالو را دوست ندارم :)

۰۵ مهر ۱۹:۳۴ نگار :)
چه جالب..میشه کاملتر رسپی بگی منم درست کنم؟! :دی
ممنون :)))

بله عزیز دلم :) من این طوری یاد گرفتم که همان موقعی که می خواهی برنج را بریزی توی آب جوش (اول کار)، سیب زمینی های مکعبی شده خام هم میریزی :)))) (من باقالی پلو هم که درست می کنم، در این مرحله باقالی نیم پز را اضافه می کنم)، بعد اگه شوید هایت تازه هستند، قبل از آبکشی، اگر خشک هستند بعد از آب کشی، به مجموعه برنج و سیب زمینی اضافه کرده و می گذاری دم بکشد :)


به همین راحتی، به همین خوشمزگی :)

۰۵ مهر ۱۹:۳۳ خانم فـــــ
جدی نخود پلو مگه نخود فرنگی نیست؟

:)))) خب نخود فرنگیه دیگه، من چون یه زمانی از نخود فرنگی خوشم نمی اومد، اولین بار که دوستم گفت نخود پلو، فکر کردم از این نخود معمولی ها منظورشه، نخود آشی :))))))))))))

خخخخ 
سیب زمینی بوده پس 

بله، بله، خودم هم غافلگیر شده بودم اولین بار :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
در جستجوی درون و برون...
موضوعات
سروستاه نامه، سنتور (۲۷)
خوشنویسی، تذهیب (۱۷)
کار، iOS، اندروید (۳۷)
زندگی بهتر (۸۴)
یاد ایام (۲۸)
مهلا (۲۳)
صابرانه (۴۵)
از این روزها (۱۶۷)
یک سال بدون... (۱۲)
خانه دوست کجاست؟ (۲۶)
آشپزی، خام گیاهخواری (۱۹)
نی‌نی گولو، لیلی (۱۰۱)
کتابخوانی (۶)
مشاوره (۸)
آن سوی آب‌ها (۸۷)
داستان (۲)
چالش وبلاگی (۱)
آخرین نوشته ها
بدو گفتم که مشکی یا عبیری...
لبه‌ی پیاده‌رو، هم سطح جاده
سیاه و سفید
تنظیم روی فرکانس دیگر
هر نه ماه هم تکرار کنیم!
بیخودی
اعلام حیات :)
کرونا تست
مدرسه
کرونا در یک قدمی
محبوب ترین نوشته ها
لیلی، نام دیگر عشق است...
گاهی بیرون رو نگاه کن
کوچولو بیا*
سهیم شدن
امن‌سازی
یازده ضربدر سه
بسی عشق بودی در این چهار سال
مادرانگی :)
بدو گفتم که مشکی یا عبیری...
سوگواری
پربیننده ترین نوشته ها
لالایی لیلی :)
شفایافتگان
هَکَلچه :-)
مهاجرت
"هل اتی" کجا رفت؟
پسر یا دختر! مسئله این است...
مادر شوهر
روغن کلزا
بی کلید در* :-)
لیلی، مثلِ پری
نوشته های پر بحث تر
هَکَلچه :-)
کوچولو بیا*
لیلی، مثلِ پری
خب تا آخرش رو بگو :-|
لیلی، نام دیگر عشق است...
پسر یا دختر! مسئله این است...
دوبله وسط :-)
بی کلید در* :-)
آشپز که دو تا شد...
شهاب الدین*
تاریخچه نوشته ها
بهمن ۱۴۰۰ ( ۳ )
دی ۱۴۰۰ ( ۴ )
آذر ۱۴۰۰ ( ۳ )
آبان ۱۴۰۰ ( ۶ )
مهر ۱۴۰۰ ( ۸ )
شهریور ۱۴۰۰ ( ۸ )
مرداد ۱۴۰۰ ( ۷ )
تیر ۱۴۰۰ ( ۹ )
خرداد ۱۴۰۰ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۴۰۰ ( ۹ )
فروردين ۱۴۰۰ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۹ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۹ ( ۹ )
دی ۱۳۹۹ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۹ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۹ ( ۷ )
مهر ۱۳۹۹ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۹ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۹ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۹ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۹ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۹ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۹ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۸ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۸ ( ۸ )
دی ۱۳۹۸ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۸ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۸ ( ۱۱ )
مهر ۱۳۹۸ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۸ ( ۸ )
مرداد ۱۳۹۸ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۸ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۸ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۸ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۸ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۷ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۷ ( ۹ )
دی ۱۳۹۷ ( ۸ )
آذر ۱۳۹۷ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۷ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۷ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۷ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۷ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۷ ( ۸ )
خرداد ۱۳۹۷ ( ۱۰ )
ارديبهشت ۱۳۹۷ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۷ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۶ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۶ ( ۱۰ )
دی ۱۳۹۶ ( ۷ )
آذر ۱۳۹۶ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۶ ( ۹ )
مهر ۱۳۹۶ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۶ ( ۷ )
مرداد ۱۳۹۶ ( ۲ )
تیر ۱۳۹۶ ( ۶ )
خرداد ۱۳۹۶ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۶ ( ۸ )
فروردين ۱۳۹۶ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۵ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۵ ( ۸ )
دی ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
آذر ۱۳۹۵ ( ۹ )
آبان ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
مهر ۱۳۹۵ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۵ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۵ ( ۸ )
تیر ۱۳۹۵ ( ۱۰ )
خرداد ۱۳۹۵ ( ۹ )
ارديبهشت ۱۳۹۵ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۵ ( ۹ )
اسفند ۱۳۹۴ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۴ ( ۹ )
دی ۱۳۹۴ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۴ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۴ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۴ ( ۹ )
شهریور ۱۳۹۴ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۴ ( ۶ )
آبان ۱۳۹۳ ( ۳ )
مهر ۱۳۹۳ ( ۸ )
شهریور ۱۳۹۳ ( ۹ )
مرداد ۱۳۹۳ ( ۹ )
تیر ۱۳۹۳ ( ۹ )
خرداد ۱۳۹۳ ( ۱۰ )
ارديبهشت ۱۳۹۳ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۳ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۲ ( ۳ )
پیوند ها
گروه نرم افزاری پرکا
دامن گلدار اسپی
تیرمن
جولیک
نارخاتون
یک آشنا
آقاگل ملت
ذهن زیبای یلدا
faella
توکا
وقتی فاطمه روز به روز بزرگتر می‌شود
یک مترسک
وایسیـ ورسا
می‌خواهم فاطمه باشم
غرور شکسته
فیلوسوفیا
پرتقال دیوانه
حریری به رنگ آبان
در دیار نیلگون خواب
دکتر میم
خانومی جانم
روزنوشت های میم صاد
پنجره می‌چکد
ریشه در باد
حنا
صخره‌نورد
لافکادیو
هیچ
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان